Jump to content

Vardagssnack totalmodereras


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Nu är det färdiglekt! Från och med nu kommer den populära tråden "vardagssnack" vara helt modererad. Med det menas att vi (moderatorer & admin) måste godkänna alla era inlägg innan de läggs till i tråden. Ni har nu ingen direkt koppling till tråden längre...

... och jag hoppas inte att någon börjar klaga. Efter 10-20 varningar och massor låsningar så hoppas jag att ni förstår. Valet stod mellan att stänga vardagssnack för alltid och detta.

Räkna med att det kommer ta flera timmar innan era inlägg kommer in i tråden, speciellt i början då alla mods måste lära sig hur man accepterar inlägg.

Det här var som sagt det bästa vi kunde göra. Hoppas ni är nöjda nu. Själv så är jag inte det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar bara inte hur det kunde gå så långt!

Går det inte göra så att en post i V-snack måste vara på ett visst antal tecken?

Nu är den inte samma gamla Vardagssnack!! längre, eller det har den inte varit sen en viss person kunde skriva upp till 30 posts i den på en dag.

Om man kunde ha ett rankningssystem på forumet kanske det skulle bli bättre, så att bara personer med en viss ranking kan skriva där. Och att en post kanske ska inehålla minst 40 tecken? När någon ställer en fråga där så händer det lätt att svaret blir väldigt kort och räknas som spam. Om sedan frågan "går vidare" med fler detaljer blir det ännu värre. Tänk om vi fick tillbaka våran gamla vardagssnack (vilket verkar ganska omöjligt i nuläget) tänk, tänk...

Redigerad av Speeder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kunde ha ett rankningssystem på forumet kanske det skulle bli bättre, så att bara personer med en viss ranking kan skriva där. Och att en post kanske ska inehålla minst 40 tecken?

Det skulle inte gå, för då skulle inläggen ha ännu mer spam i sig. ett ex. :

jag har varit hos tandläkaren idag.. goijgjoigji oggoijgtjijiijiojioggij

osv. så skulle det säkert bli då, så det går inte med att att ha en regel på minst tecken

*edit*

Det är ganska dålig stil att spamma...

Nu får hela höfen lida -_-

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle en vardagssnack tråd hålla folk kvar..? Man kom väl inte hit för att prata om vardagen. Det kan man ju göra med sina polare.. -_-

exakt, jag är här inte för att srkiva i vardagssnack.

jag är här för min kompisar :">

men då vad de väldigt synd att de blev så här.

hoppas inte att jag är en av spammarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att det skulle sluta så här... -_-

Men det är bra att ni utför åtgärder!

Men några saker ni nog inte tänk på:

Om inga mods eller admins är online, kan det ta väääldigt lång tid innan inlägget postas. (Ett ganska litet problem)

Tror ni inte att alla mods och admins kommer bli ganska less på att godkänna inlägg hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag har ingen bättre lösning så egentligen ska jag hålla käft, men jag gillar det inte helt. Det är så synd att det skulle behövas. I alla fall mycket bättre än att det inte finns någon Vardagssnack alls! ;)

Tror ni inte att alla mods och admins kommer bli ganska less på att godkänna inlägg hela tiden?

Lite tröttsamt kanske det kommer bli, men man får ju ta tag i vissa saker som mod. Orkar man inte med förändringar/hårdare tillvaro får man säga upp sig! B) Än så länge tycker jag inte att det låter så särskilt ansträngande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är bra men ändå inte... det har ju vart skit mycket spam och varningar har ju inte hjälpt.... tycker nästan det är lite för snällt att totalmoderera Vardagssnack, tycker nästan att den borde låsas... En sak som dom mest aktiva medlemarna inte tänker på är att det här är ett gtaforum, som är till att hjälpa folk. Så jag fattar inte ens varför vardagssnack finns. Fast nu blir det ju ingen där spam alla fall...

Sorry om jag har skrivit otydligt eller nå jag e skit trött :">

Redigerad av XmaN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...