Jump to content

Skola


--JB--
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 112
  • Ålder
  • Senaste inlägg
att skjuta barn är väl bara väldigt hemskt..

Två barn i min skola dog fem dar innan skolavslutningen... känslan under minnesgudstjänsten att de aldrig skulle få uppleva glädje, kärlek, lyckan över att bli pappa var jävligt jobbig... Visserligen blev de inte skjutna men ändå det var så jävla jobbigt tryck i kyrkan. Skulle kännas fel att skjuta barn även om det kanske skulle vara roligt för andra människor på den sajten.....

Det är min åsikt iaf

R.I.P.

:'( ..fy fan.. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var någon som skrev att spädbarn inte har nån aning om vad som händer runt om dom.. men de är fel.. för ett tag sen såg jag på tv eller nått att forskare hade kommit fram till att spädbarn vet vad som händer runt dom..

Sen, om barn skulle komma med i SA (eller nått gta spel) så skulle R* bli så in i h*lvete stämda...

och sen Ebeeto, du tycker alltså att överviktiga och utveklingsstörda är ok att döda? varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du och alla med dig som tycker att det skulle vara helt vedervärdigt med barn i spelet, det är ju ni som har problemet. Det är ni som inte kan dra gränsen mellan spel och verklighet.

Absolut inte, att mörda någon mupp i ett annat gäng är en njutning i spelets anda. Men att mörda ett barn, det ser jag ingen njutning med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

alltså fortfarande, vad fan är ffel på er...det är ju fan inga BARN, det är ju uppbyggda figurer...dom har inga känslor, inga riktiga kroppsdelar, det är ju fan inte riktigt! att döda nån i huvudtaget IRL är sjukt...men att döda någon i ett spel är ingenting, i spel spelar det ingen roll om du dödar ett träd eller en 2 åring...dom är pixlar både två...!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, nej. Jag vet inte, det är bara en spärr som känns äcklig. Precis som på film så blir det äckligare om någon mördar ett litet barn än hjältens fiende. Likadant som att många människor reagerar mer på att om ett djur dör i en film än en människa.

Håller inte helt med dig.

*SPOILER WARNING*

slutet av filmen Seven gick min gräns. Det kändes så fel att hon dog med barn i magen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så när du spelar och försöker komma in i stämning så tänker du på att allt egentligen bara är pixlar? Tråkiga människa. Usch på dig. :teehee:

Nej men jag är ju fan inte psykopat som tänker "jag döda en stackars figur, nu kan jag gå ut och sörja den" eller "wooooooooooow, jag döda ett barn på ett spel, nu ska jag ut och göra det på riktigt"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja? va f*n ska man me skola?! Ingen vill väll döda barn?!

då kan jag påpeka att det faktiskt FANS en skola på GTA III :P

men i oförsig så var de studenter... menmen

Edit: o sen så var de ju roligt o döda studenterna o se vad dom hadde klottrat på blicket som dom hadde i handen.

så jag dödade ganska många, men inte fan så har jag dödat en mäniska för det ;)

Redigerad av Buzz_40
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och sen Ebeeto, du tycker alltså att överviktiga och utveklingsstörda är ok att döda? varför?

Det handlar om den där "glimten i ögat".. Samtliga NPC's i GTAIII och Vice City är schablonbilder och vandrande klichéer. Det är hela upplägget. Att ha med riktigt irriterande barn i spelet, typ: "Mum! I want another ice cream! NOOW!!" så kan dessa vara lika skoj att meja ner som yuppie-brudarna i VC som slänger ur sig: "What-evvööör, looser!".

Att avfärda de som skulle acceptera barn i spelet som psykopater är extremt dubbelmoraliskt. "Jodå, jag tycker det är jätteroligt att skära huvudet av människor, skjuta sönder deras döda kroppar oh sedan köra över dem med först en gräsklippare och sedan en skördetröska. Men att mörda ett barn? Aldrig i livet!! Det är ju helt sjukt!!"

Man skall kunna skilja på spel och verklighet. Visst kan det vara så att jag blir upprörd eller stött av vissa element av våld i ett spel, t ex. lemlästade lik i Doom3 eller Silent Hill, men jag får finna mig i det. Har jag gått in i en förvriden zombie-värld så är det just förvridna zombies som jag kommer att träffa. Om jag böörnar ner för en gata i min ny-snodda Porsche så är det en stor chans att någon går ut på gatan och blir mos, såväl gamla som unga.

Jag står fortfarande för en Kid-Switch, jag vill kunna stänga av barn i spelet, genom options-menyn. Här vill jag också kunna stänga av saker som "Death screams" och "Decapitations".

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det skulle kunna få finnas, då behövde iaf inte jag se eländet.... men jag är egentligen skeptisk till att slakta småungar... När jag spelar blir det mest snutar och kriminella som faller för mitt Hanzo-svärd... det känns mera rätt på något vis...

Jag dödar ju bara folk som förtjänar det, skurkar och poliser som försöker hindra mitt rättvisans korståg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...