Jump to content

Filosofiska Topicen


Space Hunter2001
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag förstår inte dom som tror på att gud skapade jorden..

Det finns bevis på att dinosarierna har levt på jorden för jävligt länge sen och att människorna kom långt efter dinosarierna..

sen om Gud hade skapat Adom och eva so hade ju varenda jävel vart helt sönder manipulerade..

För Adom och Eva fick ju Abel och Kain.. Och för att dom skulle kunna föröka sig så skulle dom vara tvungna att ha sex med sin mor(Eva) Och sånt går värkligen inte bra att göra.. Då blir barnen muppade i hela kroppen och ja.. :teehee:

Sen så skulle det hålla på så till idag och isåna fall så skulle alla vara släckt med alla och det skulle inte hålla ilängden.. ;)

Men man vet ju inte.. Adam och Eva kanske var dinosarier som var dom första.. Sen så blev det lite fel i kraniet och ut kom en apa, som sen blev en människa.. ;)

Den som levde då vet.. ;)

dinosaurier kan ju mycke väl levt för i tiden, även om gud skapade jorden.

en sak e ju fossila bränslen. massa sammanpressat växt- och djurmaterial. hur gick de till? man skulle kunna ta syndafloden i bibeln som exempel på de och genom vetenskapen en meteor, vulkanutbrott eller nåt. vetenskapen e ju oftast rena gissningar. man kommer aldrig exakt veta hur allt började osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dinosaurier kan ju mycke väl levt för i tiden, även om gud skapade jorden.

en sak e ju fossila bränslen. massa sammanpressat växt- och djurmaterial. hur gick de till? man skulle kunna ta syndafloden i bibeln som exempel på de och genom vetenskapen en meteor, vulkanutbrott eller nåt. vetenskapen e ju oftast rena gissningar. man kommer aldrig exakt veta hur allt började osv.

Ja, man vet att dinosarierna har levat men inte sammtidigt som människan.. Och i bilbeln finns det inte ett ord som nämner några stora reptiler.. Bara ormen i det förbjudna trädet.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, man vet att dinosarierna har levat men inte sammtidigt som människan.. Och i bilbeln finns det inte ett ord som nämner några stora reptiler.. Bara ormen i det förbjudna trädet.. ;)

måste de tvunget stå om alla arter i bibeln. de står faktiskt om leviathan, ett stort havsvidinder liknande en ödla. de står också om behemot, ett stort landlevande ödledjur. och vad finns de för bevis att dinosaurier och människor inte levde samtidigt

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

måste de tvunget stå om alla arter i bibeln. de står faktiskt om leviathan, ett stort havsvidinder liknande en ödla. och vad finns de för bevis att dinosaurier och människor inte levde samtidigt

Man har nästan letat över hela jordklotet efter dinosarie skelett och hittat det med och fastställt tider.. Sammtidigt letar folk efter forna människor och den första människan (Lucy) är ett par tusen(mijloner?) år yngre än det senaste dinosarie skelettet.. ;)

Det tycker jag är bevis nog..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har nästan letat över hela jordklotet efter dinosarie skelett och hittat det med och fastställt tider.. Sammtidigt letar folk efter forna människor och den första människan (Lucy) är ett par tusen(mijloner?) år yngre än det senaste dinosarie skelettet.. ;)

Det tycker jag är bevis nog..

jojo. men c-14 metoden är byggd på vetenskapliga gissningar. de är en mätning och kan därför inte vara helt exakt. andra forskare har dessutom vissat att vid rätt förhållanden kan fossil bildas på bara 5-10 år

* Vid dateringar av lava från vulkaner som har haft utbrott i modern tid och vars åldrar därmed är kända (Mt. Saint Helens 1980 och Hualalai, Hawaii för ca 200 år sedan), har åldrar på mellan 5 - 2.960 miljoner år uppmätts(!).

* Med Kol-14 metoden har man uppmätt åldrar på mellan 2.300 - 27.000 år på levande växter och djur

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell: Röj det här beviset då:

Man har hittat dokument som vetenskapsmän konstaterat vara från flera hundra år f.kr., och i dokumenten är det många personer som beskriver nästan exakt vem Jesus var och vad han skulle göra!

*Väntar spänt på ett svar*

Hur kan Folket skrivigt om Jesus flera hundra år före kristus förelse..!?! :teehee:

Känn dig knäckt!!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan Folket skrivigt om Jesus flera hundra år före kristus förelse..!?! :teehee:

Känn dig knäckt!!! ;)

Det är det jag vill ha en förklaring på från dig, eftersom du inte trodde på att gud hade skapat jorden osv...

Känner mig inte ett dug knäckt!

Redigerad av Zyber
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det jag vill ha en förklaring på från dig, eftersom du inte trodde på att gud hade skapat jorden osv...

Känner mig inte ett dug knäckt!

Han va väl nätt särbarn med speciella "krafter"..

Finns ju sånt folk nu med, har ni inte sett det på TV.. Sånna som frälser folk så dom kan gå och massa sån skit.. Jag tror dock allt sånt är bluff.. ;)

Hur kan en man utan kännsel i midjan och ner bara börja gå när han har fått en hand i pannan.. Luktar båg lång väg.. Om han nu hade fått tillbaka kännseln i benen hade han inte kunnat gå ändå.. Hans muskler skulle vara så oanvända att han inte skulle kunna gå.. Så jag tror sånt är bluff..

Sen finns det teorier om att folket som skrev bibeln hade fått fel information angående att han gick på vattnet.. Dom tror att det skulle vara att han gick vid vattnet.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han va väl nätt särbarn med speciella "krafter"..

Finns ju sånt folk nu med, har ni inte sett det på TV.. Sånna som frälser folk så dom kan gå och massa sån skit.. Jag tror dock allt sånt är bluff.. ;)

Hur kan en man utan kännsel i midjan och ner bara börja gå när han har fått en hand i pannan.. Luktar båg lång väg.. Om han nu hade fått tillbaka kännseln i benen hade han inte kunnat gå ändå.. Hans muskler skulle vara så oanvända att han inte skulle kunna gå.. Så jag tror sånt är bluff..

Sen finns det teorier om att folket som skrev bibeln hade fått fel information angående att han gick på vattnet.. Dom tror att det skulle vara att han gick vid vattnet.. ;)

Vet, Bibeln innehåller en hel del fel, som uppstått när den översattes från hebreiska till andra språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu är religioner till för att känna sig trygg att vi inte är ensamma ute i universum. Jag tror inte på gud eller allah och några andra gudar, jag är inte atetist eller vad det nu heter. Jorden och vi skapades av en slump, känn på den ni! Troligtvis finns det liv där ute som också har skapats av slumpen. Men det är inte många. Jag har olika teorier ta en titt inne på mitt forum (man behöver inte vara medlem)--> Mina teorier. Jag har flera teorier... men det är extremt svårt att skriva ner dessa för man blir lite snurrig i huvet och man kommer inte på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sagt nått om krista.. Jag har många kristna kompisar som är som du och jag.. :teehee:

jag tycker bara dom har en konstig tro och dom tycker jag har en konstig tro jag med.. ;)

alla kan inte vara lika.. ;)

Där sa du några vettiga ord! ;)

Om inte du hade sagt dom, hade jag själv sagt något liknande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...