Jump to content

Rastist??? mot vem???


Danne
 Share

Recommended Posts

Eh, jag fattar inte hur ni tänker..?? :o

Rasist är man när man inte gillar mörkhyade personer och vill att det i Sverige bara ska bo sk "svenskar".

Om man älskar sitt land så är man absolut inte rasist. Möjligtvis nationalist eller patriot, men det behöver man ju inte vara heller...

Jag fattar inte hur det har blivit så just i Sverige att man kallas rasist om man har Sverige-flaggan uppsatt eller säger att man är stolt över och älskar sitt land?? Tänk er en amerikan som går runt insvept i den amerikanska-flaggan, då blir han omtyckt för att han älskar sitt land, bla, bla...

Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack!

Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... :lol:

Fel!!! Om man e rasist så har man nått i mot en ras, som svarta kan va emot vita ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Eh, jag fattar inte hur ni tänker..?? :o

Rasist är man när man inte gillar mörkhyade personer och vill att det i Sverige bara ska bo sk "svenskar".

Om man älskar sitt land så är man absolut inte rasist. Möjligtvis nationalist eller patriot, men det behöver man ju inte vara heller...

Jag fattar inte hur det har blivit så just i Sverige att man kallas rasist om man har Sverige-flaggan uppsatt eller säger att man är stolt över och älskar sitt land?? Tänk er en amerikan som går runt insvept i den amerikanska-flaggan, då blir han omtyckt för att han älskar sitt land, bla, bla...

Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack!

Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... :lol:

asså... "vi är bäst i världen" på vad? dåliga lagar eller.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

J*vligt fel att nationalsången tas bort från vissa skolor pga att invandrarna inte känner sig välkommna då...och man är för h*lvete inte rasist bara för man älskar sitt land(Vilket jag gör...och jag känner inget hat mot andra folkgrupper)...och det här med att andra versen inte spelas på idrottsevenemang beror helt på tidsbrist(Det spelas bara en vers för alla nationer...förutom för Brons och Guld vinnarna tror jag)...och andra versen är rasistisk förstår jag inte...mer än att den syftar på tiden då Sverige var stormakt DVS "ägde" lite mer än halva Finland...nu orkar jag inte skriva mer!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asså jag tycker det inte e nåt rasistiskt med svenska nationalsången men det är mest rassarnas fel för man har väldigt många gånger hört en dikt som går indirekt så här "är man rasist om man har en svensk flagga. Är man rasist om man lyssnar på vikingarock. Är man rasist om man har en invandrar kritisk politik." Asså när ska ni fatta hur dumt det låter när man säger typ "nää ja e inte rasist jag är bara invandrar kritisk" det är ju samma sak. Jag är för och emot båda sidor för att dom flesta (inte alla) som kallar sig patrioter bara gömmer bakom det och är egentligen rasister men säger det inte. Men man borde också kunna ha nationalsången i skolorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men jag tror det är så faktiskt. Ingen orkar sitta och vänta om de ska spela igenom båda lagens hela nationalsånger. Spelarna, publiken, TV-tittarna, etc. Men jag tycker det är lite synd. Andra versen är ju den bästa i svenska nationalsången..! "Jag vill leva, jag vill döööööööööö i noooorden.", skulle jag vilja höra foppa eller sundin vråla ut under hockey-VM!!! :)

Du kanske inte har märkt de men dom spelar bara vinnarlagets nationalsång. Och Sveriges nationalsång är inte lång eftersom kanske 0.02% av Sveriges befolkning kan vers 3 och 4. två verser tar runt en minut och de är inte länge!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och om jag ser en amerikanare insvept i en sån flagga så äter jag upp honom !! :shifty:

(nä fy va äckligt !!)

ok visst, smaken e som baken.. själv älskar jag inget land....bryr mig mest om att man mår bra...men om jag hade möjligheten att flytta så skulle jag det...sverige är så fult

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

J*vligt fel att nationalsången tas bort från vissa skolor pga att invandrarna inte känner sig välkommna då...och man är för h*lvete inte rasist bara för man älskar sitt land(Vilket jag gör...och jag känner inget hat mot andra folkgrupper)...och det här med att andra versen inte spelas på idrottsevenemang beror helt på tidsbrist(Det spelas bara en vers för alla nationer...förutom för Brons och Guld vinnarna tror jag)...och andra versen är rasistisk förstår jag inte...mer än att den syftar på tiden då Sverige var stormakt DVS "ägde" lite mer än halva Finland...nu orkar jag inte skriva mer!!!
.

Sverige var stort, hela baltikum,finland,Vorpommern,verden,trondheimslän,skåne (nyerövrat 1658)en bit av ryssland

År 1706 ägde vi danmark(vi erövrade det på 7 dagar år 1700) Polen (drygt fem år) och sachsen (halva tyskland) sen vände det vid poltava..

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok visst, smaken e som baken.. själv älskar jag inget land....bryr mig mest om att man mår bra...men om jag hade möjligheten att flytta så skulle jag det...sverige är så fult

kan ni banna den här killen, han skriver att Svea rike är fult!! IDIOT!! :wub:

vi har de finaste landet i världen, tycker du inte om ditt land får du fan ta och fra här ifrån ingen vill ha dig!! va stolt för att du bor här i stället!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

håller med men! varför kan amerikanerna ha sin flagga överallt och skuta fyverkerier på sin nationaldag utan att bli kallad rasister !!!!!!

SJUKT :shifty:

(soory)

Det landet är byggt på invandrare, det är invandrarnas land, alla som bor där är eniga och gladöver det,förutom de svarta dårå somfortfarande ältar slaveri tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsnack! Sverige har aldrig varit ett rikt land, vi har för stora satdsskulder och jag håller med om att sossesvinen har förstört detta underbara land!!

de är inte lönt att flytta utomlands eftersom att t.ex i USA så har dom inte A-kassa så får du inget job är de kört då får du bo på gatan!! tackar vet jag Sverige och UMEÅ!!! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo vi var väldigt rika då, pga vi slapp WW2 och slapp slösa alla våra pengar på krig, och så fick vi pengar av hitler på 40 talet pga våran kung som styrde då (gustav V) var bra polare med hitler. Winston Churchill funderade på att bomba sverige bara för vi fjäska för hitler.

Och ja sossarna har förstört vårat land.. :shifty:

*edit*

Winston Churchill englands premierminister under WW2.. :)

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...