Jump to content

Starcraft o Warcraft II (2)


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Ok, det var det jag misstänkte. Hur funkar ventrilo? (Säg inte google_800815_0.gif eller rtfm_800815_1.gif, bara!) Är det "tryck på knappen för att aktivera micken", "always on" eller "aktiveringsvolym för mikrofonen" som gäller? Med det sista menar jag att det är "always on", men att micken bara sänder ljud som är högre (starkare) än t.ex bakgrundsljud, mikrofonflås, högtalare etc.

Är skype bättre på sånt här? MSN klarar ju bara av tvåpartssamtal så det är ju inte det jag söker. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst! Ska kolla upp det, tack så mycket för tipsen!

snacka.mine.nu funkar som server sen måste du nog RTFM eller använda google, förväntar du dig att nån ska lägga upp en 2 sidors guide hur man fixar vent så tror du nog tyvärr fel :wacko:

Nej, inte alls, men jag ville bara inte att folk skulle skrika Google! och sen be att få tråden låst, it's all. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har laddat ner Teamspeak och dess serverprogram. Har kollat lite lätt på guider o FAQs, men kan jag göra en privat "server" (eller vad det rätta ordet nu är, kanal kanske) bara för mig och mina brorsor/kompisar? Alltså, lösenordsskyddat då.

Och hur gör jag om jag nu skulle vilja ha två lag? Mina ska kunna prata med enbart mina, de ska kunna prata med enbart sina, och om man vill ska man kunna skicka meddelanden till alla. Går det? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ventrilo är skitjobbigt, Skype är laggigt. TeamSpeak är det enda rätta. >_<

Vad gör Vent skitjobbigt?

Som folk säger, Skype är för brats som vill snacka samtidigt som dom spelar harpan eller nått annat skit, då det drar massa onödig kraft från spelet i sig.

Då återstår Vent och TS, som båda är bra för att snacka i medans man spelar då dom drar minimalt med minne.

Båda fungerar i princip på samma sätt, och båda har ovanligt jobbiga ljud som man bör stänga av snarast möjligt då dom retar gallfeber på en efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör Vent skitjobbigt?

Som folk säger, Skype är för brats som vill snacka samtidigt som dom spelar harpan eller nått annat skit, då det drar massa onödig kraft från spelet i sig.

Då återstår Vent och TS, som båda är bra för att snacka i medans man spelar då dom drar minimalt med minne.

Båda fungerar i princip på samma sätt, och båda har ovanligt jobbiga ljud som man bör stänga av snarast möjligt då dom retar gallfeber på en efter ett tag.

Jag tyckte det var mer komplicerat än TeamSpeak. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

(Får man bumpa sina egna trådar?)

Har som sagt fått programmet att funka. Inte egen server dock, men så länge man kan skapa egen kanal spelar det nog ingen roll. Nu till min fråga:

I alla lagspel kan man kommunicera med båda lagen, antingen med team chat eller public chat. Tar man public chat så ser alla spelare, oavsett lag, vad man skriver. Tar man team chat så ser bara ens eget lag vad man skriver. Det vet ni ju sen jättelänge. Men i TS, kan man ha en egen kanal för att prata med sitt eget lag, men samtidigt höra vad som sägs på någon slags public chat? Man ska ju inte sända på båda samtidigt, såklart, men kan man ta emot ljud från en public chat?

Alternativet blir annars att jag startar ett msn-röstsamtal med person 1, och person 2-3-4-många sitter i TS. Det jag säger till person 1 kommer han automatiskt att höra, men om jag vill säga nåt i public chat så får jag trycka på "push to talk"-knappen. Det här funkar ju så länge det bara är en person jag vill prata med, men man kan inte ha flera msnkonversationer än en med mick. Dessutom vill man väl inte alltid ha alla ens lagmedlemmar i sin msn, direkt.

Hoppas jag inte låter jättevirrig, jag vill bara ha en motsvarighet till att vid textchatt antingen trycka "T" (för public) eller "U" (för team) med TS. :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...