Jump to content

Half-Life 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Personligen så tycker ajg Half-Life 2 var ganska "meh"... som ett vanligt FPS.

Jo, nu är det inte så speciellt längre. Men det var lite av en viktig milstolpe för FPS när spelet kom och medföre en hel del nya bra idéer. När spelet kom så var det verkligen något speciellt men nu så är det, som du sa, rätt mycket ett vanlig FPS bland de storybaserade FPS. Precis som med Half-Life 1 så har det gjorts bättre spel sedan dess. Men det är fortfarande väldigt kul att spela och grafiken, trots den är gammal, håller ändå rätt bra tackvare foto tekniken de använde. Men jag håller med, HALO är bättre IMO. Half-Life 2 är för interaktivt för min smak och jag får aldrig de där stora rysningarna som jag får i en maffig mellansekvens i HALO. Dessutom saknar jag musik.

Men Half-Life 2 är defeinitivt på Top 5 listan av bästa FPS. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När släpps egentligen The Orange Box? Hör 19:e och 18:e överallt, men vilket är korrekt? Jag läste nyss på GR att de fått en lista där det stod 19:e, men alla andra affärer på nätet har den 18:e...ska skippa en massa lektioner den dan det släpps, så det vore najs att träffa rätt .

Scheisse, Kebabkurt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade HL2, men sett till story så var det inget märkvärdigt. Härlig action och snygga miljöer, men jag är långt, långt ifrån lika lyrisk som Petter Hegerwall (heter han väl numera?) på Gamereactor. När jag skaffar PS3 vore det däremot trevligt att ha en fin shooter, men vad tycker ni som kört HL2:Ep1, Ep2 och Portal om spelen? Är de lika bra som HL2? Sämre? Bättre? Är Orange Box ett måste för PS3, tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade HL2, men sett till story så var det inget märkvärdigt. Härlig action och snygga miljöer, men jag är långt, långt ifrån lika lyrisk som Petter Hegerwall (heter han väl numera?) på Gamereactor. När jag skaffar PS3 vore det däremot trevligt att ha en fin shooter, men vad tycker ni som kört HL2:Ep1, Ep2 och Portal om spelen? Är de lika bra som HL2? Sämre? Bättre? Är Orange Box ett måste för PS3, tro?

Ep1 är sämre, Ep2 är bättre imo. Men ha i åtanke att spelen är mycket kortare än vanliga HL2. Portal är jävligt kul, men det svårt att jämföra det i "braighets"-faktor med HL2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat på att skaffa E2 ett tag nu, men varit skeptisk till hurvida jag ska skaffa Orange Box eller ej. T2 verkar najs, men jag tror inte jag kommer spela det så mycket då jag har andra onlinespel jag vill fokusera på. Portal vet jag inte så mycket om, en del säger att det är ganska nyskapande medans andra menar på att det är konstigt och alldeles för mystiskt. Och med tanke på att E1 var lite sådär så känner jag mig inte så peppad på E2 för tillfället. Men jag köper det nog ändå, vill veta hur det går för Gordon.

Förövrigt suger hela idén med episoder. Knappast värt att vänta över ett år på vad som egentligen bara är extrabanor utan några nya vapen eller andra nyheter (några tillskott i grafiken förändrar inte spelet i sig). Känns som Valve börjat överskatta sig själva litegran. Men de verkar fortfarande vara på spelarnas sida iaf...

Men inget kommer slå HL1 - fyfan vad bra det var! Det kändes verkligen som ett äventyr och en kamp för överlevnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förövrigt suger hela idén med episoder. Knappast värt att vänta över ett år på vad som egentligen bara är extrabanor utan några nya vapen eller andra nyheter (några tillskott i grafiken förändrar inte spelet i sig). Känns som Valve börjat överskatta sig själva litegran. Men de verkar fortfarande vara på spelarnas sida iaf...

Hmm, du har nog missuppfattat det hela. Episode 1-3 är Half-Life 3. Det bara kallas Half-Life 2 Episode 1-3 pga en miss i marknadsföringen som sedan de bestämde sig för att inte ändra på. Tanken med det var att fans inte skulle behöva vänta 6 år på Half-Life 3 utan kunna få det som 3 episoder genom åren. Efter Episode 3 kommer sedan Episode 4 som är början på Half-Life 4. Så det är inte extrabanor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, du har nog missuppfattat det hela. Episode 1-3 är Half-Life 3. Det bara kallas Half-Life 2 Episode 1-3 pga en miss i marknadsföringen som sedan de bestämde sig för att inte ändra på. Tanken med det var att fans inte skulle behöva vänta 6 år på Half-Life 3 utan kunna få det som 3 episoder genom åren. Efter Episode 3 kommer sedan Episode 4 som är början på Half-Life 4. Så det är inte extrabanor.

Jag vet att det egentligen är HL3, och det är därför jag inte gillar det riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte E2 igår och klarade ut det inatt. Måste säga att jag vart mycket positivt överraskad! Det höll hög klass nästan rakt igenom och jag kan ärligt talat säga att det var bättre än både HL2 och E1 tillsammans. Jag kände det där mysiga engagemanget som jag kände när jag spelade första Half-Life. Wünderbar! Det enda negativa jag har att säga är om slutstriden,

som var lite för utdragen och ibland obalanserad. Det hände t.ex. att bomberna fastnade på en Strider, men vart direkt sönderskjutna av någon Hunter utan att Stridern tog någon som helst skada(!).

Nu hoppas jag på att Valve gör E3 minst lika bra. yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte E2 igår och klarade ut det inatt. Måste säga att jag vart mycket positivt överraskad! Det höll hög klass nästan rakt igenom och jag kan ärligt talat säga att det var bättre än både HL2 och E1 tillsammans. Jag kände det där mysiga engagemanget som jag kände när jag spelade första Half-Life. Wünderbar! Det enda negativa jag har att säga är om slutstriden,

som var lite för utdragen och ibland obalanserad. Det hände t.ex. att bomberna fastnade på en Strider, men vart direkt sönderskjutna av någon Hunter utan att Stridern tog någon som helst skada(!).

Nu hoppas jag på att Valve gör E3 minst lika bra. yes_645834_0.gif

Jag tycker att slut striden var kul,

Det var riktigt kul att vara på sånt stort utrymme och åka bil hela tiden

:blink::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, var och köpte the orangebox i lördags, inga problem med att installera de på datorn, men kraftiga problem med att starta spelet, kommer ens inte in i spelet, går grymt segt, står att det är fel på steam, villket jag om installerat ett antal gånger

Har en: HP_pavollin

AMD Athlon

core prosseor 5000+

2,61GHz

2,00 GB RAM

Grafikkort: GeForce 7900 GTX

Nån som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...