Jump to content

Streamtest ikväll


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag håller på att testa en ny stream-teknik (riktig stream, ej progressiv) och mjukvara i flash som kommer att användas i GTAsajten 5. Jag vill nu genomföra ett stress-test & bandbreddtest. Ni får gärna vara med och testa detta, det är en öppen test som startar kl 20:00 ikväll där vem som helst kan medverka (men inte för många).

Det finns dock ett krav. Detta kommer att vara en större stream som kräver att man har bandbredd på minst 2 mbit/s. Egentligen är det 1600 kbit/s som sänds ut men 2 mbit är i praktiken inte 2 mbit (bara i teorin).

Testet kommer att vara extra intressant för er som (teoretiskt) har exakt 2 mbit. Efteråt vill jag att ni rapporterar (via PM eller i denna tråd) vilken bandbredd ni har och om ni upplevde något problem. Filmen som kommer att streamas ut är en VC-stuntfilm på 5 minuter.

Detta inlägg kommer att uppdateras med uppgifter då tiden är inne.

EDIT: Se också till att ha senaste Flash Player (7.0) installerat (vilket ni förmodligen redan har?).

Här kommer uppgifterna:

URL: http://www.gtasajten.com/dev/streamtest/

User: streamtest

Pass: stream

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att man måste förbereda sig med popcorn, chips OSV :lol:

E-Stunt-Bio :lol:

Med sin 10 mbit/s lina så kommer det nog att gå bra [/skryt] :D

Önskar dock att det var ett Family Guy avsnitt vi skulle streama ;)

EDIT: Börjar nu :lol: (20:00) ;)

Redigerad av Kaboom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...