Jump to content

Damn sommar.


pottzork
 Share

Recommended Posts

Hehe. Vad går topicen ut på. Om man kollar på namnet värkar det som man ska prata om vad som är dåligt med sommarn.

Men här har vi inga mygg. Och myt:

Om man låter myggan suga tills den själv flyger där ifrån så blir det inget myggbett. Hehe.

Funkar inte men jag tycker det är härligt att bli stucken, eller ja sugen av en mygga B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Brukar slicka på såren, hjälper jättebra av nån konstig anledning. Och även om myggorna kommer från Ryssland, var inte avundsjuka. Om man är ute och tältar på en av de få platser i Ryssland där det går, kan man räkna med minst 10 myggbett om dan. Slår man ihjäl en, kommer der 30 nya! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xogede - beror antagligen på enzymerna som finns i saliven.

många säger att man ska slicka på en sockerbit och trycka den mot bettet för att lindra. det är bara honmygg som sticks. hanmygg är mycket mindre, och som så många andra insekter så är hanarnas enda uppgift i princip att befrukta honor. en mygga dör inte när den har stuckit. om man inte slår ihjäl den förståss.. blodet som de har sugit i sig används på något sätt som näring till honans ägg. har inte så bra koll på vad det är bra för.

jag brukar alltid slå ihjäl myggor så fort jag ser dem. det är lite otrevligt att tänka på var de har varit innan de sticker dig. det kan vara en ko, något annat djur.. eller nån människa med nån otrevlig sjukdom. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att det finns såna här små elektriska myggbettsbortagare som avger en elektrisk stöt mot bettet så att det slutar klia, har dock ingen aning om vad de kallas eller om man kan köpa dem längre. Jag minns att folk brukade busa med såna i skolan i högstadiet. ^_^

Annars kan du pröva med sandpapper?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa! vet inte hur det är med er andra uppe i norrland, men här vimmlar det av dom jävlarna.

allt är ryssarnas fel ^_^. dom myggjävlarna bor där året runt, flyger i feta svärmar till finland där dom softar lite. sen när dom känne för det drar hela jävla svärmen in te sthlms HUVUDSTAD (woaw) å festar på människor där. förjävligt.

ska vi skapa krig mot ryssarna å bomba dom? who is with me?

Jooo, jag vet ;I btw, sthlms huvudstad? ;) vilken stad e det? e inte sthlm huvud staden ;)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa! vet inte hur det är med er andra uppe i norrland, men här vimmlar det av dom jävlarna.

allt är ryssarnas fel ^_^. dom myggjävlarna bor där året runt, flyger i feta svärmar till finland där dom softar lite. sen när dom känne för det drar hela jävla svärmen in te sthlms HUVUDSTAD (woaw) å festar på människor där. förjävligt.

ska vi skapa krig mot ryssarna å bomba dom? who is with me?

Stockholms huvudstad? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Vad går topicen ut på. Om man kollar på namnet värkar det som man ska prata om vad som är dåligt med sommarn.

Men här har vi inga mygg. Och myt:

Om man låter myggan suga tills den själv flyger där ifrån så blir det inget myggbett. Hehe.

Funkar inte men jag tycker det är härligt att bli stucken, eller ja sugen av en mygga ;)

Ja, en avsugning är ju aldrig fel. ^_^

Topic: Bit dig i runt myggbettet. Funkar alltid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter man myggan suga till den flyger iväg suger den också upp lite av giftet (som kliar).

Då är dom också fulla av blod vilket gör att dom inte flyger särskilt stabilt.

En fin grejj att göra om dom sätter sig vid ex. handleden är att spänna sig så att blodtillförseln ökar. Då spricker dom (myggorna).

Annars, döda dom innan dom sätter sig.

Sen finns det en salva på apoteket, vit tub med två gula sträck på med svart text, kommer då inte ihåg vad den heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter man myggan suga till den flyger iväg suger den också upp lite av giftet (som kliar).

Då är dom också fulla av blod vilket gör att dom inte flyger särskilt stabilt.

En fin grejj att göra om dom sätter sig vid ex. handleden är att spänna sig så att blodtillförseln ökar. Då spricker dom (myggorna).

Annars, döda dom innan dom sätter sig.

Sen finns det en salva på apoteket, vit tub med två gula sträck på med svart text, kommer då inte ihåg vad den heter.

Men läs tråden ffs. Det där med att låta myggan sitta kvar funkar tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fin grejj att göra om dom sätter sig vid ex. handleden är att spänna sig så att blodtillförseln ökar. Då spricker dom (myggorna).

Ja det är kul ;)

EDIT: Yeah TheDude.

Och jag var den första som sa det.

Att det var en myt. Hehe.

Men alla borde testa att spränga myggan ^_^

Om man närmar sig sakta så blir myggan kanske inte arg då klämmer du så att blod stannar där istället för att fortsätta pumpas runt då får myggan mer blod mycket fortare och sprängs ;)

Redigerad av Gunde5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...