Jump to content

Coola prylar, teknikflugor och köpdille


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Alla har vi väl nån gång hypat upp oss för nån pryl som verkar vara det häftigaste i världen just nu, som känns lätt futuristiska och som man verkligen skulle vilja lägga vantarna på om man bara kunde. Ofta visar det sig att nya prylar har barnsjukdomar som botas i nästa version som släpps efter ett halvår och kostar en tredjedel av vad originalet gjorde vid release.

Eller är det så? Vilka prylar har ni fått dille på, nu och förr? Blev det någonsin nåt köp? Var ni nöjda med det eller kändes det som att kasta pengarna i sjön?

--

Just nu har jag lite köpdille på en sån här mackapär. Jag brukar bli jättefascinerad över saker i max en vecka innan jag tröttnat på bara tanken. Därefter glömmer jag bort att jag nånsin ville ha den. Men just den här känns som en grej jag faktiskt skulle kunna uppskatta. Onödig, javisst, kanske det, men cool? Absolut! :D

 

Det verkar som att det nederländska företaget Oxboard påstår sig ha uppfunnit en microsegway/wakeboard/"hoverboard", som de säljer för 800 euro. Snordyrt och helgalet. I själva verket är det en kinesisk firma som säljer den, och det blir inte lättare att spåra dem när de kallas olika saker på varenda sida man letar. Nåt officiellt namn eller märke verkar inte finnas, och modellnummer har inte listats på nåt klokt sätt. Prylsajter som IO Hawk eller PhunkeeDuck säljer dem för $1800 på vissa ställen, medan ursprungssajten WallyGadgets (som lyder under/är? företaget Shenzhen Bo Rui Ze Technology Co., Ltd.) troligen säljer dem för runt $250-$350.

Om vi skulle säga att det handlar om 300 dollar, då är det 2500 spänn det handlar om och det kan det nog vara värt. Det är trots allt ett rimligt transportmedel om man av nån anledning inte kan använda sig av en helt vanlig cykel till vardags. På samma sätt som en skateboard är en leksak som man förmodligen skadar sig på den första veckan och som inte är helt trafiksäker, kan man nog vara lika bra som en duktig skejtare i trafiken och innerstan med den här prylen.

Det som gör mig tveksam är inte maskinen i sig utan hur tusan man ska kunna lita på ens originalförsäljaren när ingen av deras identiska produkter har samma tech specs, färg eller beskrivning. Trots att jag hittat källan känns det som att köpa grisen i säcken och man får antingen nån nedbantad långsamversion, eller fel färg, eller fel modell, eller...

Vad har ni för prylhype just nu? :)

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tråd! Tycker att de där verkar schyssta, men har känslan av att livslängden är alldeles för kort...

 

Själv börjar jag bli nyfiken på en smartklocka. Även fast idén i sig känns sjukt onödig (hur jobbigt är det att lyfta upp telefonen ur fickan?) så blir jag lockad och jag tror att det främst är på grund av tanken att kunna ändra utseendet på klockan utefter eget tycke och smak. Huawei Watch är ju schysst alltså.

huawei-watch-stainless-steel-black-silve

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tråd! Tycker att de där verkar schyssta, men har känslan av att livslängden är alldeles för kort...

 

Själv börjar jag bli nyfiken på en smartklocka. Även fast idén i sig känns sjukt onödig (hur jobbigt är det att lyfta upp telefonen ur fickan?) så blir jag lockad och jag tror att det främst är på grund av tanken att kunna ändra utseendet på klockan utefter eget tycke och smak. Huawei Watch är ju schysst alltså.

 

 

Då är vi två! Har också börjat snegla på smarklockor och har exakt samma åsikter. Sjukt onödigt, men ha-begäret är fan stort.

Kör Samsung-telefon och deras nya Gear S2 går inte av för hackor!

6555-44fb4dfc39432549d32050a926b140b1.jp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...