Jump to content

viket parti skulle du rösta på


KalleR
 Share

  

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

whoohoo sossarna leder... (jag är moderat förstår du:rolleyes: ), kan inte några säga vilket parti dom tänker rösta på så vet man var folk ligger, eller är det för personligt eller?

nä det var ett skämt jag sa whoohoo sossarna leder, och sen "jag e moderat förstår du", kanske lite för ironiskt för å fatta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Hade jag varit myndig så hade jag altså lagt min röst på Vänsterpartiet.

Dom vill gå ut ur EU. Har fortfarande inte förstått vad EU har gjort som är bra för Sverige. Det ända dom tycks bry sigom är hur krokiga gurkor får vara, Och att lägga sig i Sveriges Politik.

Dom är emot medlemsskap i EMU. Sverige ska ha sin egen valuta. (Vilket andra länder också borde ha.) Det är en principsak. Sverige ska inte behöva åka med Europa ner om det blir lågkonjunktur. Riksbanken ska styra och inte någon bank i ett annat land. Dessutom är pengarna är fula. Det finns vissa bra saker med gemensam valuta, som att man slipper växla pengar (Men det bara till annat EMU-Land.) Och att handeln med utlandet blir bättre. Men i det stora hela ser jag det som ett dåligt alternativ att gå med i EMU.

Kortare Arbetstider! Om någon har något emot detta så måste han vara Arbetsnarkoman.

Bättre Fördelade Pengar till Befolkningen. En fabriksarbetare som jobbar i tx. Stockholm ska ha samma lön som tx. en som jobbar med exakt samma sak i Härnösand. Det tycker iaf. jag låter rättvist. Och kvinnor ska ha samma löner som män.

Inget medlemsskap i NATO! Detta borde dom stå för men jag är inte säker. I alla fall står jag för det! Ett medlemmskap i NATO skulle innebära att Sverige är tvingade till att hjälpa till i Krig (Liksom de andra Natomedlemmarna) om det skulle behövas. Sverige ska själva kunna bästämma om vi vill gå i krig! Det ska ingen annan kunna göra. Fram för Neutraliteten!

Dåliga Sidor med Vänstern... Jag tycker Vänstern har klandrat män alldeles för mycket nu på sista tiden. Feminismen har gått lite över styr så att säga. (Är inte motstånbdare till den men tycker det har gått lite för långt.) Och dom kan ibland ha lite väl Kommunistiska åsikter så som Sovjet & Cuba hade vid kalla Kriget.

Ja detta är i alla fall varför jag ska rösta på Vänsterpartiet! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är ju en dålig sida med Icke Medlemskap i Nato. Sannolikheten är väl inte så stor att dom skulle komma och bomba just Sverige, Men om så var fallet så hade ju ett medlemskap i Nato varit bra... :wub:

Risken är inte stor bland andra Nationer men desto större att olika terror grupper skulle göra det.....Om dom skulle tänka som jag gör iaf.....Jag är för medlemskap i Nato!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...