Jump to content

Star Wars dräkt


spajdermän
 Share

Recommended Posts

Ska på julmaskeradfest med rymdtema och som den SW-nörd jag är tänker jag genast på att klä ut mig till endera en storm trooper eller möjligtvis jedi. Sådana dräkter finns i barnstorlekar på de flesta leksaksaffärer samt rusta osv, men vuxenstorlekar då? Finns det någon svensk sida där man kan beställa eller möjligtvis affärer?

Mina googlingskunskaper har visat sig vara otillräckliga så ni kanske kan hjälpa till :( Festen är den 20:e så jag har någon vecka på mig, men det gäller att vara kvick ändå :)

Glömde förresten säga att den såklart inte får bli för dyr, de få jag hittat går för flera tusen :)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, bra tänkt där. MEn om jag ska vara jedi vill jag helst ha en sån där brun kappa också, for the awesomeness :rolleyes: Tror ni en brun morgonrock med luva kan funka? Iofs är den jag har gjord av sån där luddig fleeceliknande polyester, så det kanske inte är optimalt.

En annan tanke är ju att vara Venom :D Hmm..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måla om en soptunna och sätt dig i den så blir du R2D2.

Det är faktiskt en ganska bra ide :D Ska kolla om vi har någon duglig tunna!

Går ju även att sy eller be någon händig i hemmet att sy. En jedidräkt kan inte vara för svår att sy ihop, så länge man har tyget. :P

Det kan ju inte vara så svårt, ska höra med mor och kolla upp tyg. :D

Går att beställa från USA.

http://www.halloweencostumes4u.com/Merchan..._code=rub888572

$83, inom USA då förstås.

Lite dyrt kanske :P Dessutom hinner den säkert inte komma innan dagen är kommen.

Du har ju annars Predator från Aliens vs Predator om det nu skulle va så om du inte hittar en dräkt

Det borde ju vara minst lika svårt att få tag på :rolleyes:

Edit: Någon får väldigt gärna ändra den pinsamma särskrivningen i rubriken :D

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här ska man ha! :mellow:

Lolz 9000,- :)

DEt fanns förresten många coola på den där sidan, inklusive Jabba :w000t:

För tillfället är jag förresten inställd på att vara R2D2. Jag har en relativt stor plasttunna som jag tänker bygga en rundad topp på, kapa ut hål för armarna och sedan måla i bästa R2-anda :) Slutresultatet kommer bli grymt! Om så önskas så kan jag säkert fixa bild också. Tack för tipset xtreem :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lolz 9000,- :P

DEt fanns förresten många coola på den där sidan, inklusive Jabba ;)

För tillfället är jag förresten inställd på att vara R2D2. Jag har en relativt stor plasttunna som jag tänker bygga en rundad topp på, kapa ut hål för armarna och sedan måla i bästa R2-anda :D Slutresultatet kommer bli grymt! Om så önskas så kan jag säkert fixa bild också. Tack för tipset xtreem :)

Fanns ju Jedi kostymer för 700kr eller vad det var på den sidan.

Men jag tycker ändå att R2 blir mer EPIC, och ja vi vill ha bild. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...