Jump to content

Recept/efterrätter


gurfi
 Share

Recommended Posts

MUMMA

Ingredienser

mjölk (lagom)

glass (typ en halvt big-pac paket)

socker

gör så här: släng in allt i en skål och kör en mixer i skiten... viola... MILKSHAKE (även fasst folk nog vet det)

Mumma är väll julölstjoller?

Kanske misstar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

MUMMA

Ingredienser

mjölk (lagom)

glass (typ en halvt big-pac paket)

socker

gör så här: släng in allt i en skål och kör en mixer i skiten... viola... MILKSHAKE (även fasst folk nog vet det)

Socker är väl onödigt :P är ju tillrävkligt med socker i glassen... oboypulver är dok jävligt gott att ha i (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MUMMA

Ingredienser

mjölk (lagom)

glass (typ en halvt big-pac paket)

socker

gör så här: släng in allt i en skål och kör en mixer i skiten... viola... MILKSHAKE (även fasst folk nog vet det)

Så här gör man mumma:

2 flaskor julöl

1 flaska sockerdricka

1 flaska Porter

6 cl Gin

1.5 krm krossad kardemumma

1 st kanelstång

Låt Gin och nykrossad kardemumma och en kanelstång stå och dra över natten i rumstemperatur. Mumman tillredes strax före avnjutandet genom att kryddorna silas bort från ginet, därefter tillsättes julölen, sockerdrickan och portern.

(w00t)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄGGTODDY!!!

Enkelt som fan!

2 Råa Ägg (eller mer beronde hur mycket man vill ha)

Massa socker (mängd efter smak)

Lägg de råa äggen i en skål förslagsvis... Häll i massor av socker! Blanda så att inte sockret bara ligger kvar på botten. Häll i glass, KLART!

Om man vill så kan man ha i konjak (kan vara bra om man vill dra ner på sockret) den piffar upp smaken (w00t) ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag och en kompis skulle baka negerbollar häromdan, men vi hade inget cocos så vi testade med en del andra saker att ha på... förutom att negerbollarna blev jävligt torra så smakade det skit också...

Pärlsocker (duger väl.. men inge gott till torra bollar) Cornflakes, oboypulver och vaniljsocker smakade inget vidare

Det där ser ut som min hund har bajsat på en fat... urk! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina föräldrar gjorde ett skitgott hemmagjort "godis" förut...

Det var sådana här krispiga mackor m,ed rutmönster i... rån, eller vad det nu heter.

Man tar två sådana med en marsmallow emellan, på med chokladsås på marsmallowen, och in i mikron och låt den svälla upp!¨¨

MUMS SOM F*N! :rolleyes::huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsanas kladdekaka slår inget, dock har jag ingen aning om hur hon gör. Hemligt recept (säger vi). Annars kan ni alltid testa min lillebrors variant till semlor, om man inte tycker om mandelmassan - byt helt enkelt ut den mot sån där äcklig chokladsmör eller vad fanken det är. Nutella heter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kariyas hemlagade efterätt!

Till 1 pers:

  • skala två äpplen och hackade de i små bitar
  • Ta fram en tallrik och häll i mjölk och kaffegrädde (går bra med annan grädde också men kom ihåg att ha mycket grädde) :rolleyes:
  • Lägg i äppel bitarna i tallriken och strö över med socker
  • Och så har du en god efterätt!!

Ganska enkelt men gott. Och kom ihåg att det ska vara enkelt att laga mat men samtidigt ska det smaka också :huh:

GEAS: Nutella är skit gott!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 years later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...