Jump to content

3D-film


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eh, ok. Vi kanske borde dela ut lite arbetsppgifter innan alla gör lite vad de känner för bara?

Det som behövs är:

@ Hus och vägar där filmen ska utspela sig. (samma person? jag gärna.)

@ Vapen

@ Mindre grejer för at göra det levande (papperskorgar, ev. lite skräp, m.m.)

@ Karaktärerna

@ m.m.m.

Sen så måste vi ju först bestämma massa grejer:

Årtal?

Årstid?

Var?

Vilka bråkar?

Storyn mer detaljerad?

m.m.m.?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, ok. Vi kanske borde dela ut lite arbetsppgifter innan alla gör lite vad de känner för bara?

Det som behövs är:

@ Hus och vägar där filmen ska utspela sig. (samma person? jag gärna.)

@ Vapen

@ Mindre grejer för at göra det levande (papperskorgar, ev. lite skräp, m.m.)

@ Karaktärerna

@ m.m.m.

Sen så måste vi ju först bestämma massa grejer:

Årtal?

Årstid?

Var?

Vilka bråkar?

Storyn mer detaljerad?

m.m.m.?

Indeed, jag kan gärna muppa ihop lite vapen och papperskorgar och skräp och allt vad det är. ^_^ Om jag nu hittar c4d i någon liten buske. :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, ok. Vi kanske borde dela ut lite arbetsppgifter innan alla gör lite vad de känner för bara?

Det som behövs är:

@ Hus och vägar där filmen ska utspela sig. (samma person? jag gärna.)

@ Vapen

@ Mindre grejer för at göra det levande (papperskorgar, ev. lite skräp, m.m.)

@ Karaktärerna

@ m.m.m.

Sen så måste vi ju först bestämma massa grejer:

Årtal?

Årstid?

Var?

Vilka bråkar?

Storyn mer detaljerad?

m.m.m.?

Okej, jag kan tänka mig att göra mindre ting såsom papperskorjar, bord, träd och mer sådant.

Var det idén om killen som körde GTA i verkligheten vi skulle göra?

Årtal - Tja, nutid, iår, idag?

Årstid - En klar sommar är väl mest passande

Var - En liten trevlig förort med relativt många hus, men inte alltför mycket

Vilka bråkar - Vår lille kille bråkar med världen

Övrigt - Kan man få in en biljakt, tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag fick uppdraget att göra musiken så undrar jag vad det ska vara för typ av musik, jag tar gärna emot synpunkter :ermm:

Jag tänkte att man kan börja med lite "lungn" musik när han sitter vid datorn och spelar GTA, sen kan den övergå till någpn sorts mer "snabb-häftig-jätte-mycket-trummor-och-en-massa-bas-och-sånt-musik" När han springer ut och skjuter allt och alla... Vad tycks?

Hoppas ni förstår ^_^

Det är lite svårt att förklara vilken sorts musik jag menar, men tänk er Static X (= Ett band) ;)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag fick uppdraget att göra musiken så undrar jag vad det ska vara för typ av musik, jag tar gärna emot synpunkter :ermm:

Jag tänkte att man kan börja med lite "lungn" musik när han sitter vid datorn och spelar GTA, sen kan den övergå till någpn sorts mer "snabb-häftig-jätte-mycket-trummor-och-en-massa-bas-och-sånt-musik" När han springer ut och skjuter allt och alla... Vad tycks?

Hoppas ni förstår ^_^

Det är lite svårt att förklara vilken sorts musik jag menar, men tänk er Static X (= Ett band) ;)

Någon Techno, kanske? Vi kan kolla upp det till fullo när scenen är klar, så vi kan anpassa musiken efter scenen, eller tvärt om. Scenen anpassas efter musiken...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon Techno, kanske? Vi kan kolla upp det till fullo när scenen är klar, så vi kan anpassa musiken efter scenen, eller tvärt om. Scenen anpassas efter musiken...

O-KÄJ, :)

Jag har slängde ihop en liten låt snutt så att ni kan höra om det skull kunna passa med den sorts musiken...

HÄR FINNS DEN ATT LYSSNA PÅ!!!! <-------(ZIPPAD)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn borde vara ungefär såhär alltså:

Killen (Vincent?) sitter vid datorn. Han spelar en stund, och för att inet göra det allt för jobbigt så ser man snett bakifrån (alltså inte vad han spelar). Efter en stund så bli han förbannad och slänger musen i väggen och tangentbordet river han ner på golvet. Han rusar ut från lägenheten i ett sjuvåningshus och väntar på hissen, när den kommer så kliver han in och åker ner. Pistol får han tag på av en gubbe nere vid parken. Sedan så snor han en bil där och kör in till centrum där han rånar en vapenaffär på vapen och börjar skjuta glas hejvilt. Sedan kommer polisbilar (2st) och han skjuter ner två av poliserna. Sedan så är det tre kvar, och Vincent hoppar då in i sin bil igen och biljakten börjar. Efter lite finfina stunts och så så blir han tagen och slutscenen är när han blir dömd i domstol. SLUT

Bra?

Sen så måste vi nog bestämma ännu mer exakt vem som ska göra vad.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som ska göras:

2x Polisbil (likadana), Görs av: ?

Huset han bor i, Görs av: Mig

Bilen han snor, Görs av: ?

Vincent, Görs av: ?

5x Polis (kan vara nästan likadana), Görs av: ?

Centrumet, Görs av: Mig

Parken, Görs av: Mig

Gubben som säljer pistolen, Görs av: ?

Vapenaffärsgubben (ingår inte i centrumet), Görs av: ?

Väg där biljakten äger runt med stunts och så, Görs av: Mig

Man kan förstås hjälpas till och så, men detta är nog ungefär vad som behövs. Jag kan tänka mig att göra mer, men det får vi se.

Sen så kanske vi ska fixa något ställe där vi kan agera lite hemligare, så att alla inte får veta allt i förväg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som ska göras:

2x Polisbil (likadana), Görs av: ?

Huset han bor i, Görs av: Mig

Bilen han snor, Görs av: ?

Vincent, Görs av: ?

5x Polis (kan vara nästan likadana), Görs av: ?

Centrumet, Görs av: Mig

Parken, Görs av: Mig

Gubben som säljer pistolen, Görs av: ?

Vapenaffärsgubben (ingår inte i centrumet), Görs av: ?

Väg där biljakten äger runt med stunts och så, Görs av: Mig

Man kan förstås hjälpas till och så, men detta är nog ungefär vad som behövs. Jag kan tänka mig att göra mer, men det får vi se.

Sen så kanske vi ska fixa något ställe där vi kan agera lite hemligare, så att alla inte får veta allt i förväg?

Fixar in detta i den första replyen jag skrev (den första i tråden).

Jag kan ge mig på vapenaffären, men vapnen låter jag AE_Dave göra så fort han avslöjat om hans present jag gav honom fungerar.

Du, Marquis, använd datorn jag gjorde förut i rummet där Vincent (Bah, engelskt namn i svensk film) bor. Då känner jag mig uppskattad :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pöh, finns många rövgrymma svenskar som heter Vincent!

bl.a jag?

Hur ska man kunna nämna hans namn i filmen?

"hej, jag heter Vincent"?

Bah! Okej, han heter Vincent! Jag önskar trots allt att han har ett maskulint namn som t.ex "klas-niklas". Det är ett namn det!

För övrigt! Ett stycke texturerad dator, som ett stycke Marquis ska anvnda:

Dator.3ds

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Om ni vill agera lite "hemligare" så kan ni ju kika in på min ETklans spamforum som står i min signatur, jag är ända svensken där, annars bara britter, nederländare och finnar.  :lol:

Nää, det är skoj när folk vet hur det går till, tycker jag :P Det känns som en stor, fin familj då :D

*EDIT*

Angående bilarna. Jag har ett gäng färdiggjorda fordon man fick tillsammans med ett annat program. vad som eventuellt behövs ändras med dem är texturerna. ändra "Police" till "Polis" samt svenska färger. (vill vi ha det svenskt. Ja, det tror jag) Ska vi köra med dessa fordon eller ska vi göra dem själva? :wub:

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm... är det ok om polisgubbarna har gasmask eller liknande? Är jobbigt att göra ansiktet hehe. Eller så får de väl bara bli väldigt dåligt detaljerade i ansiktet för det är jag som sagt sämst på att göra. He he he! :D Ska försöka fixa gubbarna om en stund så tar jag väl huvudet på dem när jag fått svar. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag allt ska vara "hand made"...

Fast så länge dom ser bra ut och inte är bilarna man fick med i Sketchup så är det välok...

Ja, egentligen tycker jag också det. Men, om det visar sig att bilarna ser ut som en guleböj så ska ni veta att det finns andra. Jag bifogar bild...

@AE_Dave

Om du orkar, gör en med gasmask och en med

Och, förresten Marquis, är det okej om jag tar rummet VIncent bor i? Jag tänkte att eftersom jag gjort en dator så kan jag fortsätta. Det går bra? Okej! *Ändrar uppdragslistan lite*

post-24-1119889139_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...