Jump to content

Filosofiska Topicen


Space Hunter2001
 Share

Recommended Posts

ja här ska det snackas om era värdingar om lviet och om era teorier osv osv nåja jag tänkte börja med att skriva min 1a teori

om att kärlek är en allvarlig psykos

och sänn har jag en till teori tänk om det var så att

under dinosaurie tiden när den stora metoren kom att det faksikt va ett vapen för att förinta alla på jorden alltså dinosaurienra och att sänn utomjordigngar odlade dna på jorden alltså så skulle det bettyda att vi är utomjordingar och att dom riktiga jord borna var dinosaurierna

nåja skriv era teorier nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men seriöst, utomjordingar? :D

Fan vad jag ska skratta när du blir kär i nån. :D

Eller du kanske vill leva i celibat? :P^_^

nr 1 så jag skämtade inte med utom jordingar men jag menade att dom hade med sig dna i meteoern

nr 2 ja jag ska leva i celibat i hela mitt liv jag ska hitta inre lycka och inte hitta falsk lycka zav en psykos

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte filosofiska tankar. Varför inte? Jo för att dom till 99.99% är helt fel.

Den logiska filosofin är roligare - för den är äkta!

Här nedanför är en sanningsvärdetabell (som bland annat används i digitala system).

- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0

0 1 1 1 1 0 0 1 0 0 0 0

1 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0

1 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0

1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1

1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 1 1

1 0 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1

Dom som inte läser filosofi bör inte fatta något :P

(sanningsvärdetabellen var visst falsk i detta fall... men det kan bero på att jag gjorde formatiseringen (- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p) själv :">)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte filosofiska tankar. Varför inte? Jo för att dom till 99.99% är helt fel.

Den logiska filosofin är roligare - för den är äkta!

Här nedanför är en sanningsvärdetabell (som bland annat används i digitala system).

- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0

0 1 1 1 1 0 0 1 0 0 0 0

1 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0

1 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0

1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1

1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 1 1

1 0 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1

Dom som inte läser filosofi bör inte fatta något :D

(sanningsvärdetabellen var visst falsk i detta fall... men det kan bero på att jag gjorde formatiseringen (- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p) själv :">)

hultenius var inte vetenskaplig :P du måste tänka bredare än vad folk har sagt till dig att tro på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

under dinosaurie tiden när den stora metoren kom att det faksikt va ett vapen för att förinta alla på jorden alltså dinosaurienra och att sänn utomjordigngar odlade dna på jorden alltså så skulle det bettyda att vi är utomjordingar och att dom riktiga jord borna var dinosaurierna

finns inga bevis för att "stenen" skulle vara den utrotande faktorn av dinosaurierna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för det första så är dinosauriernas dna likt mäniskans?

inte likt och likt men man ser ju likheter! å sen e ju valarnas (mycket gamla djur) dna mer likt människans än fiskarna! :P

och eftersom valarna är släkt med dinosaurierna, eftersom dom var landdjur från början, alltså dinosaurier, innan dom gick ner i vattnet..

om jag minns rätt från profilen så e det rätt.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte filosofiska tankar. Varför inte? Jo för att dom till 99.99% är helt fel.

Den logiska filosofin är roligare - för den är äkta!

Här nedanför är en sanningsvärdetabell (som bland annat används i digitala system).

- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0

0 1 1 1 1 0 0 1 0 0 0 0

1 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0

1 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0

1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1

1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 1 1

1 0 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1

Dom som inte läser filosofi bör inte fatta något B)

(sanningsvärdetabellen var visst falsk i detta fall... men det kan bero på att jag gjorde formatiseringen (- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p) själv :">)

Ojsan.. logik, inte ofta man ser det.. speciellt på GTAsajter! ^_^

Det där e ruskigt intressanta saker.. något jobbiga men kul, om man nu råkar ha en sån läggning =)

När man lärt sig en del logik fattar man plötsligt varför politiker kan snacka en massa strunt och ljuga och ha sig, men fortfarande tala sanningar.

Man kan ju säga en sak, som uppfattas helt annorlunda än vad den borde, det är ju inte förrän man utövar lite logik på det som sagts, som man upptäcker om meningen är sann eller falsk. =)

Men varför skulle filosofiska tankar vara till 99.99% fel?

Det kan man ju inte säga, såvida man inte menar det filosofiskt ( B) ), eftersom du inte kan påvisa att du har rätt, därmed är det en tanke, som då enligt din egen tro skulle med största sannolikhet vara fel! :teehee: (kan inte säga annat än att filosofi är kul) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Defcon: w0rd.

Börjar faktiskt bli lite less på Space Hunters "teori" om kärlek...

Att det är en psykos... Jag menar... Du är inte så smart va?

(Förlåt om nån tar illa upp... Men jag är lite smått less på att han tjatar om det hela tiden...) :teehee:

Du, han verkar veta mycket mer än dig iaf... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte filosofiska tankar. Varför inte? Jo för att dom till 99.99% är helt fel.

Den logiska filosofin är roligare - för den är äkta!

Här nedanför är en sanningsvärdetabell (som bland annat används i digitala system).

- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p

0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 0

0 1 1 1 1 0 0 1 0 0 0 0

1 1 0 0 1 1 0 0 0 1 0 0

1 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0

1 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1

1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 1 1

1 0 0 0 1 1 1 0 0 1 1 1

1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1

Dom som inte läser filosofi bör inte fatta något ;)

(sanningsvärdetabellen var visst falsk i detta fall... men det kan bero på att jag gjorde formatiseringen (- (p^q) -> r <---> (q^r) v - p) själv :">)

Vad håller ni på med för konstiga formel? ;)

Vi har läst om filosofins historia och historiska filosofer i flera månader nu. Sokrates, Platon, Aristoteles, Sartre, Nietzsche, Hume, Kant, Kierkegaard, etc., etc.... :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte dom som tror på att gud skapade jorden..

Det finns bevis på att dinosarierna har levt på jorden för jävligt länge sen och att människorna kom långt efter dinosarierna..

sen om Gud hade skapat Adom och eva so hade ju varenda jävel vart helt sönder manipulerade..

För Adom och Eva fick ju Abel och Kain.. Och för att dom skulle kunna föröka sig så skulle dom vara tvungna att ha sex med sin mor(Eva) Och sånt går värkligen inte bra att göra.. Då blir barnen muppade i hela kroppen och ja.. :teehee:

Sen så skulle det hålla på så till idag och isåna fall så skulle alla vara släckt med alla och det skulle inte hålla ilängden.. ;)

Men man vet ju inte.. Adam och Eva kanske var dinosarier som var dom första.. Sen så blev det lite fel i kraniet och ut kom en apa, som sen blev en människa.. ;)

Den som levde då vet.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...