Arman Skrivet 1 juli Rapportera Share Skrivet 1 juli Själv kommer jag nog börja med att utforska Jasons hus och omgivningen runt omkring. Sedan vill jag hitta en lugn och mysig plats att bara sitta på... kanske hans brygga vid vattnet, och bara ta in känslan av att jag faktiskt är här nu, efter flera års väntan. Bara stanna upp en stund och känna in världen innan äventyret börjar på riktigt. Sedan kör jag iväg. Ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 juli Rapportera Share Skrivet 5 juli 2026-07-02 at 00:01, Arman skrev: Själv kommer jag nog börja med att utforska Jasons hus och omgivningen runt omkring. Sedan vill jag hitta en lugn och mysig plats att bara sitta på... kanske hans brygga vid vattnet, och bara ta in känslan av att jag faktiskt är här nu, efter flera års väntan. Bara stanna upp en stund och känna in världen innan äventyret börjar på riktigt. Sedan kör jag iväg. Ni andra? Själv körde jag nån helt ok bil längs motorvägen i GTA V, men jag är osäker på om jag körde hela varvet runt eftersom det skulle avslöja för mycket. Det blev nog bara till norra småstaden. Jag tänker mig något liknande i VI. Det jag mest ser fram emot är att åka pontonplan mellan öarna och hoppa ur när jag ser nåt spännande 😊 Bilar har aldrig varit det intressanta för mig i GTA, det är udda typer av flyg som är min grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 7 juli Rapportera Share Skrivet 7 juli Först så placerar jag den kvinnliga protagonisten vid spisen. sen byter jag till den manliga protagonisten, haffar en bil och utforskar utforskar utforskar. Varenda detalj, varenda sidouppdrag ska avvecklas medan jag saaaakta svassar igenom storyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 juli Rapportera Share Skrivet 19 juli Jag undrar lite hur ert dygn kommer se ut när ni väl köpt spelet. Förr beställde man skivan och fick den på posten, så antingen var man ledig och vankade av och an för att få syn på brevbäraren, eller så kom den på posten medan man var i skolan/på jobbet. Direkt hem, störta in i brevlådan och hämta spelet. Sätta sig i skräddarställning framför konsolen och pilla av plasten på fodralet. Öppna upp, höra ljudet av plastbräckena knäckas upp för första gången, och gräva ned näsan i spelfodralet som luktar sådär härligt giftig plast Kolla papperskartan, båda sidor (för antingen var det en karta även på baksidan, eller så var det en poster). Läsa manualen lite snabbt innan det var dags att stoppa in skivan och låta installationen börja. Under tiden det spelade upp en monoton melodi kunde man läsa vidare i manualen för att se alla kulturreferenser, låtsasartiklar och annat roligt strunt de slängt in. Längst bak var låtlistan, så du kunde få ett snabbt intryck över vilka radiokanaler som fanns och vilka låtar du redan direkt kände igen och visste att du skulle uppskatta. Sen var installationen klar och det första man gjorde var att trycka START för att få komma åt Invert-Y och Subtitles On. Men med detta släpp blir det ju inte så. Antingen kör man igång en digital nedladdning en vecka innan som ligger där och ruvar till tolvslaget på releasedagen, eller så har man köpt spelet på skiva code-in-box ( ) och får vänta på en nedladdning istället. När är det man ska göra den? Vad är det roliga med att göra allt ovanstående för att sen ändå behöva vänta 6 dagar? Den ritualen behöver ju göras i sträck, förstås. Hur skulle det annars se ut. Så, vad blir det istället? Stämpla ut från jobbet (och ta ledigt tor-fre, som jag har gjort) på onsdagen, eventuellt ha fått det i lådan redan, eller åka och köpa/hämta ut sin förbeställning, rusa hem, öppna upp fodralet, upptäcka att det mycket riktigt inte finns någon skiva där, bara en papperslapp, och... sen? Finns det någon karta inkluderad? Finns det någon manual? Det finns möjligen en karta men manualen skrotade de redan till GTA V 2013 när det fortfarande absolut var gyllene tider för fysiska släpp, och RDR2 fick visserligen sina två skivor och karta men ingen manual. Så, det finns väl ingen, då. Men får vi för fan åtminstone en karta+poster?? Och det åsido, vad gör man när man satt igång sin nedladdning - hur lång tid kommer den att ta? Om spelet "bara" är 250 GB stort och man sitter på 100 Mbit-lina blir det 5½ timme innan nedladdningen är klar. Visst hade det inte gått på nolltid med skiva heller, men det hade tagit strax under 2h. Någon "färdig att spela första delen"-halvinstallation tror jag inte på eftersom hela spelet är open world. Visst, senare cutscenes kanske, men de har jag inte någon känsla av att de kommer utgöra majoriteten av spelet. Jag vet inte. Det känns så off att det inte släpps på skiva, bara. Och att det är midnattssläpp, vilket det inte varit förr på samma sätt. Eller kanske är min protest det motsatta, att vi får det så långt innan men utan att ens kunna använda det, vilket gör hela ritualen till en konstig imitation av hur det faktiskt gick till förr i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts