Jump to content

Tips på skräckfilmer


Xersize
 Share

Recommended Posts

Tja!

Senaste tråden jag hittade om det här hade sitt senaste inlägg 2009 så jag tänkte att det är dags att återuppliva det hela! Så, rakt på sak - dela med er av skräckfilmer som ni gillar, gärna några som man kanske har missat genom åren!

Själv är jag ett stort fan av skräckfilmer som går in för att skrämma en på en djupare nivå och inte bara massa jump scares och groteskerier bara för den sakens skull. Filmer som Get Out till exempel.

Vilka skräckfilmer gillar ni, och varför? Kom gärna med tips!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

51 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Usch, inga. Jag är inte så bekymrad över hoppa-ut-och-skräms-filmer, men de flesta är så äckliga på ett psykologiskt plan att jag hellre undviker hela genren. Jag ser inget underhållande i den antagligen :mellow:

Det jag finner underhållande är nog mest adrenalinet. Illusionen av fara men vetskapen om att man är i säkerhet. Sen älskar jag spännande historier så är det en välskriven skräckfilm som håller mig på soffkanten och greppar tag i min fulla uppmärksamhet så kan jag verkligen uppskatta den för att den är så välskriven och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...