Jump to content

Möt forumiten 1, Jacker


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

OBS! Information om "Möt forumiten" hittas här. Allt som inte rör denna intervju, men rör "Möt forumiten" tas i informationstråden. Läs gärna första posten i informationstråden innan ni skriver något i någon av trådarna. Tack. OBS!

------------------------------

mtforumitenkopiera5jt_536215_0.jpg

Möt forumiten 1:

Jacker

Det är nu fritt fram för ett att börja ställa frågor. Ni har till onsdag, torsdag eller fredag på er. Intervjun kommer att redovisas fredagen den 19/8. Mer info om Jacker kommer också att ges då intervjun postas. För att underlätta för mig föreslår jag att ni skriver seriösa frågor. Ni vill att jag inte lägger ner det här snabbt, då vill jag att ni hjälper mig genom att inte förstöra tråden. Folk som spammar eller på annat sätt förstör kommer att rapporteras.

Intervjun postad:

mtforumitenintervjukopiera7sf_536185_0.jpg

*Intervjun startar, kl. 23.00? den 19 augusti 2005.

Intervju objekt: "Jacker", aka "Farks".

Medlem sedan: 03-01-04 (02-12-08 i form av annat nickname, dock inga posts med det kontot.).

Posts i skrivande stund: 4 610.

Riktigt namn: Jacob R...

Ålder: 15 (född 89-11-11).

Bor: Hallsber *Halssberg *Hallsberg.

*De insamlade frågorna börjar att ställas.

Varför heter du Jacker?

Böt till det namnet sommaren -03. Mitt smeknamn är Jacke, och mitt efternamn börjar på R. Så då satte jag ihop mitt smeknamn med första bokstaven i efternamnet.

Använder du Jacker i andra sammanhang än GTAsajten?

Nej, inte som jag kommer på nu. Min riktiga nick på nätet, i spel osv är "Farks".

Har du några speciella intressen?

Gillar spel, datorer, osv. Sen har jag lite andra intressen vid sidan av.

Familj/flickvän/pojkvän?!

Bor med båda föräldrarna, har en lillasyster och en storasyster. Ingen flickvän.

Har du bott i USA eller var det bara semester?

Det var bara semester.

Har du varit i USA på semester en eller flera gånger då?

Bara en gång, i Juni förra året.

Vad är det pinsamaste du gjort/råkat ut för?

Hmm... Det vanliga. Sagt saker som man inte borde sagt och klantat till det framför andra. Inget speciellt som jag kommer på på rak arm.

Vad är du sämst på?

Ingen aning...

Är det något du anser dig själv vara dålig på?

*Det dröjer, men till slut kommer ett svar:

Att äta fort är det enda jag kommer på. Är alltid sist vid matbordet...

När brukar du gråta?

När jag är ledsen. Krävs olika mycket för att jag ska göra det, beroende på skäl.

Vad gör du? Jobbar/studerar/flummar eller annat?

Får väl säga att jag studerar, även om det är sommarlov i skrivande stund. Börjar på John Bauer- gymnasiet i Örebro på måndag (22 aug -05).

Så du ska snart börja på John Bauergymnasiet? Vilket program ska du gå och varför?

IT- programmet. Är intresserad av IT, så det var det självklara valet. Ska sedan välja inriktning "Programmering".

Vad ska du göra efter gymnasiet? Vilka framtidsplaner har du?

Jag hoppas jag kommer läsa vidare på universitetet. Sen blir det väl till att skaffa sig jobb, fru och barn samt att leva ett bra liv. Som dom flesta brukar göra (?).

Angående jobb; har du några planer eller drömjobb?

Jao... Vill, som sagt, bli programmerare. Kanske en lite "högre uppsat" programmerare som har lite bättre betalt (om det finns).

*Paus i intervjun.

*Intervjun igång igen, nu med så kallade "snabbfrågor":

Vilka tre livsmedelsprodukter skulle du ta med dig till en öde ö att leva på resten av livet? Vatten finns att tillgå.

Potatis, kött och mjölk.

Är du nöjd med dig själv?

Ja, det kan jag påstå.

Favoritfilm?

Ingen speciell. Men några favoriter är Pulp Fiction, Apocalypse Now, One Hour Photo. Gillar även TV- serien Band of Brothers skaprt!

Lyssnar helst på?

Rock/Pop/Metal. Favoritband är Franz Ferdinand.

Vad är din sexuella läggning?

Heterosexuell

Vem är det i din avatar?

Robert "Bob" Hardy. Bassisten i Franz Ferdinand. Bilden är tagen från musikvideon "Take me out".

Har du gjort din avatar själv?

Nej, hittade den.

Är du nöjd med din avatar?

Ja, absolut.

Snyggast manliga kändis?

Darin! Nej, skoja bara. Litar på vad damerna tycker och säger Tom Cruise.

Beskriv dig själv med ett ord.

Lång

Hur lång är du?

1.94

*Frågorna inriktar sig mer på "GTAsajten" nu.

Vad fick dig att regga dig här på gtasajten?

När Vice City var i görningen (-02) så började jag leta efter GTA- sidor på nätet. Efter att skrivt fel URL till en amerikansk GTA- sida kom den där "Du-har-sökt-fel" sidan upp och visa massa länkar till vad som skulle kunna vara rätt URL. Där stod GTAsajten med. Så ja, jag började besöka sidan väldigt ofta i väntan på VC. I December samma år reggade jag mig på forumet som "Crime_Man". Men glömde givetvis bort lösenordet. Så i 3 Januari -03 reggade jag mitt nuvarande account.

Vad är bäst/sämst på gtasajten?

Det bästa är väl att det är ett stort forum, så man får oftast svar. Sen är det väl gemenskapen... Sämst måste vara alla som bryter mot reglerna, det första dom gör (typ).

Vad har GTAsajten spelat för roll i ditt liv; tragedikomedi som för alla oss andra, eller?

Har lärt känna många nya personer. Inget annat som jag själv märkt.

Vem tycker du är roligast på GTAsajten?

En del är roliga ibland. Men dom som är allmänt roliga är Weener, Panimala och Funnylin.

Vem här på forumet anser du dig vara mest lik? varför?

Svårt att säga, eftersom jag bara känner två personer från GTAsajten IRL (och dom är inte ett dugg lika mig).

Hur tycker du GTAsajten har blivit, bättre eller sämre?

Gemenskapen har blivit större i.o.m att det hat växt. Sämre är väl att inte riktigt samma sak som förr, då det var mindre.

Kan du förklara lite nogrannare vad du menar med "...Sämre är väl att inte riktigt samma sak som förr..."?

Det var mindre och det var inte riktigt så "storartat" då.

*Nu känns det rätt att börja avsluta intervjun med de sista frågorna...

Högsta önskan (vad som helst, kunna flyga t.ex)?

Att kunna få alla att respektera alla, få folk att ta andra som dom är.

Om du fick vara kung för en dag över hela världen, vad skulle du göra/bestämma då?

Se till att skapa en demokratisk, kapitalistisk värld!

Hur vill du dö?

I frid. Utan skulder, utan ouppklarade saker med andra personer.

Välj ett bra citat som du hört från någon.

Kommer faktiskt inte ohåg exakt hur det löd, men det är av Einstein. "Vi måste komma på nya sätt att tänka, för att kunna lösa problem som inte kunde lösas med det gammla sättet att tänka"

Slutligen, har du något att tillägga innan intervjun är slut?

Om folk har några åsikter/synpunkter om vad jag har sagt - Ta det inte i sammanband med det här intervju- projektet.

*Intevjun avslutas

*Jacker uppmanade er att inte ta åsikter/synpunkter här, men ni får självklart kommentera intevjun här.

Tack.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Vilken eller vilka Svenska skådisar gillar du mest?

2. Bästa Svenska filmen du sätt?

3. Villa eller lägenhet?

4. Välj ett bra citat som du hört från någon.

5. Lyssnar helst på?

6. Pizza eller Pannkaka?

7. Vilken färg på kläderna har du helst?

Ska tänka på fler.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...