Jump to content

Musik & radiokanaler


VickeX
 Share

Recommended Posts

Vad önskar ni er för musik i GTA 6, och har ni några speciella förhoppningar om radiokanalerna?

En tanke jag får direkt är om det i GTA 6 inte Äntligen vore dags att låta spelarna lyssna på musik utanför bilarna? Låt oss skapa egna spellistor med någon variant av Spotify, eller att bara lyssna på radiokanalerna som dom är via mobilen.

De viktigaste kanalerna jag hoppas se återkomma är Flash FM, Fever 105, V-Rock, Radio Espantoso eller motsvarande, Emotion 98.3 och Wave 103. Kan tänka mig vissa av dem är tillbaka men några får nya namn då spelet ändå utspelar sig 40 år (!) efter og Vice City.

Ett par låtar jag skulle kunna tänka mig/hade velat se:

Ett lite mer obekant alternativ:

Fler låtar av Bon Voyage Organisation jag tycker hade passat ink Love Soup och Nocturne 305. I samma stil kanske nåt av L'Imperatice.
Gärna något av Parcels

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent teknikmässigt vore det underligt att ha en musikspelare i mobilen som baserade sig på FM-radio och inte streaming, men hur skulle tillgången till streaming begränsas egentligen? De kan ju inte betala licens för hundratusentals låtar och jag tror inte de vill koppla upp sig till riktiga Spotify ingame. Konsoler kan göra det själva, dessutom. Kanske internetradio skulle vara en lösning för att få rollspelet att gå ihop (streaming och inte FM, men ändå inte Spotify). Men då tror jag att det blir två olika uppsättningar musik och det är inget de sysslat med förr.

Knepig fråga.

De var nära på att inkludera portabel musik i IV minns jag att jag läste i intervjuer på den tiden, men att de valde a att avstå när de lagt så mycket energi på att få ljudbilden i staden att vara levande. Antagligen blev det samma resonemang i V eftersom man då man ännu mer hade smartphone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Rent teknikmässigt vore det underligt att ha en musikspelare i mobilen som baserade sig på FM-radio och inte streaming, men hur skulle tillgången till streaming begränsas egentligen? De kan ju inte betala licens för hundratusentals låtar och jag tror inte de vill koppla upp sig till riktiga Spotify ingame. Konsoler kan göra det själva, dessutom. Kanske internetradio skulle vara en lösning för att få rollspelet att gå ihop (streaming och inte FM, men ändå inte Spotify). Men då tror jag att det blir två olika uppsättningar musik och det är inget de sysslat med förr.

Knepig fråga.

De var nära på att inkludera portabel musik i IV minns jag att jag läste i intervjuer på den tiden, men att de valde a att avstå när de lagt så mycket energi på att få ljudbilden i staden att vara levande. Antagligen blev det samma resonemang i V eftersom man då man ännu mer hade smartphone.

Jag tänkte mig självklart internetradio. Min tanke för playlists vore helt enkelt att man fick välja bland låtarna som redan finns på radion.

Går ju såklart inte licensera så vansinnigt mycket musik, om de inte gör någon integration. Skulle dock tro att de helst vill göra någon parodi på Spotify, därför känns den möjligheten osannolik. 

Två uppsättningar musik (bilradio/internetradio) är en intressant tanke.

Då folk ändå med konsolerna nu kan streama egen musik känns det inte logiskt att undvika funktionen bara för att folk ska fokusera på ljuddesignen. De skulle kunna hålla på funktionen en bit in i spelet genom att t.ex Lucia nyligen ute från fängelset har en dum telefon utan apps ett tag i början. 

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Som inbiten supporter till malmoe antifa så hoppas man ju lätt på Sulla Luna...

Annars tror jag det kommer vara "modern skit" för det mesta, men troligen blir det någon kanal som är bra. Det vore ju lite schysst om de hoppade in i 2020-talet och typ sealade en deal med Spotify eller Gud bevare Apple Music så att man kunde ha sin egen musik streamad online. Möjligheten finns ju rent tekniskt så att säga.

Som vanligt när det gäller sådana här deals är det bara att köra 50/50. Sedan halveras det ju för själva artisterna i.o.m. att dealen med Spotify (samma med Steam för spel) tar en procentandel.

Det kanske var bättre förr, men det kan fortfarande bli bra. Tänk om man kan ljudstreama ZetaZeroAlfa och cruisa runt i Vice City.

Ritorno al Futuro.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...