Jump to content

Karikatyrerna av profeten Muhammed


The Dude
 Share

Recommended Posts

De flesta har väl hört om Jyllands-Postens kränkande (?) karikatyrbilder av profeten Muhammed och vilka enorma reaktioner det har väckt i muslimska länder runt om i världen.

Kollade på nyheterna nyss och det var massdemonstrationr och flaggbrännande lite här och var på Jorden. Det verkar ju minst sagt uppskruvat, vad tycker ni?

Nyheten

Lite text.

J-P Utryms efter bombhot. WTF

151562_large_626644_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 361
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur fan orkar dom bry sej om någon  målar en bild på deras gud? är dom dumma i huvvet i mellanöstern? :mellow:

Det står i koranen att ingen får avbilda gud. Det strider mot deras religion och tro.

Självklart blir dom upprörda eftersom koranen är guds ord. Men tryckfrihet i Danmark väger högst. De borde inte bli så upprörda även fast jag inte kan klandra dem för att de blir det. Det är ett mycket svårt val, men jag går hand i hand med Danmark

Läs på innan ni säger att dom är störda för att dom har en tro.

Vafan vi dansar som grodor på midsommar. DET är fan stört.

Redigerad av kebabkurt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fan orkar dom bry sej om någon målar en bild på deras gud? är dom dumma i huvvet i mellanöstern? :)

Nu är ju inte Muhammed en gud :mellow:

och muslimer finns på fler ställen än i mellanöstern.

och ALLA muslimer reagerar inte sådär aggressivt.

tycker det är bra att dom har börjat be om ursäkt, inte för att vara elak mot yttrandefriheten utan för att dom kanske kan få ett slut på det här löjliga bråket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju inte Muhammed en gud :mellow:

och muslimer finns på fler ställen än i mellanöstern.

och ALLA muslimer reagerar inte sådär aggressivt.

tycker det är bra att dom har börjat be om ursäkt, inte för att vara elak mot yttrandefriheten utan för att dom kanske kan få ett slut på det här löjliga bråket.

Ja, fan annars får dom akta sig för Jallas me bomber på magen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ytterliggare ett bevis på att religion bara är korkat. Majoriteten av världens befolkning är troende och ändå undrar folk vad som är fel på den.

Nu menar jag alltså att de har terrorhotat nordiska länder och sånt bara för att det står i koranen att ingen får avbilda gud. Kebabkurt äro min källa :mellow:

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ytterliggare ett bevis på att religion bara är korkat. Majoriteten av världens befolkning är troende och ändå undrar folk vad som är fel på den.

Ja religion är korkat!

Det står i deras religion att man inte får avbilda gud, men mohammed var ju inte gud, och danmark är ju inte muslimer dom borde få avbilda honom om dom vill det! det lär ju inte vara några kristna som bryr sej om någon gör en sån bild på gud. Bort med mellanöstern och det blir fred över hela världen :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte samanfatta alla världsreligioner i "troende".

WATCH ME!

Nej men... nånting. Förstår inte exakt vad du menar. Religiösa är ett hot mot mänskligheten, krig startas ofta på grund av religioner. Ja, jag gillar att dra en kam över alla.

Jag är alldeles för flummig just nu för att argumentera.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu ska ni inte avfärda alla muslimer att vara såhär, det är vissa osekulariserade länder och fanatiska grupper som håller på med denna hysterin.

Men jag tycker inte att Danska regeringen på något sätt ska bestraffa tidningen, det är inte deras business vad Jylland-posten publicerar.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ytterliggare ett bevis på att religion bara är korkat. Majoriteten av världens befolkning är troende och ändå undrar folk vad som är fel på den.

Nu menar jag alltså att de har terrorhotat nordiska länder och sånt bara för att det står i koranen att ingen får avbilda gud. Kebabkurt äro min källa :mellow:

Ni är så jävla inskränkta här och aldrig ser i ett mera öppet perspektiv.

De har blivit uppväxta med sin tro, deras tro är ofta det enda dom har.

Om ni läser om islam kommer ni se att det absolut inte står någonting om att man ska fixxa lite självmordsbombare och skylla på Jihad. Ni kan inte beskylla deras tro för terrordåd och självmords attentat.

De skyller på jihad och bryter därmed en del av sin tro och de självmordsbombare som finns har blivit hjärntvättade.

Deras religion kan inte beskyllas i och med alla dessa attentat.

Bilderna på muhammed kan ses som oskyldiga bilden men det finns extremister av alla slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är så jävla inskränkta här och aldrig ser i ett mera öppet perspektiv.

De har blivit uppväxta med sin tro, deras tro är ofta det enda dom har.

Om ni läser om islam kommer ni se att det absolut inte står någonting om att man ska fixxa lite självmordsbombare och skylla på Jihad. Ni kan inte beskylla deras tro för terrordåd och självmords attentat.

De skyller på jihad och bryter därmed en del av sin tro och de självmordsbombare som finns har blivit hjärntvättade.

Deras religion kan inte beskyllas i och med alla dessa attentat.

Bilderna på muhammed kan ses som oskyldiga bilden men det finns extremister av alla slag.

Jag har läst om islam och tycker den verkar vara riktigt jävla kass, bort med all religion!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WATCH ME!

Nej men... nånting. Förstår inte exakt vad du menar. Religiösa är ett hot mot mänskligheten, krig startas ofta på grund av religioner. Ja, jag gillar att dra en kam över alla.

Jag är alldeles för flummig just nu för att argumentera.

Krig startas INTE pga religioner. De som krigar utnyttjar religionen för att få det att låta bättre.

Tror ni att om det inte fanns någon religion så skulle det va fred på jorden ?

Det är precis sånna som ni som STARTAR kig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Krig startas INTE pga religioner. De som krigar utnyttjar religionen för att få det att låta bättre.

Tror ni att om det inte fanns någon religion så skulle det va fred på jorden ?

Det är precis sånna som ni som STARTAR kig.

Nej det kanske inte skulle vara fred men det skulle vara mindre krig, t.ex. detta det hade aldrig hänt om inte religion hade funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Krig startas INTE pga religioner. De som krigar utnyttjar religionen för att få det att låta bättre.

Tror ni att om det inte fanns någon religion så skulle det va fred på jorden ?

Det är precis sånna som ni som STARTAR kig.

Tjoho, ja, jag och min ateistarmé ska imorgon invadera...NORGE!

Skulle förmodligen vara större chans för världsfred om inte religioner fanns.

Bli inte så sur bara för att jag är ateist och inte du. Jag finner religioner korkade - du gör inte. Så var det slut på den diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...