Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Men kolla om man spelar på en server så kanske man går in på en annan e man samma gubbe med alla saker man hade osv?? Sen men när man börjar får man välja vilken stad man vill börja i då??

För tex så har man gåt och gått mycket långt så e man där man skulle vara i ett uppdrag tex sen kanske man går ut så börjar man Jätte långt där ifrån man var..........

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla om man spelar på en server så kanske man går in på en annan e man samma gubbe med alla saker man hade osv?? Sen men när man börjar får man välja vilken stad man vill börja i då??

För tex så har man gåt och gått mycket långt så e man där man skulle vara i ett uppdrag tex sen kanske man går ut så börjar man Jätte långt där ifrån man var..........

Man spelar på samma server hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla om nu jag loggar ut och sedan loggar in är allting kvar då?? tex alla uppdrag jag har gjort alla saker jag har osv??

Sen 1 server vafan! en server för hela världen? det låter inte rimligt eller du kanske menade för sverige..

Och sen ehhe......

Kan man ha fler än en gubbe på sitt account tex jag har en gubbe min brossa har en och kanske någon polare har en eller kan man bara ha en gubbe....

Sen när man vill kanske ha en annan gubbe typ byter från människa till Orch går det??

Sen kan någon som kan detta för mig?

och vem e god jag tror att människorna är goda och undead är onda men jag har sett en tjur e han god och vilket land tillhör han?

Snälla hjälp mig med detta :huh::huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla om nu jag loggar ut och sedan loggar in är allting kvar då?? tex alla uppdrag jag har gjort alla saker jag har osv??

Sen 1 server vafan! en server för hela världen? det låter inte rimligt eller du kanske menade för sverige..

Och sen ehhe......

Kan man ha fler än en gubbe på sitt account tex jag har en gubbe min brossa har en och kanske någon polare har en eller kan man bara ha en gubbe....

Sen när man vill kanske ha en annan gubbe typ byter från människa till Orch går det??

Sen kan någon som kan detta för mig?

och vem e god jag tror att människorna är goda och undead är onda men jag har sett en tjur e han god och vilket land tillhör han?

Snälla hjälp mig med detta :huh::huh:

Jävlar vad joobbigt det var att läsa det du skriver!

Men iaf, ska försöka förklara lite av det jag fattade iaf.

Det finns flera servrar. På betan fanns det uppåt 40 st för hela europa. Du kan inte ha både en alliance-gubbe och en hård-gubbe på samma server. Du kan ju spionera osv då.

Men när du loggar ut så sparas precis allt du har gjort och sen när du loggar in igen så är allt precis som det var när du loggade ut. Eller kanske inte så att alla gubbar står kvar på samma ställe osv, men allt som har med din gubbe att göra är precis som när du loggade ut.

Ja, du kan ha flera gubbar på ditt konto. Även på flera servrar.

Gör en lista här också på goda (alliance) och onda (horde) samt deras huvudstäder:

Alliance:

Human - Stormwind

Night Elf - Darnassus

Dwarf - Ironforge

Gnome - Ironfroge

Horde:

Orc - Ogrimmar

Tauren - Thunderbluff

Troll - Ogrimmar

Undead - Undercity

Hoppas det klarnar lite mer för dig nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla om nu jag loggar ut och sedan loggar in är allting kvar då?? tex alla uppdrag jag har gjort alla saker jag har osv??

Sen 1 server vafan! en server för hela världen? det låter inte rimligt eller du kanske menade för sverige..

Och sen ehhe......

Kan man ha fler än en gubbe på sitt account tex jag har en gubbe min brossa har en och kanske någon polare har en eller kan man bara ha en gubbe....

Sen när man vill kanske ha en annan gubbe typ byter från människa till Orch går det??

Sen kan någon som kan detta för mig?

och vem e god jag tror att människorna är goda och undead är onda men jag har sett en tjur e han god och vilket land tillhör han?

Snälla hjälp mig med detta :huh:  :huh:

Alla updrag och grejjer du har gjort finns kvar efter att du har loggat ut.

Det fanns väldigt många servrar i betan.

Du kan ha hur många gubbar du vill på ditt konto, men jag tror inte att någon kan logga in på ditt konto medans du spelar.

Dom goda är: Människor, dvärgar, alver och gnomer.

Dom onda är: Tjurmänniskor, troll, orcer och odöda.

På pvp servar kan dom onda attackera dom goda och tvärtom.

På "normala" servrar kan dom onda attackera dom goda om dom goda kommer till en av dom ondas städer och tvärtom.

Redigerad av MetoC7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På pvp servar kan dom onda attackera dom goda och tvärtom.

På "normala" servrar kan dom onda attackera dom goda om dom goda kommer till en av dom ondas städer och tvärtom.

Går det att erövra av de godas städer om jag spelar för "the Horde" på en pvp server? Är det kanske teoretiskt möjligt, men omöjligt i praktiken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På pvp servar kan dom onda attackera dom goda och tvärtom.

På "normala" servrar kan dom onda attackera dom goda om dom goda kommer till en av dom ondas städer och tvärtom.

Det där var lite luddigt.

Jag har enbart kört pvp.

Om jag var i ett Alliance Terrirory (jag var night elf) så kunde ingen horde slå mig om inte jag slog honom först. Om jag var i ett Contested Territory (både alliance och horde "äger" stället) så kunde folk slå på mig utan att jag hade slagit på dom. Om jag var i ett Horde Territory så kunde jag bara slå på folk om dom hade slagit på mig innan.

(Lite skoj föresten när jag var i Durator (horde) och det kommer en lvl10 priest och gör mig till får, då är det alltså fritt fram för mig som lvl30 att slå honom när jag inte längre är får. Han dör på två slag. Vad tänker vissa med?)

Dock är det enda jag vet om normal-servrar att dom ska vara betydligt tråkigare än pvp-servrar,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom goda är: Människor, dvärgar, alver och gnomer.

Dom onda är: Tjurmänniskor, troll, orcer och odöda.

Det finns inga "goda" eller "onda", de har bara olika ursprung och uppfattningar :huh:

I Wc3 var ju undead "de onda", i Wc3 är det bara det att det är två olika allianser...

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var lite luddigt.

Jag har enbart kört pvp.

Om jag var i ett Alliance Terrirory (jag var night elf) så kunde ingen horde slå mig om inte jag slog honom först. Om jag var i ett Contested Territory (både alliance och horde "äger" stället) så kunde folk slå på mig utan att jag hade slagit på dom. Om jag var i ett Horde Territory så kunde jag bara slå på folk om dom hade slagit på mig innan.

(Lite skoj föresten när jag var i Durator (horde) och det kommer en lvl10 priest och gör mig till får, då är det alltså fritt fram för mig som lvl30 att slå honom när jag inte längre är får. Han dör på två slag. Vad tänker vissa med?)

Dock är det enda jag vet om normal-servrar att dom ska vara betydligt tråkigare än pvp-servrar,

Haha, kommer också ihåg något liknande fast jag spelade rollen som lvl 10 som slog lite på en lvl 35 tror jag. Haha killen var så shysst så han lät mig slå honom utan att han gjorde motstånd :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kommer också ihåg något liknande fast jag spelade rollen som lvl 10 som slog lite på en lvl 35 tror jag. Haha killen var så shysst så han lät mig slå honom utan att han gjorde motstånd -_-

Ja, så kan man ju också göra. Fast det är roligare att ge dom en läxa. :blink:

Men sen har jag ju också sett när tre stycken killar (lvl8-13) började slå på en lvl40. Dom är ju tre stycken, så dom kommer ju självklart ta honom. Eller? :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, så kan man ju också göra. Fast det är roligare att ge dom en läxa. :blink:

Men sen har jag ju också sett när tre stycken killar (lvl8-13) började slå på en lvl40. Dom är ju tre stycken, så dom kommer ju självklart ta honom. Eller? :\

Hahaha, låt mig gissa... Dom fick RÅSPÖ -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta dig en titt i andra WoW-tråden. Där har jag ganska nyligen svarat på hur lätt iaf jag tröttnar. -_-

Iofs kan jag svara lite snabbt här också:

Nej, man tröttnar inte ett dugg snabbt (förutom i slutet av en beta när ens gubbe ska försvinna jättesnart :blink:).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack så mycket för alla svar osv,

Om man tar på sig en ny rustning förändras gubbens utseende blir från skinnbit till riktig järn rustning? eller, för dom flesta bilderna jag har sett ser tex alla dvärgar likadana ut

Ja ditt utseende ändras om du har andra saker på dig.

Jag tror du har sett så många som ser likadana ut för att vissa klasser kan bara ha clothes och leather. Och då så ser dom flesta sakerna ganska lika ut. Men när du skapar en karaktär så får du ju själv välja hårfärg och sådanna saker så att alla inte ska se likadana ut.

Kolla in denna sidan om du vill veta vad det finns för olika sorter och vilka sorter som har vilka klasser.

http://www.worldofwar.net/characters/index.php

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...