Jump to content

Rastist??? mot vem???


Danne
 Share

Recommended Posts

danne, vi har inte nationalsången i vår skola, och i eran skola måste vara den enda som inte har problem invandrare, våran skola vart polisanmäld pga nationalsången på skolavslutningen. Vi lever i ett mångkulturelt samhälle och det enligt min mening dom som ska anpassa sig inte vi..

vill inte låta som en rasist, men så är det. :angry:

det e fan skit dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alla som ser på hockey, fotboll eller nån annan sport där dom sjunger svenska nationalsången så sjunger dom bara första versen, ALDRIG andra för den är tydligen för "rasistisk"!! :angry: Nationalsången är skriven för över hundra år sen hur FAN kan den vara rasistisk, Göran jävla Persson borde tänka över vad han håller på att göra med Sverige!!

Som en kompis sa:

"Varför ska dom försöka ta över ett lan (Sverige) när dom inte ens kan styra sitt eget"

och

"Vad kallar man en turk med portfölj?? Organiserad brottslighet! " :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den meningen gör dig till halvrasist -_-

Eh, jag fattar inte hur ni tänker..?? :o

Rasist är man när man inte gillar mörkhyade personer och vill att det i Sverige bara ska bo sk "svenskar".

Om man älskar sitt land så är man absolut inte rasist. Möjligtvis nationalist eller patriot, men det behöver man ju inte vara heller...

Jag fattar inte hur det har blivit så just i Sverige att man kallas rasist om man har Sverige-flaggan uppsatt eller säger att man är stolt över och älskar sitt land?? Tänk er en amerikan som går runt insvept i den amerikanska-flaggan, då blir han omtyckt för att han älskar sitt land, bla, bla...

Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack!

Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack!

Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, finland är ju värdelös i hockey!! :o

jag älskar mitt land, jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo i nåt annat land! de enda felet med Sverige är regeringen, med en ny regering skulle Sverige blomstra men de har inte gott hem hos folket än! i övrigt är Sverige rätt så felfritt!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte har tid?? dom spelade hela Kanadas nationalsång!!

andra versen är ju:

"jag tronar på minnen från fornstora dar. då ära ditt namn flög över jorden. jag vet att du och förblir vad du var, ja, jag vil leva jag vill dö i norden" de här anses rasistisk

Jo, men jag tror det är så faktiskt. Ingen orkar sitta och vänta om de ska spela igenom båda lagens hela nationalsånger. Spelarna, publiken, TV-tittarna, etc. Men jag tycker det är lite synd. Andra versen är ju den bästa i svenska nationalsången..! "Jag vill leva, jag vill döööööööööö i noooorden.", skulle jag vilja höra foppa eller sundin vråla ut under hockey-VM!!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...