Jump to content

Årets musik 2015.


iweX
 Share

Recommended Posts

Jaha, då lider året mot sitt slut. Det 11 dagar kvar och man börjar summera året med vilka låtar och album som man har tyckt varit bäst.

Det är väl bara att göra som föregående år, dvs det är fritt att skriva vad man känner.

 

Men jag tänkte börja i varje fall;

 

Album

 

  • The Weeknd - Beaty Behind The Madness
  • Drake & Future - What a Time To Be Alive
  • Miguel - WIldheart (Deluxe Version)
  • Grimes - Art Angels
  • Jamie xx - In Colour
  • Kendrick Lamar - To Pimp A Butterfly
  • FKA twigs - M3LL155X
  • Travis Scott - Rodeo (Deluxe)

Låtar

  • Grimes - Flesh without Blood
  • Madi Banja - Välkommen till dalen
  • Drake & Future - Jumpman
  • The Weeknd  - The Hills
  • Major Lazer - Light it up (Feat. Nyla)
  • Kendrick Lamar - Alright
  • Miguel - Simple Things
  • Skepta - Shutdown
  • Drake - Hotline Bling
  • Zara Larsson - Lush Life
  • The Weeknd - Can't Feel My Face

 

 

Jag har tyvärr inte varit på några spelningar i år som 'riktigt' räknas, men Lorentz på Storsjöyran här i stan var riiiktigt bra alltså.

 

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets comeback skulle nog jag vilja säga går till Crazy Town, som släppte sin första skiva sen 1999 och faktiskt gör det bra. Några spår höll inte riktigt standard, men de som var bra var riktigt bra, och gästandet av DJ AM, som tyvärr dog 2009, var en riktigt fin homage till honom, och låten i sig var fantastisk. Så den skivan, The Brimstone Sluggers, får helt klart 7/10.

 

Good As Hell med Paul Rey var också ganska skön. Upplyftande musik, helt okej låtar och titelspåret är otroligt skönt. Bättre blir det när man känner till artisten sedan innan och vet hur han slet i Sveriges rap-scen så länge, för att nu få ett kontrakt hos Quincy Jones bolag och faktiskt göra något som ligger utanför has comfort zone, och dessutom gör det bra. Jag är riktigt imponerad av Paul och skivan, och den får helt klart 6/10.

 

Och sen så klart: Armageddonize med Eclipse. Enligt mig så är det helt klart en av, om inte den bästa, AOR-plattan som kommit ut i år! Erik Mårtensson är ett geni när det kommer till att skapa musik, och med låtar som bland andra The StormI don't wanna say I'm sorryOne Life - My Life och flera så är skivan så nära perfekt man kan komma! Den får helt klart ett solitt 10/10, det är en skyva där jag kan lyssna på varje spår varje dag, utan att tröttna. Rekommenderas starkt till er som gillar gubbrock!

 

(PS: Vi får inte glömma Xersize's släpp, Before Massachusetts, eller hur? ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...