Jump to content

Internet suger nu för tiden


Deltanator
 Share

Recommended Posts

2021-02-27 at 10:07, eliizar skrev:

Inaktiverade facebook för en tid sedan. Bästa jag gjort. Klart man saknar gamla tiden då internet var lekfullt och inte centrerat till några få plattformar. 

Gjorde samma förra året. Flödet var bara fyllt av mycket felfakta gällande Covid-19 och även folk som inte trodde på det m.m. Känner mig betydligt bättre generellt sen jag avvaktiverade kontot.

 

För att svara på frågan, ja jag instämmer jag med, Internet har blivit en sån normal grej och det finns så mycket att hämta numera. 

Kolla bara på alla olika sociala medier som finns numera, Instagram, Tiktok, Snapchat m.m det känns som att man bara blir överdröst av saker att inget riktigt känns roligt längre.

 

Jag själv har tagit lite mer avstånd från Internet på ett sätt, jag ägnar knappt någon tid åt någon sida riktigt, jag sitter mest vid datorn för att, åtminstone just nu, umgås med vänner över Discord, spela spel eller Streama när jag väl känner fört. 

 

Tror det har mycket att göra med att de flesta av oss härinne tillhör generationen som var där när Internet boomen hände och det var "nya coola grejen". Nu är det liksom så standard och man blir bara överdröst av alla olika sorts saker. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, ZcruweN skrev:

Nu är det liksom så standard och man blir bara överdröst av alla olika sorts saker. 

Desto roligare då kanske att spendera den eventuella tid du tillbringar på internet på ett desto bättre ställe, med personer och personligheter? Vi är ju samma gäng som vi alltid varit, om än decimerade år för år. Samtidigt finns det ju vissa hemvändare, som Arvid och Howhow nu på sistone ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
12/9/2020 at 1:13 PM, Deltanator skrev:

Yes everything is so centralized by Facebook and google etc. boring. it was better before!

Enligt min åsikt beror det på hur du använder internet. Vi kan inte ändra på det faktum att vi anpassar oss efter trenden. Vi har anpassat oss till den modernisering som sker i världen. I dag är internet också en stor hjälp för alla. Det har blivit oundvikligt i vårt dagliga liv. Lämplig användning av internet gör vårt liv enkelt, snabbt och smidigt. Internet hjälper oss med fakta och siffror, information och kunskap för personlig, social och ekonomisk utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...