Jump to content

The Godfather - Nya uppgifter från EA Games


Crice
 Share

Recommended Posts

Behöver jag förklara sambandet mellan åldersgränsen och hurvida det blir ett "barn" spel? Ifall du läser vad vi disskuterar ang åldersgränsen är det nämligen det -_-

Att spelet är anpassat för en yngre publik är inte samma sak som att spelet bygger på mindre våld och på någotvis skulle bli töntigt eller dåligt.

Jag menar att man, då man klargör ett tv-spel för att vara töntigt bara för att det inte inehåller övervåld, själv är den töntiga. Exempelvis så är några av Zelda-spelen en del av mina favoriter. Ändå överstiger inte något av spelen en åldersgräns på sju år. Är jag barnslig och töntig för att jag spelar dem då?

Ett annat exempel: Det är skillnad på "Lek och lär" och "Mario", trots att åldersgränserna är de samma.

Skärp er för helvete!

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 537
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att spelet är anpassat för en yngre publik är inte samma sak som att spelet bygger på mindre våld och på någotvis skulle bli töntigt eller dåligt.

Jag menar att man, då man klargör ett tv-spel för att vara töntigt bara för att det inte inehåller övervåld, själv är den töntiga. Exempelvis så är några av Zelda-spelen en del av mina favoriter. Ändå överstiger inte något av spelen en åldersgräns på sju år. Är jag barnslig och töntig för att jag spelar dem då?

Ett annat exempel: Det är skillnad på "Lek och lär" och "Mario", trots att åldersgränserna är de samma.

Skärp er för helvete!

Ursäkta men vad fan pratar du om?

Som sagt, läs varför vi skrev att det var 18+ på spelet, jo därför att någon sa att EA brukar göra barnvänliga spel! 18+ = ej barnvänligt.

Sen om spelet är bra eller inte pga åldergränsen har ingenting med detta att göra.

Skärp dig för helvete!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta men vad fan pratar du om?

Som sagt, läs varför vi skrev att det var 18+ på spelet, jo därför att någon sa att EA brukar göra barnvänliga spel! 18+ = ej barnvänligt.

Sen om spelet är bra eller inte pga åldergränsen har ingenting med detta att göra.

Skärp dig för helvete!

Se över Cyprez kommentarer över spel och våldsammhet. De finns att hitta lite var stans på forumet. Puss på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas storyn är extremt lång. Tror knappast det blir något att köra Freeroaming på.

En titt på bilarna och man ser hur fula dom är.

Edit: Kanske låter lite tungt. Säger inte att grafiken I helhet kommer suga. Bara att bilarna ser lite weird ut.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se över Cyprez kommentarer över spel och våldsammhet. De finns att hitta lite var stans på forumet. Puss på dig.

Haha, därför du quotar mig? Fel av dig igen? puss puss

Sedan kanske du ska skriva det till honom då, i dom trådar han skrivit något om det som fanns "lite var stans på forumet"

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, därför du quotar mig? Fel av dig igen? puss puss

Sedan kanske du ska skriva det till honom då, i dom trådar han skrivit något om det som fanns "lite var stans på forumet"

Mjao. Det jag kunde tyda av eran diskution om åldersgränser var egentligen inget annat än att ni klagade på åldersgränser och EA:s "barnspelstämpel". Om jag hade fel beklagar jag och ber er att klargöra erat syfte med den grummliga diskution som faktist ägde rum.

Sedan är det ofta så att jag lägger fram mina åsikter kring glorifiering av våld till Cyprez och en del andra som uttrycker sig positivt kring ämnet i fråga..

Kram också..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjao. Det jag kunde tyda av eran diskution om åldersgränser var egentligen inget annat än att ni klagade på åldersgränser och EA:s "barnspelstämpel". Om jag hade fel beklagar jag och ber er att klargöra erat syfte med den grummliga diskution som faktist ägde rum.

Sedan är det ofta så att jag lägger fram mina åsikter kring glorifiering av våld till Cyprez och en del andra som uttrycker sig positivt kring ämnet i fråga..

Kram också..

Here wo go again.. Så skönt att du erkänner :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. Nu återstår endast din förklaring över vad åldersgränstjafset gick ut på.

Klöveress.

Jasså? Så du vill veta en tredje gång? Yeah yeah alla kan inte fatta lika lätt!

SOM SAGT, det var två stycken som sa det att EA brukar göra så barnvänliga spel och därför var lite skeptiska till detta, då berättade jag för dom, genom att skriva här på forumet, att spelet skulle ha en åldersgräns på 18 år.

Är det något mer du vill ha hjälp med så PMa mig.

Klöversju.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså? Så du vill veta en tredje gång? Yeah yeah alla kan inte fatta lika lätt!

SOM SAGT, det var två stycken som sa det att EA brukar göra så barnvänliga spel och därför var lite skeptiska till detta, då berättade jag för dom, genom att skriva här på forumet, att spelet skulle ha en åldersgräns på 18 år.

Är det något mer du vill ha hjälp med så PMa mig.

Klöversju.

Då hade jag ju rätt i att kritisera vad jag till en början gjorde, dhuuuuu!

Om inte skepsisen låg på det viset att någon inte kunde avgöra åldersgränsen på spelet. Jag trodde att han, och någon annan djävul, klagade över att det skulle få låg åldersgräns.

Äsch, vad fan, det här leder ingen vart... puss och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åldersgräns diskutionen var mer om att ett GTA-aktigt gangster-spel skulle inte bli så bra om de hade tagit bort blod, svordommar, sex och övervåld för att få ner åldersgränsen. För ärligt talat, hur hade GTA varit utan de sakena?

När det gäller Freeroaming så sägs det att det är precis vad vi ska få. Att vi ska kunna åka runt i hela New York och bara hitta på vad vi vill och få högre respect. Efter vad jag fattat ska man först åka runt och leka småbuse ett tag innan familjen tar kontakt med en och ber om hjälp.

Spelutveklarna har sagt att världen kommer vara gigantisk och där kommer finnas ett nästan oändligt antal missions. Hur långt spelet blir beror på hur man spelar. Spelar man bara huvuduppdragen så är det av en viss längd. Men sedan finns det sub missions och uppdrag utanför de vanlioga missions.

Det ska finnas 3 slut i spelet.

1. Man blir don Michael Corleone's underboss. (Om man bara gör huvud uppdragen)

2. Man blir don över Corleone familjen. (Om man även gör alla uppdragen utanför storyn)

3. Man blir don över hela New York. (Om även man tar över hela standen. Alla butiker, spelhallar OSV. Detta ska enligt spelutveklarna ta extremt lång tid)

Spelet kommer, precis som GTA: San Andreas ha vissa RPG delar i sig där man bygger upp attributer. "Respect" poäng som man får efter uppdrag är en typ av "Exp".

Sedan finns det en Vendetta mätare som fylls om man gör vissa saker mot en viss "familj" (Och om det finns vittnen till det du gör). Då kommer de efter en och ens "familj" liksom polisen. (Typ GTAs wanted level fast mer avanserad)

Föresten, XBox 360 versionen kommer släppas senare i år för de kommer förbättra grafiken och lägga till fler grejor och detaljer för att utnytja maskinens potensial mer. Blir sugen på att vänta på den versionen. Men kommer jag kunna hålla mig?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oi, så Mikey ska vara med trots allt? Pacino bangade ju; fick de rättigheterna till hans "likeness" eller?

Själv tycker jag att hela "gör-det-själv"-grejen angående utpressningar och liknande när man väl jobbat sig upp är lite kymig. En "made man", för att inte tala om en Caporegime, borde ju skicka några "connected guys", istället för att ta saken i egna händer, Lone Ranger-style. Det vore onekligen en mäktig känsla att kontrollera staden från en mjuk läderfåtölj; fast då skulle väl merparten av spelarna tröttna.

Bah, you can't win 'em all.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...