Jump to content

Skola


--JB--
 Share

Recommended Posts

Så du menar att det är värre att skjuta en 20-åring än en nyfödd bebis?

Bebisar fattar ju inte vad som händer! Däremot en 20-åring hade fått panik innan han/hon blev dödad! Det verkar råare att döde en vuxen än ett liteet barn!

det lilla barnet har ju inte fått det idiotiska/mänskliga tänkandet utväcklat än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 112
  • Ålder
  • Senaste inlägg

att skjuta barn är väl bara väldigt hemskt..

Två barn i min skola dog fem dar innan skolavslutningen... känslan under minnesgudstjänsten att de aldrig skulle få uppleva glädje, kärlek, lyckan över att bli pappa var jävligt jobbig... Visserligen blev de inte skjutna men ändå det var så jävla jobbigt tryck i kyrkan. Skulle kännas fel att skjuta barn även om det kanske skulle vara roligt för andra människor på den sajten.....

Det är min åsikt iaf

R.I.P.

post-31-1093203902_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

att skjuta barn är väl bara väldigt hemskt..

Två barn i min skola dog fem dar innan skolavslutningen... känslan under minnesgudstjänsten att de aldrig skulle få uppleva glädje, kärlek, lyckan över att bli pappa var jävligt jobbig...  Visserligen blev de inte skjutna men ändå det var så jävla jobbigt tryck i kyrkan. Skulle kännas fel att skjuta barn även om det kanske skulle vara roligt för andra människor på den sajten.....

Det är min åsikt iaf

R.I.P.

djupt sagt, håller med dig där... en grabb på min gamla skola dog också... det var tragiskt... att han var mobbad gjorde inte saken bättre

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey boys (& girls?)!!

Vilken tur att man kan modda..

Undra varför ingen har fixat jobbiga snoriga nioåringar som följer efter en och är jobbig i VC o LC.. Skulle vara dögött o skjuta ett par fula snorisar..

Alla som tar det så illa och ang spädbarnsfrågan.. Ofta man tar med en bäbis, det är en jävla skilnad.. B)

Wie, en kvinna med en barnvagn, hehe vi fyller vagnen med bly.. Didn't think so.. Men en 1,20lång ful snorunge skulle jag lätt kunna blåsa skallen av.. Muhahaha! EVUL ME! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Freak, vem vill röja småbarn? Men en sak undrar jag... i Fallout (ett mycket bra spel) finns det barn med i USA versionen men inte den Europeiska för att det är förbjudet i Europa men inte i USA (då i alla fall, spelet kom ut för en herrans massa år sedan). Alltså, finns det barn i USA versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte GTA tillräckligt moraliskt förkastligt som det är?

Visst det är skoj, men jag har principer som jag aldrig skulle rucka på. Kunde man döda småbarn i ett spel åker det i soptunnan. Utan omsvep! Det är bara vidrigt. Det våld som förekommit i serien så långt accepterar man ju för att det är gjort med stor humor. Andra gånger spränger man gubbar i luften för att man gillar att... ja, spränga saker >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

att skjuta barn är väl bara väldigt hemskt..

Två barn i min skola dog fem dar innan skolavslutningen... känslan under minnesgudstjänsten att de aldrig skulle få uppleva glädje, kärlek, lyckan över att bli pappa var jävligt jobbig... Visserligen blev de inte skjutna men ändå det var så jävla jobbigt tryck i kyrkan. Skulle kännas fel att skjuta barn även om det kanske skulle vara roligt för andra människor på den sajten.....

Det är min åsikt iaf

R.I.P.

All respekt till de avlidna, deras anhöriga och alla som sörjer. Men precis samma sak gäller ju 20-åringar, 30-åringar och 60-åringar! Precis lika många sörjer dem. Men det har inget att göra med ett spel.

Gränsen mellan verklighet och spel är fortfarande såpass tjock att det inte spelar någon roll vad vi gör i dem. Visst finns det etiska och moraliska gränser för vad en person tycker är roligt eller underhållande, eller smakfullt i allmänhet. Att mörda isig borde inte vara underhållande, men tydligen är det det.. Titta på Postal 2's försäljnings-statistik efter att TV4 sänt sin dokumentär..

En av anledningarna till att Rockstars mördande är okej är just det faktum att de gör det med "glimten i ögat". Många moralkärringar har svåra problem med att förstå hur man mördar med "glimten i ögat", men alla som spelat spelen vet vad som menas.

Det finns dock en stor chans att "glimten i ögat" försvinner när man urladdar sitt AK-magasin mot en 10-årig skolflicka skrikandes: "Mommy! Help! Mommy! Oh, please!! Help!!". Det blir just osmakligt och fel..

Man skulle kunna göra några ungar, och dessa bestående av följande kategorier:

1. Riktigt fet ungjävel med propellerkeps som konstant käkar en burrito och slänger ur sig saker som: "I'm big-boned!" och "Running makes me so sweaty!"

2. En unge med dödskalle på tröjan som hela tiden säger att han ska mörda alla han känner, typ: "School'd be more fun shot up" eller, när man skjuter mot honom: "Let me borrow that gun!"

3. En utvecklingsstörd kille på trehjuling, just för att det är kul att köra på honom och se honom flyga som Kyles lillebror i South Park..

Men dessa barn skall dessutom kunna slås av och på från en meny. Så att man kan ta bort skiten om man känner sig ofredad..

Barn, rullstolsbundna och minoriteter borde mördas lika mycket som alla andra folkgrupper! "Killing is fun" grandpa says!

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra inlägg där!

Jag tror mycket att problemet ligger i att en del ser kontrovers i sig som ett självändamål. Som du säger, Rockstar gör det med glimten i ögat. Själv tar jag inte skada av det hela, jag har tillräckligt med verklighetsförankring. Det är i alla fall vad jag vill tro.

Samtidigt är det klart att man blir påverkad, det går inte att säga något annat. Jag menar, det finns en anledning till att spelet säljs med en rekommendation från 18 år och uppåt. Sen gör folk som dem vill, men hade jag haft en, säg, nioåring, skulle jag inte, aldrig någonsin, låta honom/henne spela ett spel som GTA (även om det är för jävligt skoj...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett av R* andra spel, nämligen State of Emergency, springer det runt stackars typ 10-åringar och kan när som helst skjutas. Hemskt? Näpp.

Och?? State of Emergency är så jäkla dåligt gjort att R* Borde skämmas över det. Jättedåligt tecknat....Ser ut som killarna på Karaktär menyn till GTA 3 här på GTAsajten...Att man har massförstörelse vapen är det enda roliga..

Förresten bytte jag in det och Mafia för att få köpa SA för 99

Edit:Stavfel

Redigerad av Enbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...