Jump to content

3D-film


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Jag lade upp min fina animerade film igår, men jag vet inte hur många det är som har sett den. Hursomhelst, jag blev sugen på att göra något större en ett litet fjantigt plan över en stad, jag blev sugen på att göra en animerad film med människor, röstskådespel, och kanske en liten handling (Observera at det inte är någon Shrek 3 jag pratar om, mer en film på någon minut). Såå, jag undrar lite nu ifall någon mer är intresserad? Någon som kanske kan skapa lite fina 3D-modeller *host*Grim*Host*, någon som kan hitta på någon handling, någon som kan prata åt eventuella karaktärer. Typ...

Jag tycker att det var en skitbra idé! (w00t)

(Jag är överambisiös)

*EDIT*

Okej, allt som ska göras och storyn står nedan:

Det som ska göras:

Vill ni ha med egna saker, typ "Vinnes Semetary" så får ni göra dessa själv, om inte någon av annan gör dem åt er! Det blir så fruktansvärt mycket att göra, annars.

Rummet han bor i, Görs av

Huvudperson

Huvudpersonens vän

Stulen bil

5x Polis (kan vara nästan likadana)

2x Polisbil (likadana)

Parken

Hustak

Vapenaffärsgubben (ingår inte i centrumet)

Väg där biljakten äger runt med stunts och så

Storyn blir ungefär såhär:

huvudpersonen (Stora_Tomtefar) sitter vid datorn och klickar runt på GTA sajten lite...

Efter en stund tröttnar han och går ut istället där han träffar en annan person från GTA-sajten. De tänker att "leka GTA" och går och köper lite vapen...

I vapen affären (Ammunation?) står en annan medlem (GRIM?) och de köper några olika...

I bakgrunden ser man någon som skjuter på skjutbanan.

EFter att de köpt sina vapen går de ut och polisen ser dem med alla vapen.

De sjuter mot polisen lite och springer sedan mot en bil som står parkera och hoppar in i den och åker snabbt iväg. Polisen följer efter och alla skjuter lite fram och tillbaks

Efter en stund får den snodda bilen punktering och den sladdar in genom ett skyltfönster till en Musik affär (Foo´s Music Store). Där jobbar (Foo!?)

De 2 personerna i huvudrollerna hoppar över bilen och springer ut bakdörren och upp för en brandtrappa till taket. Poliserna följer efter..

Uppe på taket så springer Huvudperson 1 och hoppar över till ett närligande tak...

person 2 hopar men ramlar ner på marken..

En av poliserna hoppar över medan de andra poliserna inte vågar...

Jaken på taket fortsätter med att taket tar slut och person 1 måste stanna...

Polisen säger åt honnom att vända sig om. Då tar han (1) fram sin pistol och vänder sig snabbt om... och PANG! så blir han skjuten (1)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mycket möjligt att jag kanske orkar vara med nu när det är sommarlov. Kan fråga Skumtomten också, som också är en duktigt 3d-artist. För att se mina verk, så finns vissa i 3D-Topicen. Kan även animera och jag använder Maxon Cinema 4D som använder .c4d filer, men kan exporteras i andra format.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, perfekt! Foo, gör du musik, Marquis, fråga du Skumtomten ifall han är med så kan ni båda pilla ihop diverse 3D-ting! :ermm: Du kan väl exportera objekt från Cinema till .3ds-filer? Det formaten vet jag iallafall att Anim8or kan klara av. Jag vet inte, men det känns lite klent att skapa en film i Anim8or när detta ställs i kontrast med Cinema... Hmmm, går ni med på att jag renderar och klipper ihop filmen, annras finns det väldigt lite som jag kan göra i detta projekt.

Några fler som vill vara med? Annars blir det väl dags att disskutera vad för slags film det ska vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Story:

En kille blir underkänd på ett prov. Givetvis blir han tjurig över detta.

Halvvägs in i lektionen blir han skitignödig och ber läraren om lov att få gå på toaletten.

Han blir ivägskickad men hittar ingen toalett som är ledig.

Tillslutt hittar han dock en och det är den som är i bruk för lärarna.

Han sätter sig, skiter och upptäcker till sin förvåning att pappret är slut.

Därefter får han syn på lärarens handduk och beslutar sig för att hanvända den för att torka upp där bak.

Vad tycks?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, jag skulle kunna hjälpa men ehm-- det är ju så att hehe... *host* jag råkat tappa bort mitt fina buskexemplar av *host host* c4d uhm.. *host* och isåfall måste nån *host* vänlig marqpers*host*on skicka till mig då jag *host* kastat alla buskar. :">

Men men, är kanske inte säkert ni behöver min hjälp?

Iofs har jag inte gjort 3dpryls sedan 3dd3sign.com försvann, har mappats hela tiden sedan dess. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, jag skulle kunna hjälpa men ehm-- det är ju så att hehe... *host* jag råkat tappa bort mitt fina buskexemplar av *host host* c4d uhm.. *host* och isåfall måste nån *host* vänlig marqpers*host*on skicka till mig då jag *host* kastat alla buskar. :">

Men men, är kanske inte säkert ni behöver min hjälp?

Iofs har jag inte gjort 3dpryls sedan 3dd3sign.com försvann, har mappats hela tiden sedan dess. :wacko:

Hehe, inte jag heller om jag ska vara ärlig. Men vi lär nog behöva din hjälp, blir lite jobbigt att modellera allt själv. Eller ska stora tomtefar modellera? Aja, hur som helst lär vi alltid må bra av lite hjälp. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hehe, inte jag heller om jag ska vara ärlig. Men vi lär nog behöva din hjälp, blir lite jobbigt att modellera allt själv. Eller ska stora tomtefar modellera? Aja, hur som helst lär vi alltid må bra av lite hjälp. ^_^

Jag kan moddellera lite. Anim8or förlitar sig mest på att man skapar en kub som man pillar lite på och sen subdividerar (Subdivide), så jag vet inte hurvida det kommer att bli snyggt. Jag kan dock animera rörelserna på olika karaktärer om så önskas.

@ Panimala

Den kör vi på! Elegant meniglsöst pang-pang med många döda människro som kan förlora livet på många olika sätt! Låter fint! Kan man lägga in roliga kamerarörelser! ^_^ Jag vill absolut ha med en kille som faller ner från ett hus :)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är med! Tror jag...

DB gick ju åt helvete, så då har jag inget annat för mig under hela sommarlovet!

Wohoo! Vad kan Vinnie tänka sig att göra, då då? :)

Och, ni Marquis och AE_Dave. Kan inte ni börja moddellera eventuella saker som behövs? Vad behövs, egentligen?

Hmm... Några människor, vapen, omgivningar, dator, Usch, och fy, vad mycket det blev som ska göras, jag börjar fixa lite smågrejer redan nu ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...