Jump to content

Nytt DLC: "Further Adventures in Finance and Felony"


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Rockstar levererar ännu ett DLC vid namn Further Adventures in Finance and Felony. Det verkar handla om produktsmuggling och langningskejdor som bedrivs på en organiserad, kriminell nivå med andra konkurrerande korrupta affärsmän. Jag måste säga att det här ser riktigt intressant ut och förhoppningsvis är det nästan ett lika stort lyft som Heists. Eftersom DLCt är pengarelaterat i sin natur kanske vi får se nya sätt att tjäna pengar istället för ännu fler dumma sätt att spendera dem.

Jag tyckte att Benny Bildoktor-DLC:t var rätt kul och annorlunda, särskilt med uppdraget vid kyrkan, men det var lite "too little, too late" för min del. Jag hade redan tröttnat och det gav inte så mycket mer än nyhetens behag i en vecka. VIP-DLCt har jag inte utforskat över huvud taget men eftersom det verkade basera sig på att man spelade i grupp blev det aldrig att jag förstod mig på det.

Det här däremot, den kan nog få mig intresserad på nytt. Trailern verkar visa två uppdrag som påminner om både Coveted och A Titan of a Job, två personliga favoriter :)

Är det några som spelar på PC nuförtiden? Hojta gärna, så lirar vi vid tillfälle! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to Nytt DLC: "Further Adventures in Finance and Felony"

Vad jag hoppas att det här ger är liknande uppdrag som heist, men tror inte det kommer vara lika stort. Sen hoppas jag verkligen man kan dra in bra med pengar på detta, är lite trött på Rockstars priser och deras payouts, nya bilarna kommer säkert gå för någon miljon var. Vägrar betala för sharkcards.

Undrar vad företagen kommer kosta, det jag är rädd för är att det kan bli dyrt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52622/gta-online-criminal-expansion-weekend-june-3rd-6th

Om man vill spara pengar på att köpa en lyxjakt kan man passa på nu i helgen, för den billigaste jakten av de tre (6, 7 och 8 miljoner) har halverat pris till bara 3 miljoner. Det enda den innehåller är en tom helikopterplatta och en båt + jetski, till skillnad från de dyrare som innehåller en varsin helikopter också. Moddar på nyköpta eller befintliga jakter har rabatt under helgen.

Apropå helikoptrar kan man köpa en SuperVolito till halva priset också, spara 1,65 miljoner på Carbon eller 1,06 miljoner på den vanliga.

190?cb=20160429164054

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag trodde så kostar allt enorma pengar. 3,5 miljoner för billigaste byggnaden (om du vill ha den dyraste inredningen och så vidare, och det är klart man vill ha det så schysst som möjlig).

Gillar verkligen inte att deras planer är att få folk att köpa mer Cash cards, och det som är mer jobbigt är att det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju jag snorrik efter 2x Criminal Mastermind, men är pengar verkligen ett problem nuförtiden? Har inte folk köpt sig vad de vill ha och om man prompt måste skrapa 2 mille till saker är det väl bara att göra Pacific Standard-heisten tre-fyra gånger och få pengarna? Folk är väl kompetenta till sånt efter så lång tid, och på PC är väl folk ännu lättare att kommunicera med än på konsolerna?

EDIT: Jag hade problem med att ladda ner senaste patchen, men den här sidan hjälpte. De sista raderna innehåller två just nu fungerande länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat ganska många timmar ikväll och visst är det roligt, men jag har svårt att se hur det kommer att bli någon kassako. Jag köpte stället för 2,5 miljoner och kostade på mig lite grejer, så totalkostnaden blev 4 mille. Därefter kollade jag vilka varuhus som finns att köpa och började med det billigaste på 250k. Efter att ha spenderat ett antal timmar på att fylla varuhuset till brädden, på tom server dessutom, skulle jag sälja alltihopa. Pengarna jag fick in var just 250 000, men så har jag ju köpt en handfull, låt säga sju, dyrleveranser om 18 000 styck, vilket blir 126 000 dollar. Om säljvärdet är 250 så har jag bara tjänat 250-126 = 124 000. Och det är halva värdet av vad jag köpte varuhuset för, så trots fritt härjande i egen server i många timmar så har jag fortfarande inte tjänat in mina pengar. Tvärtom ligger jag fortfarande back på mitt varuhus, där jag dessutom uppgraderat mina flyktfordon för ett antal hundra tusen. Plus mitt kontor på fyra mille.

Nej, vill man tjäna pengar ger det definitivt mer pengar per spelad halvtimme att fortsätta med heists.

Men riktigt rolig uppdatering, och med många variationer! Synd bara att konkurrensen i en server där alla vill förstöra för en gör att man troligen aldrig kommer få tillbaka sina pengar och istället kommer man nog svära sig hes. Återstår att se om man kan skaffa sig lite livvakter och om de i så fall kommer att löna sig med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

29 minuter sedan, VaXXoR skrev:

Vet inte vad Rockstar tänkte när vännerna som hjälper en göra deals får 6000 för det. Sjukt ovärt!

Det är ju dock CEO:n som drar det kortaste strået som måste punga ut miljoner i första hand för att kunna deala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

32 minuter sedan, Mark skrev:

Det är ju dock CEO:n som drar det kortaste strået som måste punga ut miljoner i första hand för att kunna deala.

Jo jo, men hade hoppats på att det här var något man kunde tjäna bra på tillsammans med vänner, och tror inte folk kommer hjälpa CEO's att bunkra upp med lådor för att sedan få 6000. Hela saken är så dum och det kommer sluta med att alla kör solo.

Med hela saken tjänar man inte ens bra med pengar även som CEO, känns bara som en stor grindfest.

Men Rockstar vill ju inte göra oss rika i spelet, sälja cash cards är vad som är hela grejen med GTA online. Synd att det blivit så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, VaXXoR skrev:

Jo jo, men hade hoppats på att det här var något man kunde tjäna bra på tillsammans med vänner, och tror inte folk kommer hjälpa CEO's att bunkra upp med lådor för att sedan få 6000. Hela saken är så dum och det kommer sluta med att alla kör solo.

Med hela saken tjänar man inte ens bra med pengar även som CEO, känns bara som en stor grindfest.

Men Rockstar vill ju inte göra oss rika i spelet, sälja cash cards är vad som är hela grejen med GTA online. Synd att det blivit så.

Håller med om allt du skriver. Hypeade den här DLC'n sjukt mycket, men den föll platt som vanligt.

Nåväl, E3 om en vecka. Förhoppningsvis annonseras det ett nytt Red Dead så man kan lägga GTA bakom sig.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen? Jag fick 20 000 för något som jag inte trodde att jag ens deltog i ordentligt. Men det kan ha varit ett VIP-work också, där alla i det företaget vann.

Dessutom tror jag att CEO kan ställa in procenten på förtjänst någonstans, för man ser ju på inviterna till ett företag vilka villkor som gäller. Hittills ser jag iofs bara 0% men jag har heller inte kollat så noga.

-

Vad de egna varuhusen beträffar så är det ganska uppenbart billigare att köpa ett paket i taget. 2000 för ett paket (prisklass x1) kontra 8000 för två paket (prisklass x2) kontra 18 000 för tre paket (prisklass x3). Varför man ska betala sex tusen per paket när man köper ett trepack förstår jag inte. Vanligen är det billigare att skeppa större leveranser. Dessutom är uppdragen mycket svårare ju mer man köper: Andra spelare får nys om köpet på direkten, kontra efter en minut för de mindre leveranserna, och om man spelar ensam är det smått omöjligt att frakta tre paket innan de är förstörda. Man betalar hiskeligt mycket mer pengar, man nästan garanterar att förlora ett paket eller två, det går inte fortare och man får inte större säljvärde på dem.

Enda fördelen är att man slipper spela lika många uppdrag för att fylla hela varuhuset. Men vad är vinsten? Jag sålde ett fullt varuhus med 16 paket för vad det nu var, 250k tror jag, men jag hade ju betalat rätt mycket själv också. Skulle jag ha fyllt genom billigare och enklare uppdrag hade jag bara behövt betala 16 paket x 2000 = 32 000, vilket är en struntsumma när jag säljer för 250k.

Bonusen man får i en full server är inte mycket att hänga i julgranen, det var typ tio procent. Frågan är om man ska grinda genom att köpa det största varuhuset, fylla med enpaketsleveranser och sedan sälja i en tom server. Det borde ge en hel del pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Mycket tråkigt att alla uppdateringar riktar sig till Online. Nu har till och med Rockstar börjat blockera material från online från att användas i Singleplayer. För min egen del är mitt spel väldigt moddat eftersom Singleplayer var innehållslöst från början och att singleplayer aldrig uppdateras.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Guest Wallsten82 skrev:

Hej

Kan någon förklara för mig vart man hittar detta?

Jag har letat men inte hittat det på Xbox Live.

Tacksam för svar.

Det kommer att laddas ned automatiskt om du är uppkopplad mot Xbox Live. Men uppdateringen, liksom alla andra uppdateringar sedan knappt ett år tillbaka, släpps bara till PC, PS4 och Xbox One. Anledningen är att de gamla konsolerna PS3 och Xbox 360 inte klarar av att hantera mer data utan att systemen ska bli alldeles för instabila och krascha. Jag vet inte hur det var på Xbox 360, men på PS3 var åtminstone multiplayer en farsot att ta sig igenom den sista tiden. Frysta laddskärmar, laggigt, buggigt som fanken, och så vidare. På PC känns allt mycket mer genomtänkt och välgjort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...
8/18/2016 at 20:37, Henkibojj skrev:

Det kommer att laddas ned automatiskt om du är uppkopplad mot Xbox Live. Men uppdateringen, liksom alla andra uppdateringar sedan knappt ett år tillbaka, släpps bara till PC, PS4 och Xbox One. Anledningen är att de gamla konsolerna PS3 och Xbox 360 inte klarar av att hantera mer data utan att systemen ska bli alldeles för instabila och krascha. Jag vet inte hur det var på Xbox 360, men på PS3 var åtminstone multiplayer en farsot att ta sig igenom den sista tiden. Frysta laddskärmar, laggigt, buggigt som fanken, och så vidare. På PC känns allt mycket mer genomtänkt och välgjort. :)

Hej

Köpte ett Xbox One i Fredags och jag kan fortfarande inte hitta det när jag loggar in på Xbox Live,söker jag på GTA får jag bara fram själva spelet (som jag laddat ner naturligtvis) och Whale Shark,Megalodon Shark och Great White Shark kortpaket,inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 minuter sedan, Guest GTA skrev:

Hej

Köpte ett Xbox One i Fredags och jag kan fortfarande inte hitta det när jag loggar in på Xbox Live,söker jag på GTA får jag bara fram själva spelet (som jag laddat ner naturligtvis) och Whale Shark,Megalodon Shark och Great White Shark kortpaket,inget annat.

Det bör komma någon form av notis om att spelet behöver uppdateras. Väl när det är gjort ska innehållet finnas där, inbakat i spelet precis som alla andra uppdateringar. Just detta paket är ju ett år gammalt så det är omöjligt att du inte redan har det, förutsatt att du alls kan spela online :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

Det bör komma någon form av notis om att spelet behöver uppdateras. Väl när det är gjort ska innehållet finnas där, inbakat i spelet precis som alla andra uppdateringar. Just detta paket är ju ett år gammalt så det är omöjligt att du inte redan har det, förutsatt att du alls kan spela online :)

Och med spela online menar du? Alltså jag spelar ju alltid ensam,har aldrig spelat med andra,måste man det för att kunna spela Felony and Finance? Det enda jag gör är att logga in på Xbox Live och sen spelar jag antingen GTA eller Fifa,ensam 😀😀

Har detta något med GTA Online att göra för det står i menyn i spelet såg jag nu att min profil inte har tillstånd att ansluta? 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

47 minuter sedan, Guest GTA skrev:

Och med spela online menar du? Alltså jag spelar ju alltid ensam,har aldrig spelat med andra,måste man det för att kunna spela Felony and Finance? Det enda jag gör är att logga in på Xbox Live och sen spelar jag antingen GTA eller Fifa,ensam 😀😀

Har detta något med GTA Online att göra för det står i menyn i spelet såg jag nu att min profil inte har tillstånd att ansluta? 

Detta paket och alla andra paket som släppts efter release 2013/14/15 handlar om GTA Online och det går inte att inte ha paketet, eftersom man alltid måste spela med senaste version för att alls släppas in på någon server. Om du spelar Grand Theft Auto 5 (V) och inte GTA Online (över nätet) kommer du inte kunna se detta paket. Ej heller heists, motorcykelklubbpaketet eller andra paket som släppts med jämna mellanrum sedan 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...