Jump to content

Sagan om ringen


blink182
 Share

Recommended Posts

Har inte läst böckerna men av filmerna så är ordningen:

Konungens Återkomst, Ringens Brödrarskap, Två Tornen...

Min favorit karaktär är Aragorn (Viggo Mortensen) men också Boromir (Sean Bean) och Sauron (Sala Baker).

Inget är dåligt med Sagan om Ringen. Allt är perfekt men jag vet inte hur böckerna är. Peter Jackson har iallfall gjort en strålande insatts och jag hoppas han gör en filmatisering av The Hobbit. Men just nu har han ju fullt upp med King Kong (2005).

Musiken, kompotiserad av Howard Shore är underbar, finns inget bättre än låtarna från de tre filmerna. Mina favoritlåtar måste vara Andurill, The Council of Elrond och The End of All Things. Howard Shore ska även göra musiken till King Kong.

Till er som inte sett filmerna, säger jag bara: Ni vet inte vad ni missar...!

Oavsett om ni inte gillar fantasy så borde ni se trilogin.

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3:an är bäst och favoritkaraktär är nog Gimli...

Något som är dåligt är att 1:an är så dryg. Läste halva på ett halvår och läste sen resten på en månad.

Vilken bok tycker du är bäst då?

3an är min favorit . silmarillion är också bra som fan!! favorit karakärern är sam för han är en sån klippa helt enkelt :shifty: och gollum är rätt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg att jag läste följande, där Silmarillion börjar.

I början var Eru, den Ende, han som i Arda kallas Ilúvatar, och han formade allt liv... blablabla så det stycket orkade jag inte läsa. Jag läste däremot uppslagsboken helt igenom, och den var mycket intressant och uppbyggande. Har läst hela trilogin och tycker 3an är bäst - allt löser upp sig som det ska och man har verkligen fått lära känna karaktärerna. 1an är lite seg i början men sen kommer den igång och den är verkligen inte att klaga på! 2an var ungefär lika bra som trean, vet inte vilken som är bäst av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började läsa men tröttnade eftersom det var förmycket som beskrev allting... Typ

Dom gick öster där det regnade lite granna dom tog skydd under en lite klipphäll där Sam kokade lite kamomill te till allihopa. När dom drukit upp tet var dom tvungna att forsätta öster ut där solen sken som bara den och alla kisade och åt bullar som Sam hade bakat nån gång...
Kanke inte precis så men lite... Föresten Arman du skryte väldigt mycket...

Har inte läst böckerna men av filmerna så är ordningen:

Konungens Återkomst, Ringens Brödrarskap, Två Tornen...

Min favorit karaktär är Aragorn (Viggo Mortensen) men också Boromir (Sean Bean) och Sauron (Sala Baker).

Inget är dåligt med Sagan om Ringen. Allt är perfekt men jag vet inte hur böckerna är. Peter Jackson har iallfall gjort en strålande insatts och jag hoppas han gör en filmatisering av The Hobbit. Men just nu har han ju fullt upp med King Kong (2005).

Musiken, kompotiserad av Howard Shore är underbar, finns inget bättre än låtarna från de tre filmerna. Mina favoritlåtar måste vara Andurill, The Council of Elrond och The End of All Things. Howard Shore ska även göra musiken till King Kong.

Till er som inte sett filmerna, säger jag bara: Ni vet inte vad ni missar...!

Oavsett om ni inte gillar fantasy så borde ni se trilogin.

Med dina "kunskaper"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för i H*lvete. Sluta klanka ner på Arman, han bara informerar oss.

Det är bara bra, jag hadde ingen arning om att King Kong spelas in av honom osv, dessutom har det med topicen att göra, så sluta lipa för fan! <_<

sluta lipa själv då.

att han skall spela in king kong trodde jag var almänbildning men vissa är ju lite insnöade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...