Jump to content

Runes of Magic


Siana
 Share

Recommended Posts

Stötte på det här spelet igår när vår 3D-animationslärare visade upp det (!). Jag ska ge det ett kort test men har egentligen inte tid att spela det...

Jag tänkte ändå tipsa det här, eftersom jag vet att det finns många här som är fans av gratis MMORPGn.

Spelet heter alltså Runes of Magic, och jag hoppas att ingen här redan har nämnt det.

Spelet är ett fantasyspel med någorlunda "realistisk" grafik. Spelet är helt gratis att ladda ner och spela.

Det finns sex klasser:

- Warrior: Meleedps med tunga vapen och hög skada

- Scout: Ranged, använder båge och gevär

- Rogue: Meleedps men förlitar sig mer på teknik än rå styrka

- Mage: Spelets casterdps

- Priest: Healer

- Knight: Spelets enda platewearer; kort sagt, spelets tank

De har även något slags dual-class-system. När man når level 10 kan man välja en sekundär klass.

Och så lite gameplay:

[youtube-old]GxWvXbBYQNQ[/youtube-old]

Grafiken ser ganska fattig ut där, men den är rätt schysst faktiskt. Helt okej för ett gratislir. Ett hett tips är att se filmen på YouTube istället, för då kan ni använda deras über-HDkvalitet de har infört nu (gigantisk ruta).

In med er och pröva. Jag ska väldigt väldigt fort prova på en mage. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag testat väldigt kvickt. Var beredda på mycket patchning innan ni kan spela.

Spelet är VÄLDIGT likt WoW i gameplay, men det är på ett sätt skönt eftersom man slipper bli förvirrad. Animationerna är halvtaskiga men annars ser grafiken okej ut, jag råder emellertid alla med bra datorer att tvinga på AA i spelet då det själv inte har någon AA... Det blir väldigt mycket snyggare då.

Skillpointsen påminner om Silkroads, man farmar hela tiden SP (man får 1 för varje monster man dödar i början) och spellsen man köper kostar mer och mer att uppgradera desto högre rank.

När man placerar sina skillpoints har man tre träd: general, i mitt fall mage och sist mage-specific. Jag tror att detta hör ihop med dual-klassen man kan köra senare.

Verkar helt okej annars, nu måste jag plugga så jag får spela vidare vid senare tillfälle. T_T

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en lvl 14 Rogue/Priest för tillfället.

Drog ner det i torsdags, körde mestadels igår, det är mycket som är nytt.. Lite för mycket "elite" quests, där monsterna är helt jävla omöjliga, t.o.m. för en grupp av tre. :)

Dual class är najs, varje klass har ett träd som är klassskills och sen ett specific där man bara kan sätta skillpoints om man har den klassen som första klass. Man kan inte skilla upp sin andra klass skills, sen är den en bonus för varje kombination om man håller båda klasserna vid samma lvl (dvs, att man måste lvla upp båda klasserna, så att säga att maxlvl är 50 stämmer ju iofs men man måste lvla båda klasserna till 50 för att MAXXA sin gubbe).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zomg t.o.m hemsidan är lik WoW's :)

yay, tankat äntligen. Tog ett tag innan man hittade en duglig mirror >_>

ExtremePlayers mirror var underbar. Drog hem i maxhastighet, snabbare än jag brukar dra hem filmer från dom större trackerserna jag hänger på. Låg runt 1500kb/s hela tiden. Patchningen är dock det man ska tänka på, tog ett jävla tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ExtremePlayers mirror var underbar. Drog hem i maxhastighet, snabbare än jag brukar dra hem filmer från dom större trackerserna jag hänger på. Låg runt 1500kb/s hela tiden. Patchningen är dock det man ska tänka på, tog ett jävla tag.

Mkay, drar hem från http://rom.onlinewelten.com/ i 1.5-1.8mb/s

Kan man sätta patchningen på att vara typ.. automatisk? Eller måste man sitta här och spamma update knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mkay, drar hem från http://rom.onlinewelten.com/ i 1.5-1.8mb/s

Kan man sätta patchningen på att vara typ.. automatisk? Eller måste man sitta här och spamma update knappen?

Det är det som är jobbigt. Det patchas automatiskt, men ett par gånger så avslutas patchern så man måste starta den igen och välja språk typ hundra gånger.. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på och laddar ner :w000t:

Kan ni några bra kombinationer? :)

Warrior/Healer lär vara bra ^_^

Warrior/healer är faktist ingen vidare kombination. Knight/Priest och Mage/Priest är bra kombinationer för dom båda använder mana. Priest är såklart bra för lite heals (men man får ingen bonus med dom andra klasserna, så det blir låga heals) sen så använder inte dom andra klasserna mana, och när du ska lvla upp din priest så blir det bara jobbigt, för dina skills från den andra klassen suger för priest.

Knight/Warrior

Rogue/Scount

Mage/Priest

Det är dom bästa kombinationerna, för dom använder samma armors och mana/rage/energy/osv. Dom andra är också bra, men man kommer behöva olika sets med gear beroende på om man vill lvla vilken klass.

*edit*

Hade skrivit ett inlägg innan jag gick och lade mig igår. Det hade inte kommit fram, så skriver det igen.

lvlat upp min priest till 10 nu, så är Rogue/Priest 14/10 just nu.

Har farmat ett par dailys (du kan göra 10 per dag, ger dig 10 tokens per quest vilka du kommer behöva MILJONTALS av senare.. Bra att börja redan på dag 1). Börjat leka runt lite i Arcame Transmutor, där man kan uppgradera runor och liknande, finns mycket godis där. (Runorna är typ som sockets i WoW)

Vilken server kör folket på? Själv kör jag på Siochain(PvE), har hört att PvP servrarna suger och kollar man lite snabbt på forumen så är det i varje forumdel högar med trådar om hur dåligt PvP systemet är.

Ni som dessutom är AddOn-kåta så bygger RoM som så mycket annat också här på WoW. Dom flesta addons som finns till wow skulle i praktiken kunna direktöverföras hit och fungera. Har dragit hem lite huds och annat, typ mobinfo och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warrior/healer är faktist ingen vidare kombination. Knight/Priest och Mage/Priest är bra kombinationer för dom båda använder mana. Priest är såklart bra för lite heals (men man får ingen bonus med dom andra klasserna, så det blir låga heals) sen så använder inte dom andra klasserna mana, och när du ska lvla upp din priest så blir det bara jobbigt, för dina skills från den andra klassen suger för priest.

Knight/Warrior

Rogue/Scount

Mage/Priest

Det är dom bästa kombinationerna, för dom använder samma armors och mana/rage/energy/osv. Dom andra är också bra, men man kommer behöva olika sets med gear beroende på om man vill lvla vilken klass.

Oh, trodde det var som guildwars. Gw använder också dual class system och där använder alla classer energy, så jag trodde att det var samma här. :w000t:

Mage/Priest låter nice så det ska testas, tack för hjälpen

EDIT: En fråga till. Får man något utav dailys förutom "tokens"? Pengar, exp?

Redigerad av Green_Goblin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, trodde det var som guildwars. Gw använder också dual class system och där använder alla classer energy, så jag trodde att det var samma här. :w000t:

Mage/Priest låter nice så det ska testas, tack för hjälpen

EDIT: En fråga till. Får man något utav dailys förutom "tokens"? Pengar, exp?

Du får exp/tp beroende på hur svår och vilken lvl questen är på. Tror även du får lite guld för besväret.

http://forum.runesofmagic.com/showthread.php?t=31207 - Arcane Transmutor

http://forum.runesofmagic.com/showthread.php?t=29424 - Addons & Macros

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...