Jump to content

Ultima Thule


D-link
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gillar inte vit makt.

Och när har du lyssnat på vit makt? :P

Lyssna på vitmakt och Ultima Thule så finns det stora skilnader.

"Dagens nazister har lagt bankrånen på hyllan som metod för att finansiera sitt rustande inför det kommande raskriget. Istället får man främst in pengar genom försäljning av så kallad Vit makt musik, det vill säga CD-skivor med nazistiska musikgrupper. Det vit makt band som sålt flest skivor (och därmed åstadkommit störst hot mot demokratin genom att dra in mest pengar och värvat flest sympatisörer till nazi-rörelsen) är Ultima Thule. Bandet blev berömt för några år sedan då de sålde tiotusentals skivor under parollen "vi är inte rasister men….".

Men började man gräva lite under ytan fann man att bandets medlemmar varit med i nynazistiska partier och att bandets första skiva getts ut av den rasistiska organisationen BSS. Så till slut erkände bandet på Aftonbladets löpsedel 1993 att "Vi ljög". Expert i Enköping saluför alla Ultima Thules skivor. Pengarna går bland annat till att driva en nazistisk butik i Ultima Thules hemstad och till vit makt musikbolaget Ultima Thule records.

Expert bör ta sitt ansvar och vägra samarbeta med den nazistiska terrorrörelsen som förra året genomförde minst tre mord. Ett konkret och enkelt sätt att göra detta är att ta bort sina Ultima Thule skivor."

"Krossa Nazismen!"

Den senaste tidens skriverier om oss i rockbandet Ultima Thule har kretsat kring orosfyllda betraktelser över att så många, och ett växande antal människor lyssnar på och gillar musik med patriotiska texter. Nu försöker man hejda framgången genom lämplig information eller indoktrinering, genom taktisk mörkläggning av obekväma fakta. Expo är en av många som använder lögner och förtal som ett vapen i sin kamp mot oss i Ultima Thule. Expo tror att endast deras uppfattning är den rätta, att dom sitter inne med den absoluta sanningen och i deras värld är alla rasister som inte delar deras uppfattning. De använder ständigt McCarthyismens komprometterande metod "Guilt by association"

Ideligen stämplas vi som ett rasistband, Alla begår de samma misstag, de fördömer rasism utan att idefiniera detta begrepp, och de fördömer alla de som lyssnar på Ultima Thule. Det är ett hån mot alla våra fans att kalla dem rasister och nazister. Massmedia nöjer sig inte med att fördöma oss som utpekade "rasister" utan uppmanar även till kamp som mot ett slags skadedjur i en massmediakampanj, och begår därmed brott mot de demokratiska fri- och rättigheterna, som de själva åberopar.

Vi i Ultima Thule är inget rasist eller nazistband. Vi betraktar oss inte som bättre än andra människor. Därtill har dessa rasföreställningar inget med oss att göra. Så mycket kurage har vi, så att om vi är rasister så hade vi stått för det.. Och använd inte ordet "rasism" som ett skällsord. Vi frågar oss hur det mentala hälsotillståndet är i vårt land när patriotiska texter om Sverige, när texter om vår historia, likställs med rasism. Detta är endast ett led i en häxprocessliknande förföljelse av alla som vågar stå upp för Sverige. Detta är lika vidrigt som när skolungdomar inte får sjunga vår nationalsång p.g.a. rädsla för växande rasism.

Vi lever i en alltmer krympande och gränsöverskridande värld och i en sådan är det viktigt för människor att känna hemhörighet i sitt eget land och att människor känner sin nationella förankring. Om inte vi Svenskar får känna aktning och stolthet över vårt eget land utan att bli kallade rasister så är det svårare att visa andra respekt för deras identitet och särdrag. Bara en som aktar sig själv kan visa andra aktning.

Vi har tagit fasta på vår rätt att vara stolta över vårt eget land och vi accepterar inte några obskyra proffstryckare ska sammankoppla vår musik med rasism och nazism.

Medlemmarna i Ultima Thule

@Pico: Hoppas du syftar på alla små ungjävlar som inte vet ett ord dom snackar om. Dom som blandar patrioism och nazism/rasism till höger och vänster.

Om du syftar på alla patrioter så har du en rubbad världsbild och det kanske du som är den där "fjortisen".. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte ha sagt de bättre själv Stell...

Till alla er som tydligen verkar hata dom: Tycker ni ska gå in på UT hemsida och läsa lite mer innan ni uttalar er i frågan. I "vitmakt musik" sjungs det bland annat tex "döda alla negrer" i en nationalstiskt låt finns inte sådan utan man sjunger istället om Sveriges historia m.m. Eller ni kanske inte gillar den, kanske skäms för att bo i Sverige? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och när har du lyssnat på vit makt? :P

Lyssna på vitmakt och Ultima Thule så finns det stora skilnader.

@Pico: Hoppas du syftar på alla små ungjävlar som inte vet ett ord dom snackar om. Dom som blandar patrioism och nazism/rasism till höger och vänster.

Om du syftar på alla patrioter så har du en rubbad världsbild och det kanske du som är den där "fjortisen".. ^_^

När jag lyssnade på Ultima Thule. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag lyssnade på Ultima Thule. ^_^

Synd att du inte vet vad vit makt är för något då. ^_^

Folk har olika gränser vad som är rätt och fel. Och så jag antyder så klassas alla artister som sjunger om sitt land som vit makt för dig.

Tycker det är ganska stor skilnad på en låt som handlar om Sverige och Asa-tron och att gå ut och döda svarta och judar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om jag är seg eller om det faktisgt inte stått MEN, det jag HATAR sånna som säjer att dom är patrioter som nån slags mantel för att dom är rasister...

Visst Sverige är ett trevligt land... Men varför skulle inte mäniskor få immigrera (stavning) hit?

Redigerad av Mr. M
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar dom inte, men jag säger inte att dom är nassar.

Jag har ett klipp på datorn när dom spelar, så slutar han sjunga och vrålar till en heilande skinheadskille längst fram

"Den här låten var tillägnad skinheads och inga jävla nassar, ner med din jävla högernäve" och blir skitförbannad.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var snälla att inte dra igång någon "Ultimatule är rasister!" - "Nej det är de inte alls det, de är nationalister"- disskusion...

Vill inte dra igång ännu en rasse diskussion här, men jag kan säga att men jag har lite svårt att se ifall dem här snubbarna verkligen e så såna hyggliga pojkar som vissa av er säger, ok jag kan inte säga att jag tycker om deras musik över huvudtaget, men jag ser inget fel i att sjunga om sitt land, och det gör dig inte heller till rasist, kolla på nordman, den gubben har nog inte fått så mycket kritik för hans låtar.

men iallafal notera KKK tröjan på en av snubbarna, hmmm (:!!!:) vad står det för ?

post-24-1108047969_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...