Jump to content

Blockland


thotim
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 800
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

aka. skaparen av banan.

Bomber, granater och sjögurka. Dundranns och nedranns. Voro det eviga förbannelsekastelser spädda utöfwer di bokstäver till satans verk.

Jag som hoppades att man kunde knyta samman krumelurerna med någon CIA-kupp eller ett gåtfullt skeende inom religionen. Varför inte en vink om hur herr Tvåpack fortfarande är i livet, och gömmer sig bland ett fort av legoklossar? Det hade varit tummen upp.

Tji fick jag.

--

"Cp-spamm."

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon, förutom jag, som har uppmärksammat den här mystiska texten, präntad på grunden av das blaue ocean?

En hemlig kod? Ett krypto?

Är det den där gasolen som spelar mig ett spratt, kanske?

Det står Mocheeze, den finns i RTB Isles eller vad den nu hette..?

-------------

Nån frågade om en fungerande dörr kombination:

Vanlig dörr: Rotate: 0 0 90 eller 0 0 -90

Är inte säker på att det är just den ordningen, men testa flytta 90 mellan nollorna om det är fel

Skjutdörr: Move: 0 0 4

Samma som ovan, fast flytta på 4

------------------------

Jag och Coola hade börjat på en mindre stad/by.

Jag har gjort klart hamnen, ett blått hus med ett glastorn, själva hamnen, en STOR kontainerbåt (fick lite hjälp i början av båten av coola, tack du. Mycket bitar å sätta fast som skrov.) och en mysigt hög lyftkran med en kontainer som är påväg att lastas på båten. Och flera kontainrar staplade på hamnen..

Kan förhoppningsvis ta bilder senare, om coola kan lägga upp servern.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står Mocheeze, den finns i RTB Isles eller vad den nu hette..?

-------------

Nån frågade om en fungerande dörr kombination:

Vanlig dörr: Rotate: 0 0 90 eller 0 0 -90

Är inte säker på att det är just den ordningen, men testa flytta 90 mellan nollorna om det är fel

Skjutdörr: Move: 0 0 4

Samma som ovan, fast flytta på 4

------------------------

Jag och Coola hade börjat på en mindre stad/by.

Jag har gjort klart hamnen, ett blått hus med ett glastorn, själva hamnen, en STOR kontainerbåt (fick lite hjälp i början av båten av coola, tack du. Mycket bitar å sätta fast som skrov.) och en mysigt hög lyftkran med en kontainer som är påväg att lastas på båten. Och flera kontainrar staplade på hamnen..

Kan förhoppningsvis ta bilder senare, om coola kan lägga upp servern.

X Y Z

X: Upp, ner

Y: Höger, vänster

Z: In, ut

Rotate (mot sin axel):

X: 90 0 0 - C: Dörren kommer öppnas uppåt (-90 kommer då va neråt)

Y: 0 90 0 - A: Dörren kommer öppnas åt sidan (-90 blir åt motsatt håll)

Z: 0 0 90 - B: Dörren kommer öppnas innåt (-90 blir utåt)

Move (hela objektet, ingen axel)

X: 90 0 0 - Dörren kommer åka uppåt (-90 blir neråt)

Y: 0 90 0 - Dörren kommer åka åt sidan som en skjutdörr (-90 blir andra hållet)

Z: 0 0 90 - Dörren kommer åka innåt (-90 blir utåt)

I rotate momentet så är det hur många grader dörren ska snurra runt sin egna axel. Då 90grader är ett fjärdedels varv så funkar det som en vanlig dörr. 0-360 och -360-0 är vad som finns.

I move så är det hur långt objektet ska flytta sig, här får man experimentera då jag inte vet vad den mäter. Antagligen hur många "pluttar" som legobitarna är uppbyggda av. [o][o][o][o] <-- sånna

Jag är inte heller säker på om det är X Y Z i spelet, inte kollat upp, men hoppas detta hjälper er lite på vägen.

Så en helt vanlig dörr ska iaf vara "0 0 90" eller "0 0 -90".

En hiss är move "X 0 0" där X är hur långt. Och du får även klicka i att det ska vara en hiss.

Akta mina paintskillz.

post-282-1149640067_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni inte kan fortsätta på en byggnad (ifall ni inte är admin) så ska ni bli 'vän' med admin...

Då frågar man snällt och vänligt om man adminen kan göra en till vän. Vet han inte det så kan jag berätta... Jo, det är så att när man trycker in CTRL+A så kommer en liten ruta upp där man kan banna folk och annat roligt. Där kan du även välja Players uppe i ett fält (wow!!). Där markerar du spelarens namn vars du vill bli kompis med och trycker på Make Friend... Poff! Nu kan snubben bygga var han vill... Men passa er! Han kan bygga på ERA hus också!! TEH HORROR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Move (hela objektet, ingen axel)

X: 90 0 0 - Dörren kommer åka uppåt (-90 blir neråt)

Y: 0 90 0 - Dörren kommer åka åt sidan som en skjutdörr (-90 blir andra hållet)

Z: 0 0 90 - Dörren kommer åka innåt (-90 blir utåt)

Sätter du 90 på en skjutdörr så kommer den fara ända bort till grannen innan den kommer tillbaka, därför räcker det med 4, eftersom den åker just ända in i väggen brevid dörröppningen, och dörröppningen är (oftast) 4 "pluttar" bred.

Och som du sa, det mäts i [o][o] <- "pluttar".

Vill du ha ett föremål lutande eller snett hela tiden?

Sätt hur många grader du vill ha den lutande, dvs hur mycket den ska luta

och runt 20000 (tjugotusen) i tiden. 1000 är desamma som en sekund.

Hur många grader du vill ha den, ganska lång tid på dig innan den ändrar tillbaka (runt 20000 (tjugotusen)).

När du sen testar och den sitter bra, slå igen på den och ställ 20000 (tjugotusen) (tiden) till 0 när den fortfarande

lutar som du vill ändra det till, så kommer den aldrig byta tillbaka. Testa.

Till exempel, om du vill ha en dörr vidöppen, det går ju inte å rotera med knapparna, eller hur?

Så därför kan du sätta 0 0 45 (eller 0 0 -45) och tiden på 20000 (tjugotusen).

När du sen är klar och går in i dörren så den öppnas 45 grader (halvöppen) så slår du igen på den och

sätter tiden till 0 som tidigare var 20000 (tjugotusen).

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade in lite ingame, och tänkte att jag lägger upp det här.

Så det är;

Move X Y Z och Rotate X Y Z.

Tror bilderna är ganska självförklarande, men kan förklara lite iaf.

Dörr:

Z-axeln: Öppnar dörren innåt och utåt. 90° är innåt(från dig), och -90° är utåt(mot dig)

Y-axeln: Öppnar(lutar) dörren framåt eller bakåt. 90° lutar dörren mot dig, och -90° från dig.

X-axeln: Öppnar(lutar) dörren är höger eller vänster. 90° är vänster, och -90° är höger.

Hiss:

Först och främst ska man börja med att klicka i Elevator. Då den kommer börja funka på ett annat sätt.

I exemplet har jag bara Z-axeln då det är det enda en hiss ska fungera med. (alltså åka uppåt och neråt)

Men för att förtydliga så ska jag förklara.

X-axeln: Flyttar "hissen" i sidled. Här är talet hur många pluttar den ska flytta sig och inte hur många grader.

Y-axeln: Flyttar "hissen" framåt/bakåt från dig. Samma sak här, hur många pluttar man vill flytta.

och så Z-axeln som fungerar som en hiss. Alltså uppåt och neråt.

Steps har jag inte testat att ändra, så vet inte vad den gör.

Step Time: Denna bestämmer hur fort hissen ska gå, men en kluring då ju LÄGRE tal, desstu snabbare hiss. (0 = instant. Kan funka som en teleporter)

Return Delay: Hörs på namnet. Hur lång tid hissen ska stanna, innan den åker tillbaka till sitt ursprungsläge.

Private: Gör så att hissen bara funkar för dig.

Return Toggle: Om du klickar i denna så stannar hissen när den åkt sina steg. Alltså;

"Punkt 1" är utgångsläget, "Punkt 2" är slutdestination.

Hissen börjar från Punkt 1, och åker upp till Punkt 2 där den stannar. För att sedan få ner hissen till Punkt 1 så måste man hoppa på hissen så den åker ner till Punkt 1 igen.

Group/Team Only: Självförklarande. Gör så att bara din grupp/lag kan använda hissen.

Password: Gör hissen lösenordskyddad. Funkar bara om du skriver in rätt lösenord (funkar även på dörrar)

Cloak: Gör dörren/hissen/saken osynlig då du går på den.

post-282-1149684094_thumb.jpg

post-282-1149684102_thumb.jpg

post-282-1149684112_thumb.jpg

post-282-1149684133_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...