Jump to content

Musik?


Webbstudio
 Share

Recommended Posts

Hata hårdrock! Det suger fett ös. Tacka vet jag pop och techno.

Hm, vilka har jag i min avatar?...... Den som först säger det får ett snällt svar av mig. jag lovar.

Göran Persson och the poppers... :blink:

Seriöst svar: Känner igen dom faktiskt, men ser inte vilka det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hata hårdrock! Det suger fett ös. Tacka vet jag pop och techno.

Hm, vilka har jag i min avatar?...... Den som först säger det får ett snällt svar av mig. jag lovar.

Tror att fråga var vad man gillar och inte vad man inte gillar, eller är jag fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:blink: Du är ju bara för mycket!

"ironi (lat. ironi´a 'ironi', av grek. eiranei´a 'förställning', 'ironi', bildning till ei´ran 'hycklare'), i allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta. Man kan t.ex. tala om någon som "en skön juvel" e.d. - fastän med motsatt innebörd.

Ett berömt exempel på genomförd litterär ironi är Jonathan Swifts "Modest proposal" (1729). I en orubbligt saklig ton rekommenderas att nöden på Irland lindras genom att de fattigas nyfödda barn gödes för att säljas som välsmakande föda till de förmögna. På senare tid har termen ironi också ofta använts om den divergens som kan uppstå mellan å ena sidan berättarens och/eller romanpersonernas synvinkel och å den andra författarens egen sådan den kan utläsas ur verkets helhet. Jfr romantisk ironi, sokratisk ironi och tragisk ironi. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana här trådar spårar alltid ut! Varför?

När Hip Hoppare (Ta inte åt er allihop, tänker mest på en speciell person som alla nog vet vem det är.) som är kaxiga och dryga och helt himla floppade i skallen och tror alla måste tänka som honom. börjar virra omkring mot hårdrockare

så börjar hårdrockarna virra tillbaka sen blir det ett enda koller av alltihop. Eller tvärtom alltså.

Egentligen tror jag ingen verkligen tycker som dom säger att hårdrockare/hiphopare ska dö för att de spelar dålig musik, det är nog mest ironi eller att de bara har svårt att uttrycka sig utan att prata konstigt. :wub:

Mitt råd: Nån moderator låser den här tråden för gott, bannar alla mysko personer (Veeeem kan jag meeeeenaaaaa? :blink: .) Som bråkar om att hårdrock är inkorrekt musik och att alla ska tänka i hans banor och att alla på forumet sedan lever i frid. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana här trådar spårar alltid ut! Varför?

När Hip Hoppare (Ta inte åt er allihop, tänker mest på en speciell person som alla nog vet vem det är.) som är kaxiga och dryga och helt himla floppade i skallen och tror alla måste tänka som honom. börjar virra omkring mot hårdrockare

så börjar hårdrockarna virra tillbaka sen blir det ett enda koller av alltihop. Eller tvärtom alltså.

Egentligen tror jag ingen verkligen tycker som dom säger att hårdrockare/hiphopare ska dö för att de spelar dålig musik, det är nog mest ironi eller att de bara har svårt att uttrycka sig utan att prata konstigt. :wub:

Mitt råd: Nån moderator låser den här tråden för gott, bannar alla mysko personer (Veeeem kan jag meeeeenaaaaa? :blink: .) Som bråkar om att hårdrock är inkorrekt musik och att alla ska tänka i hans banor och att alla på forumet sedan lever i frid. :lol:

Bra sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...