Jump to content

Att ha ett förhållande med en gamer


VickeX
 Share

Recommended Posts

Detta är inte kul, bara sorgligt. Jag hade dödat min brud rakt av...

Eller hur! Om hon inte tål att han är en gamer, hur kommer det sig att dom ens blev ihop? Suck.

Lite drastiskt kanske men å andra sidan är det imo inte okej att sitta och spela tio timmar/dag om man lever i en relation.

Även om hon överdrev (vilket jag egentligen inte tror att hon gjorde) så förstår jag mig inte riktigt på sånna tjejer. Skulle hon tillbringa 10 timmar i stallet varje dag, inte fan skulle han åka dit och döda hästen då?

Samma sak gäller att om han skulle spela fotboll 10 timmar varje dag så skulle hon inte bry sig, det där är så jä*la egoistiskt!

Kanske om han befann sig i samma sinnestillstånd som Vice :o

Hon "bitchar bitchar och bitchar". Vilken bra taktik tjejen. Du kanske skulle sätta sig ner och snacka lite snällt med killen istället.

Jag förstår inte hur ni inte kan se att det är ett problem att någon sitter och glor på en tv tio timmar om dagen. Går knappast att jämföra tv-spel med fotboll heller. Fotboll är träning, det är inte tv-spel. Är man en unge är det förstås enklare då man inte behöver ta lika stort ansvar men han såg onekligen ut som en vuxen person och förstår man inte sitt eget bästa kan det nästan behövas ta sådana åtgärder.

Nu glider vi iväg lite från topicen egentligen men när jag menade fotboll så vet jag att det är bättre för hälsan, men jag ser det mer som intresse vs. intresse faktiskt :)!

Samma här. Poängen är ju att han inte är med henne, sen vad han gör har mindre betydelse.

Diskussionsmaterial i believe.

Personligen tror jag att det som händer i just den här videon är fake och uppgjort, men det finns ingen tvekan om att det faktiskt finns folk som har problem i sina förhållanden pga. att det går åt alldeles för mycket tid åt den ene eller den andres hobbies, som t.ex gaming.

Personligen har jag aldrig riktigt varit i ett förhållande, (och är en 'gamer') men jag skulle aldrig låta mitt intresse gå ut över min flickvän sådär. Tycker att det är förjävligt dock att hon förstör Xboxen. Om hon inte tål att hennes pojkvän spelar så mycket tv-spel måste de prata om det. Om hon inte får kontakt borde hon ta hjälp av hans kompisar och eller en psykolog eller liknande. Eller bara dumpa honom. En Xbox kostar 2000kr+ och det är inte direkt schysst att under några som helst omständigheter förstöra någons ägodelar.

Hur kunde dom ens hamna i ett förhållande om hon inte accepterade att han spelade tvspel? Det måste väl ändå varit ganska uppenbart att han gjorde? Och som jag skrev till Illousion på msn, så kan ju knappast hans spelhobby/beroende vuxit upp under tiden utav förhållandet. 10 timmar per dag, Xbox med hårddisk... I don't know. Kanske inte är så, men jag tror inte att det kan växa fram sådär. Men så vet vi ju inte hur länge de varit ihop heller.

Diskutera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur kunde dom ens hamna i ett förhållande om hon inte accepterade att han spelade tvspel? Det måste väl ändå varit ganska uppenbart att han gjorde? Och som jag skrev till Illousion på msn, så kan ju knappast hans spelhobby/beroende vuxit upp under tiden utav förhållandet. 10 timmar per dag, Xbox med hårddisk... I don't know. Kanske inte är så, men jag tror inte att det kan växa fram sådär. Men så vet vi ju inte hur länge de varit ihop heller.

Diskutera!

Tror mycket väl att det kan ha varit någonting som växt med tiden eller som han inte visade till en början.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror mycket väl att det kan ha varit någonting som växt med tiden eller som han inte visade till en början.

Det kan mycket väl vara så men om han ändå nöter 10 timmar om dagen alltså, känns inte som att han någonsin varit kabapel till att dra ner på spelandet för en stund i sitt liv :o.

Men det finns ju bra mycket bättre sätt att försöka lösa problemet än att förstöra, som i detta fall hans xbox. Hur sugen tror ni han är på att hänga med henne nu efteråt utan att känna sig sur över det som hänt? tror bara det hela gör situationen värre då han säkerligen kommer gå omkring och irritera sig på minsta lilla hon gör eller säger.

Sen spelar ju givetvis känslorna in en hel del, men så starka känslor har man nog inte om man väljer sitt intresse före flickvän i den här mängden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anade nästan det, men ämnet är fortfarande intressant tycker jag dock :o.

Eller hur!

Hur länge skulle ni själv säga att det vore acceptabelt att spela per dag om man låt oss säga bor med sin tjej (sambos)? Jag menar, bor man inte tillsammans så är det väl inte säkert att man träffas varje dag hemma hos någon.

Bor man tillsammans så skulle jag väl säga ett par timmar. Det beror ju på om man har planer eller inte. Det jag själv gärna skulle se är att jag blir ihop med en tjej som själv spelar så vi kan spela tillsammans. Känns lite dumt annars då jag inte direkt har några andra hobbies.

Tror dock aldrig att jag skulle vara så elak att neka en kompis eller tjej för att få spela. Då har det gått för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra initiativ VickeX! Tumme upp för dig: thumbs_up_1140193_0.gif

Jag skulle absolut påstå att jag är en "Gamer". Rakt av, utan tvekan.

När jag har ett nytt spel som jag tycker är skoj ser min arbetsdag ut så här: Vaknar 07:40, gör mig i ordning och åker till jobbet 08:20.

Kommer hem 15:30.

15:31 börjar jag spela.

19:00 avbryter jag för mat som Victoria lagat.

19:25 börjar jag spel igen.

00:30 avslutar jag spelandet och går och lägger mig.

Ledig dag: Vaknar 10:00 äter frukost, surfar vid datorn till 12:00

12:01 börjar jag spela.

18:00 börjar jag laga mat

20:00 börjar jag spela och spelar till 3-4 på natten kanske.

Så jag spelar MYCKET. Ibland klagar min sambo, men hon är ganska förstående för mitt intresse. Jag vet att jag ibland spelar för mycket, vi umgås ibland alldeles för lite.

Under de perioder då jag inte har nått att spela sitter jag en hel del i Home, så då blir det kanske 2-3 timmar per dag. Sen lika mycket datorsurfande.

Men vadå, hon borde fan vara glad för mitt intresse. Hade lika gärna kunnat vara en av de där snubbarna som springer på puben med polarna hela tiden. Det måste ju vara värre. Dessutom är ju risken större att han börjar strula med nån annan. Jag sitter i alla fall hemma. :o

Jag hade utan tvekan sabbat något som min sambo gillat om hon gjort så mot min älskade konsol.

Oavsett så beter man sig inte så som hon gör. Hon får skaffa sig en golfare elelr nått istället.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsett så beter man sig inte så som hon gör. Hon får skaffa sig en golfare elelr nått istället.

Exakt!

Men, du som verkligen spelar mycket,

(vilket enligt mig inte är dåligt... folk måste förstå att gaming är en hobby som vilken annan som helst. Anledningar som "skaffa ett liv och gör någonting annat" är så jävla löjliga. Vad gör de själv på kvällarna eller dagarna de inte kan vara med någon polare på pubben eller gå på något party? Vi har våra spel och dessutom polare vi kan snacka med dem om / spela med. Spelindustrin är nu också minst lika stor som film och musikindustrierna så det går inte direkt att säga att folk är ensamma om att vara gamers. )

gör du och Victoria någonsin saker tillsammans? Hur ofta och t.ex vad då? Har hon någonsin hotat att lämna dig eller liknande (du nämnde att hon klagat)?

Spelar hon med dig ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hon får skaffa sig en golfare elelr nått istället.

Haha mycket bra sagt. Sen att du tar upp det där med puben osv. är också något jag tänkt på. Tjejer har gamers som i en liten ask faktiskt, visst finns det gamers som ränner på pubar, fester osv. också men jag skulle nog säga att jag är precis som dig Vice, borta bra men hemma bäst så att säga. Jag trivs oerhört bra hemma framför skärmen, för bra nästan och ingen ska få ändra på mitt intresse för det.

---

Då mycket talar för att jag och min flickvän kommer bli sambos inom en snar framtid så postade jag filmen till henne idag och skrev precis såhär "gör du sådär mot mig så är det slut". Jag ville inte på något sätt vara taskig eller så, men jag ville verkligen poängtera att sådär ska det INTE gå till, inte under några som helst omständigheter. Jag spelar inte överdrivet mycket men jag kände att jag ville få det här klart innan efter ett en del tankar startats efter filmen. Hon tog det hela mycket bra faktiskt och det känns skönt :o.

---

EDIT: En sak till, det finns allt för många människor som har en snevriden bild av gamers. T.ex. att man inte skulle ha några vänner eller att man aldrig hittar på något roligt. Grejen är, att så fort jag spelar en ny PCW med polare jag aldrig någonsin träffat så har jag så sjukt kul och i vissa stunder känns de verkligen som mina bästa vänner, hur sjukt det än låter, men skulle inte förvåna mig om fler av er haft samma feelings som jag här. Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv, för jag har själv valt det och jag trivs så jäkla bra med det också, jag menar vi har alla samma intresse av de jag spelar med också.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt!

gör du och Victoria någonsin saker tillsammans? Hur ofta och t.ex vad då? Har hon någonsin hotat att lämna dig eller liknande (du nämnde att hon klagat)?

Spelar hon med dig ibland?

Jo det gör vi. Var på Ikea idag ( :) ) skall till julmarknad i chg i dec.

Brukar ofta se film på kvällarna och så. Går inte ut och festar så ofta, men absolut att det händer. Vi brukar vara ute och festa med mina syskon och några kompisar.

Det hon klagar på mest är att vi aldrig "pratar". Men det har nog inte med mitt spelande att göra. Det är nog bara att jag är så j*vla rastlös. Jag kan börja prata men efter ett par minuter börjar jag tänka på annat, sen kanske jag börjar trumma med besticken (om vi sitter vid bordet) och då brukar "du lyssnar inte på mig va?" komma. :o

Var på jag brukar svara; öh oj sorry. Jag råkade tänka på nått annat. Så, ska vi se film?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle aldrig gå in i en relation med en person som har en Hobby som tar upp ~10h/dygn. Om jag var gamer skulle jag absolut inte vilja ha en partner med samma livsstil. "Minns du när vi var unga... åh, vi kunde sitta hela dagar, svettiga och bara göra quest efter quest tillsammans".

Ang. att ta till så drastiska grejer som att slå sönder något... jag skulle inte stanna i ett förhållande med en person som jag bevisligen inte kan prata med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. att ta till så drastiska grejer som att slå sönder något... jag skulle inte stanna i ett förhållande med en person som jag bevisligen inte kan prata med.

Självklart, det skulle inte jag heller. Men som sagt tidigare så behöver du ju inte förstöra flickvännens häst för det.

Och du får det att låta så förjävligt med gaming över huvud taget. Det är väldigt få som spelar exakt hela dagarna, och svettiga blir man inte direkt. Att du tar mmorpg som exempel med quests och skit är också lite trist. Det är många som tänker bara på det när det snackas gamer... Finniga knubbiga killar som sitter hemma hela dagarna och spelar WOW eller andra mmorpgn. Det är långt ifrån allt när det snackas spel. Det finns ju enormt många genrer och så.

Exakt den meningen du skrev skulle också kunna göras om till två bästa vänners konversation...

""Minns du när vi var unga... åh, vi kunde springa omkring hela dagar, svettiga och bara göra skjuta straff efter straff tillsammans".

Vad är det egentligen som säger att det är bättre?

Edit: Och bara för att man skulle ha en partner som har samma hobby behöver det ju inte betyda att man spelar exakt samma spel (om vi nu tar det som exempel) hela tiden, och/eller tillsammans.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel att spela ihop?

Det är ju helt underbart om man kan göra det. Men du har en poäng Qoua...Mathias. Det får ju inte gå till överdrift.

Jag har som sagt själv lite lugnare perioder, men nån timme om dagen sitter jag absolut.

Går knappast att jämföra tv-spel med fotboll heller. Fotboll är träning, det är inte tv-spel. Är man en unge är det förstås enklare då man inte behöver ta lika stort ansvar men han såg onekligen ut som en vuxen person och förstår man inte sitt eget bästa kan det nästan behövas ta sådana åtgärder.

Att det är!

Det är mycket förvånande att höra nått sånt från någon från en yngre generation. Okunskap är vad det är.

Spelandet är mycket träning, ju mer du tränar ju bättre blir du. Och i många spel måste du träna, ta Counter strike tex. Finns många stora tävlingar där.

För att inte nämna engelskan. Barn i dag kan bättre engelska än för ett par 10 år sedan. Och det tror jag är mycket tack vare de spel och filmer de konsumerar.

Och sen det där sista: "...men han såg onekligen ut som en vuxen person och förstår man inte sitt eget bästa kan det nästan behövas ta sådana åtgärder."

Okej, så man skall omyndigförklara en vuxen människa och ta beslut åt honom, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det är!

Det är mycket förvånande att höra nått sånt från någon från en yngre generation. Okunskap är vad det är.

Spelandet är mycket träning, ju mer du tränar ju bättre blir du. Och i många spel måste du träna, ta Counter strike tex. Finns många stora tävlingar där.

För att inte nämna engelskan. Barn i dag kan bättre engelska än för ett par 10 år sedan. Och det tror jag är mycket tack vare de spel och filmer de konsumerar.

Mjo, allt det där är sant, och bra, men han menar nog träna som i att fysiskt träna sin kropp. Dock så tycker jag att det är ganska dumt. Varför måste man träna? Varför är det värre att spela tvspel än att spela fotboll? Visst är det som du säger Mathias att man ska ta eget ansvar och inte spela hela dagarna, men det finns väl ingenting alls som säger att hobbyn fotboll är bättre än hobbyn gaming? Det är väl var och ens val? Om en person inte vill träna utan hellre spela så är det väl hans val?

Dock så är det ju som sagt en annan grej vad man gör utanför hobbyn. Dvs, som jag sagt tidigare och som du sa, att man ska ta eget ansvar och faktiskt veta när man ska ta tid att göra andra (möjligtvis viktigare) grejjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...