Jump to content

Fallout 4


xstreem
 Share

Recommended Posts

Bara jag som åkt på en bug där allt i spelet är upp speedat? Lite som när man spolar framåt i en film.

Dialogerna för mig är också konstiga, munnarna rörsig osynkat till det som sägs och ibland pratar min karaktär samtidigt som personen jag pratar med pratar. Skit skumt.

 

EDIT Att spela spelet i Windowed löste alla problemen. Tips till er som har liknande problem eller problem med FPS.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest äggström

Kirrade spelet via Steam så fort jag kom hem från jobbet igår. Sen satt jag i 6 timmar och väntade på att nedladdningen skulle bli färdig, så att jag skulle kunna spela i en timme innan det var sängdags. Däremot är jag fett ledig imorgon, vilket innebär att det blir fett med lir idag/kväll/natt. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt ärligt så är jag helt övertygad. Visst, det är ett roligt spel osv men på tok för överhypat. Nu har jag inte spelat de tidigare spelen, förutom FO3 där jag lagt ner några timmar, men ska inte Fallout 4 vara ett RPG spel? Känns mer som en vanlig shooter i en postapokalyptisk värld. Ansiktsanimationerna är ju bara skrattretande och dialogerna är innehållsfattiga och tråkiga. AI'n är ju riktigt dålig också. Sen för att inte tala om att spelet inte känns färdigutvecklat med tanke på alla de buggar som finns.

Glad att jag inte betalade fullpris på Steam i alla fall, för det här spelet är inte värt 59,99€ enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gav spelet en till chans, och det blev faktiskt bättre när jag kom till Diamond City. Mer intressanta karaktärer och quests. Det väger dock inte upp för de problem jag radade upp tidigare. Stötte på en rolig bugg igår faktiskt. Började förlora HP helt random, hjälpte inte med Stimpaks eller andra hjälpmedel. Hade inga speciella conditions heller. Gav upp och dog, reloadade saven och då var buggen borta.

 

EDIT: För er som blir galen på musaccelerationen som är standard i spelet, samt att det inte finns någon FoV-slider i settings så kan jag rekommendera den här modden. Spelet blev avsevärt mycket roligare att spela när när jag stängde av musacceleration och själva fick välja FoV. Nu kan man ju faktiskt se någonting, istället för en gigantisk bössa som täcker upp halva skärmen.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade färdigt spelets main-story igår afton.

Valde att tillsammans med min personliga armé av Minutemen inta the Institute och skipa rättvisa för the Commonwealth. Övertalade Shaun att ge mig koderna till datorn för att utropa evakuering och inaktivera de flesta syntharna där inne, och traskade ganska motståndsfritt bort till generatorn och sprängde the Institute åt skogen.

Nu är det dags att börja fokusera på att bygga upp mina egna baser, utforska kartan, göra sidouppdrag, och ha allmänt skoj i post-apokalypsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sedan launch trailern till Fallout 4 trott att Piper och Sylvanas Windrunner (från World of Warcraft) har samma röstskådespelare. Visade sig vara fel, och istället är det Courtney Ford som spelar Christine i Dexter. 

Slump att både Piper och Christine är

journalister?

Oerhört liten spoiler som inte påverkar storyn, men döljer ändå. 

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Alltså nej. 

Ett dygns speltid, nu måste jag fan få säga det. 

Fallout 4 var nog det sämsta spelet 2015, alltså på riktigt.

Hade ingenting i det som levde upp till en "Fallout standard" när vi har 3'an som är hatad av så oerhört många ändå var ett betydligt mycket bättre spel. 

Bethesda har verkligen lyckats med det sämsta. Hade dom bara "SURPRISE, VI SKOJA BA" och så slängt på namnet "Commonwealth Minutemen" eller whatever så hade jag kanske kunnat gillat spelet. Men nej, alltså nej, bara nej nej nej nej 

Alltså, varför släppa ett nytt spel, liksom menat att gå framåt i teknologin, och så strippar dom av typ ALL jävla RPG som funnits i Fallout?!?!?!?!

Alltså jisses vad jag vill refunda det här, så jävla mycket, jag önskar verkligen att jag aldrig var så hype på det här som jag var, för det levde inte ens upp till några förhoppningar.... Det levde nog inte ens. 

Alltså det här är inte ett RPG, det här är typ en Action Shooter där man måste prata ibland. Alltså nej, Bethesda snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...