Jump to content

DreamHack Winter 2003


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

har ni lokaliserat SweC-Straße?

(rad 14 o 15)

Jodå, jag sitter där. Men jag fattar inte varför de kallar raderna SwecStraße, det är ju bara några stycken från SweClockers där...

Har varit på två föreläsningar idag.

Den första föreläsningen hade det svenska spelföretaget Massive hand om. De beskrev hela vägen från ide till produkt och gav oss även lite exklusiva glimtar från deras kommande spel, Ground Control II. Indirekt fick jag mer förståelse för relationerna mellan R* North/R* Games/Take-Two och hela spelbranchen. Mycket tydligt och bra. Man kanske skulle ge sig in i spelbranchen ändå, verkar ganska kul -_-

Den andra föreläsningen hade Microsoft hand om. De pratade om .NET vilket jag börjar förstå nu. Men nu till det absolut bästa! ALLA på DremHack som studerar ska en fullversion av Visual Studio .NET HELT GRATIS! (värde 10 000 kr). Vi får tillgång till en MS-server om 2-3 veckor där vi kan ladda ner allt (2.7 GB) och produktnyklar får vi hemskickade via email! Enormt!

Mer då... hmm... det finns en farlig robot nära ena ingången. Varje gång jag går förbi den vänder den sig mot mig och följer efter. En gång när jag ställde mig framför roboten och började studerade den så tände han två strålkastare, sa "Hasta la vista, baby" och började åka rakt emot mig i hög fart. Tur att robotens område begränsas av några slingor i golvet :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer då... hmm... det finns en farlig robot nära ena ingången. Varje gång jag går förbi den vänder den sig mot mig och följer efter. En gång när jag ställde mig framför roboten och började studerade den så tände han två strålkastare, sa "Hasta la vista, baby" och började åka rakt emot mig i hög fart. Tur att robotens område begränsas av några slingor i golvet :unsure:

LOL!! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer då... hmm... det finns en farlig robot nära ena ingången. Varje gång jag går förbi den vänder den sig mot mig och följer efter. En gång när jag ställde mig framför roboten och började studerade den så tände han två strålkastare, sa "Hasta la vista, baby" och började åka rakt emot mig i hög fart. Tur att robotens område begränsas av några slingor i golvet  -_-

Roboten är lite jobbig faktiskt, som när man ska gå till sovsalen och är så trött att man knappt ser nåt kommer den och ställer sig ivägen eller följer efter en liten bit..

Redigerad av Mika
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, shit vad känd han blev och vilken stämning som uppkom -_-

Den här kvällen har varit helt fenomenalt rolig :huh:

En annan rolig sak var när någon på lanet busringde till en person vid namn "Birgitta Hacker", uppgav att han var från Telia och sa att han ville stänga ner hennes telefonlina på grund av säkerhetskrav (ville inte ha någon Hacker som kund) :>

Sen var det en massa compos, resultatet från vattenruchebanerejset, att stula en gbgubbe, osv osv.

The Dreamhack Game fortsatte med. Ett roligt spel där DreamHack var spelplanen. Man skulle göra olika uppdrag och i de flesta var man tvungen att leta ledrådar överallt i hela områder för att lösa gåtor. Mycket roligare än det kanske låter!

Jag bifogar expressens löpsedel med. Lite dålig kvalite men ni ser!

post-22-1070180919_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, shit vad känd han blev och vilken stämning som uppkom ;)

Den här kvällen har varit helt fenomenalt rolig :huh:

En annan rolig sak var när någon på lanet busringde till en person vid namn "Birgitta Hacker", uppgav att han var från Telia och sa att han ville stänga ner hennes telefonlina på grund av säkerhetskrav (ville inte ha någon Hacker som kund) :>

Sen var det en massa compos, resultatet från vattenruchebanerejset, att stula en gbgubbe, osv osv.

The Dreamhack Game fortsatte med. Ett roligt spel där DreamHack var spelplanen. Man skulle göra olika uppdrag och i de flesta var man tvungen att leta ledrådar överallt i hela områder för att lösa gåtor. Mycket roligare än det kanske låter!

Jag bifogar expressens löpsedel med. Lite dålig kvalite men ni ser!

-_- Håller med om att var j*vligt kul med busringningen.

Nått annat som varit kul är blandannat "GTA" filmen, den var häftig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, shit vad känd han blev och vilken stämning som uppkom ;)

Den här kvällen har varit helt fenomenalt rolig :huh:

En annan rolig sak var när någon på lanet busringde till en person vid namn "Birgitta Hacker", uppgav att han var från Telia och sa att han ville stänga ner hennes telefonlina på grund av säkerhetskrav (ville inte ha någon Hacker som kund) :>

Sen var det en massa compos, resultatet från vattenruchebanerejset, att stula en gbgubbe, osv osv.

The Dreamhack Game fortsatte med. Ett roligt spel där DreamHack var spelplanen. Man skulle göra olika uppdrag och i de flesta var man tvungen att leta ledrådar överallt i hela områder för att lösa gåtor. Mycket roligare än det kanske låter!

Jag bifogar expressens löpsedel med. Lite dålig kvalite men ni ser!

Haha fan va skön stöld av GB-Gubben... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...