Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Att springa rakt över Kalimodor (över alla berg och över alla sjöar o sånt skit, bara springa rakt över) tar ca 1 timme +-10min.. men sen om man ska springa på alla vägar, så få man nog lägga till mellan 1-2 timmar.. :angry:

Om man kan sprint gåre snabbare

*tihi*

va tvungen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja det e så att min brorsa har precis köpt detta spel och han undrar villken class eller vad han snackar om e bäst?

Alla klasser e bra på sitt sätt, Warrior e kul o bra i början t ex, mkt armor, kan ha alla armors osv, Hunter e primary distance damage dealers, Rouges är mer Stealth kills, smyga runt, göra ambush o sånt, dem e primary damage dealers Mage e primary magic damage dealers, Preist e primary healers, Druid är Secondary healer, kan klara sig bra på egen hand, Shaman (Horde endast) Secondary healers, mkt bra i pvp och starka, Warlocks är mkt bra, men behöver soulshard till dem flesta av sina summons, men dem är otorligt roliga. Paladin (Alliance endast) Är som en warrior fast med mana, kan ha alla armors, dem kan ha auras, magier, lite healing o sånt, holy shit du vet

Iaf min uppfattning av alla classes :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja det e så att min brorsa har precis köpt detta spel och han undrar villken class eller vad han snackar om e bäst?

Finns inget "bäst", beror på hur man spelar och vad man tycker är roligt att spela. Kan som Xemtoth säga vad jag tycker om alla olika klasser.

Druids: Bra healers, fast inte lika bra som präster, OK damage om man är en balance druid, kan förvandla sig till björn eller katt för att få olika färdigheter. Björn blir lite som en warrior och katt lite som en rogue. Kan combat-ressa.

Hunters: Inte spelat mycket som dom, en kompis säger att dom är tråkiga i början fast kung på lvl 60, grymt bra dps på 60. Kan ha en pet medan dom själva går lite bak och sjuter med båge/armborst/gevär.

Mages: GRYM skada, skjuter olika spells som antingen är fire, frost eller arcane orienterade. Kan göra AOE, dvs att man attackerar många olika fiender med samma spell, extremt viktigt i många instancer. Kan göra vatten och mat, vatten är viktigt att man delar med sig av i instancer. Kan göra portaler till dom stora städerna eller teleportera sig dit själv.

Paladins: Bra support klass, inge kul enligt mig. Kan heala sig och andra, lägga på odödlighets sköldar men har ganska kass dps tycker jag. Kan ha alla dom bästa rustningarna precis som warriors, har några saker för att försöka hålla aggro, fast dom funkar inte speciellt bra. Bra buffs också.

Priests: Väldigt viktiga i instancer, dom bästa helarna. Även bra skada om man är shadow, fast att göra skada som präst är inte så populärt i instancer.

Rouges: Kan som mages och hunters också göra väldigt bra skada, väldigt snabba, använder sig av ett vapen i varje hand. Kan stealtha, dvs bli lite osynliga för omvärlden och sen attackera bakifrån, kan öppna lås, kan ta saker ifrån humanoids-mobs fickor(kanske går på flera, har inte spelat mycket rogue)

Shaman: Kan heala. Lägger ut totems som kan göra skada, heala, ta bort poisons, debuffa fiender, buffa vänner. Har "shock" som är instant cast spells, gör skada+gör fiender långsammare/interupta spellcasting/dot.

Warlocks: Kan summona olika slags demoner som man använder som pets, precis som hunters fast hunters tämjer ju vanliga beasts. Bra dot skada. Kan summona vänner, kan göra healthstone som fungerar som healingpotions, kan göra soulstones som man lägger på vänner så att dom kan ressa sig själva när dom har dött.

Warriors: Viktig i instanser, då viktigt att warriorn vet hur man tankar så att man använder sköld om man är ensam warrior. Bra skada med tvåhands vapen. Kan precis som rogue och hunter använda ett vapen i varje hand. Spelar själv som warrior och av dom jag har testat är det roligast, fast då har jag alltid gillat att spela som någon slags krigare(t.ex barbarian i Diablo2, Nightmare i SC)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rogue

Armor=Leather Är bättre än cloth, mer armor

Weapons= Daggers, sword, mace, fist weapons, crossbow, bow, gun,

Du är en class som alltid har övertaget. Stealth är vad gör en rogue till rogue

Smyga runt till läget är bäst och ta in första slaget.

Med rätt taktik och talents blir du smått odödlig

Även om du känner dig mäktig på vägen upp till 60, blir rogues mer beroende av sin gear vid 60 slaget. Och då får du visa hur bra du är, blir bättre ju mer pvp och gear du får En rogue kan knappast nån säga att är enkla att spela

till och med om du hoppar på en lowhp ilband kan det bli svårt för du överskattar din dmg och skills

Stealth build rogue har jag, svårt att lära sig... men när du vant dig är man odödlig

men som sagt, varje klass har sin fördel, och rogues är knappast bra om man är dålig precis som varje klass

Fördel Stealth, gör att rogues kan leva överhuvudtaget

Deala dmg snabbt och gå tillbaka till skuggorna

Din gear gör dig bättre, mer skada etc

Nackdel Svåra att spela för sin stealth och många tillfällen är jobbigt att välja Måste vänja sig att se sina kompisar dö ibland :huh:

Rogue = pure dmgdealer Du är bara här för att skapa kaos :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paladins: Bra support klass, inge kul enligt mig. Kan heala sig och andra, lägga på odödlighets sköldar men har ganska kass dps tycker jag. Kan ha alla dom bästa rustningarna precis som warriors, har några saker för att försöka hålla aggro, fast dom funkar inte speciellt bra. Bra buffs också.

Nej detta gillar vi inte. Paladins är alltid bra att ha, healar bättre än druider men lite sämmre än en priest, de har "Divine shields" vilket gör de odödliga en viss tid.

So far so good. Men sen när det gäller dps'en har du helt fel :huh: Paladins gör tokmycket skada om man spelar rätt. Kan hålla aggro bra men inte lika bra som en warrior. De har även extremt bra buffs. (Magier du lägger på dina polare så att de blir bättre ett tag.)

Redigerad av Blaucrozz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej detta gillar vi inte. Paladins är alltid bra att ha, healar bättre än druider men lite sämmre än en priest, de har "Divine shields" vilket gör de odödliga en viss tid.

So far so good. Men sen när det gäller dps'en har du helt fel :huh: Paladins gör tokmycket skada om man spelar rätt. Kan hålla aggro bra men inte lika bra som en warrior. De har även extremt bra buffs. (Magier du lägger på dina polare så att de blir bättre ett tag.)

Har aldrig sett en paladin ligga bra till i damagemeter, dom brukar ligga i mitten, under dps klasserna men över tanks och healers. Att paladins healar bättre än druid är ju bara skitsnack. Och det där med aggron, vad har dom för nåt att hålla den med? Salvation på hela partyt+fury på dom själva? Druid bear kan ju hålla bättre än paladins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig sett en paladin ligga bra till i damagemeter, dom brukar ligga i mitten, under dps klasserna men över tanks och healers. Att paladins healar bättre än druid är ju bara skitsnack. Och det där med aggron, vad har dom för nåt att hålla den med? Salvation på hela partyt+fury på dom själva? Druid bear kan ju hålla bättre än paladins.

Du har ju uppenbarligen inte spelat paladin så mycket. Eller så är du en såndär Strenght stamina paladin. äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ, fått min andra SC del nu då..

Har spaulders och pants nu och är klar med SC delarna i Strat.

Det enda jag vill ha i strat nu är Bonescraper :D

Blir en UBRS runda med guilden idag också :lol:

Skippa SC förutom Cap, resten är bara skit.

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13358 > SC Spaulders

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=15062 > SC Pants

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...