Jump to content

Decemberöverenskommelsen DÖD


felshoe
 Share

Recommended Posts

 För att citera mig själv i december förra året...

Hur som helst detta är en överenskommelse, och inom politiken är väl sådana till för att brytas?

:naughty:

Så frågan är nu om årets ord 2015, liksom 2014 kommer bli... KÄBBEL!?

Dock... såhär fort trodde jag inte att allt skulle falla samman. Tror i alla fall inte att så många politiker är intresserade av nyval eftersom endast ett parti gått upp signifikant i opinionen sedan valet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 För att citera mig själv i december förra året...

Dock... såhär fort trodde jag inte att allt skulle falla samman. Tror i alla fall inte att så många politiker är intresserade av nyval eftersom endast ett parti gått upp signifikant i opinionen sedan valet.

Extra val är långt borta. Mina förhoppningar är ett markant minskande samarbete, om inte helt avbrutet, mellan regering och V. Bästa möjliga situation är en regering utan MP och med S i ensam minoritet. Att MP utesluts ur regeringen är visserligen långsökt det också, men så mycket bättre för Sverige än så gott som samtliga alternativa lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man göra något annat än att älska Kristdemokraterna? Från Göran Hägglunds fantastiska humoristiska persona, om än underkuvad den Reinfeldtska dogman, till de karaktärsstarka kvinnorna som numera LEDER den svenska borgerligheten!

Ebba och Sara bevisar det ingen i Sverige någonsin visat tidigare; Kvinnor kan!

Avtråd:

KD-kvinns brukar förövrigt vara fantastiska. Dels de tidigare nämna, men även Ella Bohlin och även skräcködlan Caroline Szyber skulle jag inte tveka att stoppa kuken i. Finns säkert ännu fler på kommunal/ungdoms nivå, men eftersom politiken är skit så finns det inget för mig att hämta där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...