Henkibojj Skrivet 29 januari Rapportera Share Skrivet 29 januari Sedan Disney tog över Lucasfilm och därmed Star Wars har vi fått mängder av nytt material att titta på. Först kom ju Star Wars-episoderna 7, 8 och 9, vilka började halvdant och gick över till att bli det sämsta tänkbara skräp man ens kan tänka sig producera. Märkligt nog kom också två mellanfilmer, där Rogue One faktiskt håller riktigt ordentligt hög klass och i mitt tycke petar ned en, två eller kanske till och med tre av original/prequelfilmerna från sin topp 6-position. Därpå kom också Solo: A Star Wars Story som jag dröjde länge med att se, tills häromsistens. Den var väl, "eh, mjäh, men kul för er". Ett rätt harmlöst inslag, till skillnad från de officiella filmerna 7/8/9 som inte stannade vid att bara vara dåliga rullar, utan även sabotera reglerna för universumet och de större händelseförloppen efter episod 6. Det är också just därför, har de lite incognito erkänt, som alla serier de skapat handlar om tiden före episod 7:s början. Mandalorian utspelar sig mellan 6 och 7, likaså Book of Boba. Nu senast fick vi ta del av Cassian Andor och hans rekrytering till rebellerna, i serien som bär hans efternamn. Den serien fick det högsta betyg jag sett hittills i alla reviews, trots att jag själv tyckte att den var någon för långsam. Intressant dock med den dolda politiken bakom konflikten, ur båda sidors perspektiv. - Därtill finns serier som The Bad Batch och Rebels, vilka jag ännu inte har hunnit med. Nu närmast väntar vi på säsong 3 av The Mandalorian, som kommer i vår. Är du pepp? Vad har du sett för serier och filmer hittills? Vad har varit najs, vad har varit bajs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 januari Rapportera Share Skrivet 29 januari Jag har kanske den mest orimliga anledningen till att bara ha sett tre-fyra avsnitt av The Mandalorian. I förra lägenheten var det väldigt ljust från fönstren där vi hade TV:n. Eftersom min sambo inte var intresserad, vi bara hade en TV och vi bodde ganska trångt så blev det att jag kollade på Mandalorian på helgförmiddagar när jag var själv hemma. Mandalorian är verkligen en mörk serie (bokstavligen) och det var sinnessjukt svårt att se något i ljuset. Jag gav upp och sedan glömde jag bort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 januari Rapportera Share Skrivet 30 januari Jag fullkomligen hatar Disney+ men har med stor behållning fulstreamat Mandalorian, Book of Boba och Andor. Pepp på kommande Ashoka, samtidigt som jag ogillade Obi Wan-serien. Vidare är jag inget fan av 7, 8 eller 9. Det bästa i serieväg för Star Wars är definitivt Clone Wars, vilket jag rekommenderar varmt. Jag har samtidigt skaffat mig en laserdiscspelare och ser originaltrilogin såsom den var menad att se ut när den kom. Vi alla gör vårt för att få oss det "rätta" Star Wars. Laserdisc är en väg, och att hoppas på Mandalorian säsong tre är en annan. Jag väljer att vandra båda vägar. xoxo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet söndag 15:16 Skapat av Rapportera Share Skrivet söndag 15:16 Har ni kommit igång med säsong tre än? Avsnittet med Bo-Katan och deras gemensamma flygfärder var väldigt trevligt att se. Undrar vad skrået ska göra åt Mandalore nu när det de trott om planeten inte längre stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts