Jump to content

Vad önskar ni er?


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Önskar mig presentkort på GAME!

Har svårt att komma på vad jag skall ge Victoria, tips? :/

Öronproppar, så du kan prata på venten :huh::(

Hmm...ger dig samma tips som du gav mig, någon upplevelse. Jag har hört flera som ska ge bort någon typ av upplevelse och alla låter bättre än de som har kommit på någon pryl i sista sekund. Sånt här brukar de ju gilla flickorna ;) Du kan ju passa på att haka på själv så får se en bild sen på Victoria och Victor...ia? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öronproppar, så du kan prata på venten :(:lol:

Hmm...ger dig samma tips som du gav mig, någon upplevelse. Jag har hört flera som ska ge bort någon typ av upplevelse och alla låter bättre än de som har kommit på någon pryl i sista sekund. Sånt här brukar de ju gilla flickorna ;) Du kan ju passa på att haka på själv så får se en bild sen på Victoria och Victor...ia? :lol:

Hahaha, öronproppar... JAG hade uppskattat det. :lol:

Ja, upplevelser är jag faktiskt inne på, men hon fick det senast med. :/

Och, nej, 1000:- är hon inte värd. Hon är redan bortskämd... :lol:

:huh:

:lol:

Hmm... ;)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice, du kan ju alltid ge henne något från hennes önskelista.. :huh:

Okej, Lista das Victoria:

* Presentkort på Guldfynd

*Presentkort på Gina Tricot

*Presentkort på HM

*Bodylotion/Parfym

*Masckara, svart

*Läppglans

*Mörkrött Nagellack

*Böcker baserade på verkliga händelser

*Upplevelser, bio, spa, teaterbesök etc

*Trisslott(er)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT:

+ ett par sköna tofflor

Jag känner att jag måste rätta mig själv där (ung och dum). Hefner har ju egentligen inte en "morgonrock" utan det är snarare fråga om en s.k. rökrock.

Väldigt bra att ha när man sitter i en bastant läderfåtölj i husets bibliotek vid den öppna spisen, smuttande på ett glas brandy, och läser Dickens efter en lång dags rävjakt. Långsamt lyfter man sitt glas och ställer det, tillsammans med boken, på det vackert snidade bordet i rosenträ som har tillhört släkten i generationer. Man lyfter sin lekamen från den bekväma fåtöljen, knyter rökrocken och låter fötterna träda in i de karminröda tofflorna som ligger på golvet.

Med stillsamma steg rör man sig över det knarrande ekgolvet. Knarr, knirr, knarr låter det. Brasan i den öppna spisen sprakar med ett sedan länge invant tonfall, samma rofyllda ljud lyssnade far till och farfar gjorde det före honom. Samma symfoni av dova, slumpmässiga knäppanden spelar elddansen, denna naturens förunderliga orkester, fortfarande. Evig och odödlig. År efter år, kväll efter kväll. Man går förbi Union Jack som pryder väggen, praktfull och ståtlig, efter en hastig men aktningsfull nick gentemot flaggan står man vid det stora fönstret.

Man ser ut genom fönstret, ut över den dimmiga heden, ut över ägorna, ut över de fallna trädstammarna, ut över stigarna som går där i labyrintiska formationer bland det höga vildgräset. Det är som om en strid utkämpades där ute, funderar man för sig själv. En strid mellan naturen och människans små gångar. Än vinner människan och trampar fram dessa små stigar genom den mörkgröna grönskan, kors och tvärs går de, breda stigar, smala stigar, stigar som människorna går på varje dag och stigar som de bara går på när de har stor anledning därtill. Än vinner naturen, stigarna faller i glömska, andra stigar tar över, några blir helt obehövliga. Långsamt, mycket långsamt, återerövrar Moder Jord det som en gång var hennes och där stigarna en gång gick växer än en gång hennes barn.

Slöjor av dis har redan lagt sig till ro bland de lägsta svackorna och letar sig långsamt men ack så beslutsamt upp för också de högläntaste av kullarna, snart kommer varje stubbe och sten att slukas av dimridån. Vinden river då och då tag i de få buskar som valt att växa här på den karga heden, här som släkten har bott i många, många år. Släktled efter släktled, genom tragedi, genom glädje, genom hopp, genom förtvivlan, genom krig och genom fred. Det ser ut att bli en kall natt tänker man för sig själv där man står vid det stora fönstret. När man böjer sig närmare för att titta ut gör andedräkten slumpmässiga former på det kalla glaset men gestalterna försvinner lika fort som de blev till.

Allt är väl i imperiet också i kväll, tänker man för sig själv, samtidigt som man suckar lite belåtet. Allt är väl. Man känner sig tillfreds med tillvaron.

Trygg. Varm. Och nöjd.

Nöjd när man står där i biblioteket, vid det stora fönstret, i sin rökrock.

/Sorry, sorry. Nattlig inspiration you know.

Gonatt.

Redigerad av Umberto
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT:Jag känner att jag måste rätta mig själv där (ung och dum). Hefner har ju egentligen inte en "morgonrock" utan det är snarare fråga om en s.k. rökrock. Väldigt bra att ha när man sitter i en bastant läderfåtölj i husets bibliotek vid den öppna spisen, smuttande på ett glas brandy, och läser Dickens efter blah blah blah blah blah blah blah blah

:D

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...