Jump to content

Valentine's Day Massacre Special


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Valentine's Day Massacre Special

post-9514-0-86976500-1392136497.jpg

Lite nya saker kommer på Fredag till GTA online. Men var beredda på att logga in och köpa allt eftersom det är bara möjligt att få sakerna under några dagar. Varför Rockstar gör så vet jag inte. Betyder det att alla jobb som släpps med packet kommer försvinna också?

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52186/Coming-this-Friday-The-GTA-Online-Valentine-s-Day-Massacre

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fula dom är!

Såg att paketet släpptes idag och blev glad över att få testa den nya bilen. Men då har dom satt den som en lyx bil som kostar 750k. Har nyss startat en ny karaktär och har inte i närheten av dom pengarna. Blir nog att jag missar chansen att få den eftersom den försvinner på måndag igen.

Deras försök är väl att få folk att köpa pengakort.

Vissa kläder kostar också mycket. Klänningar för 9000 styck.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur påverkar det dina pengar? Alla karaktärer har ju en gemensam bank. Inte springer du väl omkring med stora summor på fickan?

Menar att när jag startat från lvl 1 igen så är jag inte så rik. Att levla upp och få stora summor igen kommer ta sin lilla tid. Sakerna i paketet försvinner till slutet av helgen så om jag vill t.ex. köpa den där bilen online så måste jag nöta uppdrag så jag får ihop pengarna för att köpa den.

Köper man allt i paketet så får man behålla sakerna, om inte så försvinner dom från affärerna sen. Det är lite som sakerna under julen. om du förstår hur jag menar :)

Everything in the Valentine’s Day Massacre Special will be available for a limited time starting this Friday, but once acquired you will be able to keep them in your inventory for good. We will also have more information soon for other forthcoming GTA Online content updates including the Dangerous Business Pack, Online Heists, an expansion to the Creator tool and lots more.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan vara level 1 eller 199, så länge du har pengar på banken är det bara det som kommer påverka dina möjligheter att köpa saker. Din första karaktärs pengar bör läggas in på bank, som är gemensam för alla karaktärer. Kort sagt, du har inte råd för att du saknar pengar, inte för att du är låg level.

1. Jag hade en karaktär som blev giftad flera miljarder. Jag köpte massor av saker och hade allt jag ville på den karaktären.

2. När clean up patchen kom så försvann alla pengar jag hade. Då bestämde jag mig för att ta bort den karaktären och börja på en helt ny istället för att det är roligare att spela upp en karaktär och köpa sakerna legit.

Vad jag klagar på angående DLCn nu är att den är limited. Min nya karaktär är pank och min gamla har jag tagit bort som jag sa. Så det som är irriterande är att sakerna som Rockstar släppt nu kommer försvinna efter måndag skulle jag gissa. När det händer kommer jag inte kunna köpa sakerna längre.

Om jag ska få ihop till bilen nu måste jag spendera flera timmar i spelet för att kunna köpa den innan den försvinner. Folk som gjort som mig kommer vara tvungna att köpa pengar för att hinna köpa allt som finns i paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fula dom är!

Såg att paketet släpptes idag och blev glad över att få testa den nya bilen. Men då har dom satt den som en lyx bil som kostar 750k. Har nyss startat en ny karaktär och har inte i närheten av dom pengarna. Blir nog att jag missar chansen att få den eftersom den försvinner på måndag igen.

Deras försök är väl att få folk att köpa pengakort.

Vissa kläder kostar också mycket. Klänningar för 9000 styck.

Fast om du vill testa fordon och vapen så kan du ju alltid spela single player. Du får du ju allt gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fula dom är!

Såg att paketet släpptes idag och blev glad över att få testa den nya bilen. Men då har dom satt den som en lyx bil som kostar 750k. Har nyss startat en ny karaktär och har inte i närheten av dom pengarna. Blir nog att jag missar chansen att få den eftersom den försvinner på måndag igen.

Deras försök är väl att få folk att köpa pengakort.

Vissa kläder kostar också mycket. Klänningar för 9000 styck.

Håller med. Riktigt fulspel!

Men man har lite mer tid på sig än du tror.

To clarify, all of that content will be available now through the end of February.

Undrar fortfarande om man verkligen måste Köpa bilen in-game för att få behålla den och om det inte räcker att bara ladda ner paketet innan det tas bort?

Sen måste man ju undra vad som händer med bilen om man köper den men sen vill ersätta den med någon annan för att man Fortfarande bara kan ha 10 platser för sina bilar. Är den borta i all evighet då? Måste man alltså lämna bilen man inte använder så ofta och offra en hel plats i sitt garage bara för att man Kanske vill köra den någon gång i framtiden?

Förstår inte riktigt hur Rockstar tänker här. Om de tagit tiden för att utveckla någonting varför göra det tidsexklusivt och ta bort det sen igen?

Riktigt irriterande.

Men hur som helst, är du med på att grinda lite uppdrag här i veckan för att tjäna ihop tillräckligt med pengar för att köpa bilen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen måste man ju undra vad som händer med bilen om man köper den men sen vill ersätta den med någon annan för att man Fortfarande bara kan ha 10 platser för sina bilar. Är den borta i all evighet då? Måste man alltså lämna bilen man inte använder så ofta och offra en hel plats i sitt garage bara för att man Kanske vill köra den någon gång i framtiden?

Förstår inte riktigt hur Rockstar tänker här. Om de tagit tiden för att utveckla någonting varför göra det tidsexklusivt och ta bort det sen igen?

Tror ni inte att den kan vara Pegasusbaserad då, så man måste ringa efter den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hur blev det för er med bilen i Online? Jävligt taskigt att göra den så dyr tycker jag. Uppenbar ploy för att få folk att köpa cashcards.

Jag satt och grindade Coveted med en polare i natt då jag inte hade gjort det tidigare. Blev väl 1½ / 2 timmar för att få de pengarna jag behövde, (ca 150k) utöver det att jag också sålde min fullt moddade Feltzer för 200.000. Annars hade jag behövt grinda i 2-3 timmar till. Det orkade jag inte kl 2 på natten...

Det typiska är ju att de säkert kommer att göra den tillgänglig i framtiden ändå, om ett halvår eller så. Om inte det så lär den väl iaf komma tillbaka nästa år vid alla hjärtans dag, eller kanske släppas om flera år då spelet börjar bli gammalt och Rockstar ska börja fokusera på annat. Men man vet ju aldrig, och jag ville inte riskera att aldrig kunna ha den där bilen i Online, fanboy som jag är, hah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur blev det för er med bilen i Online? Jävligt taskigt att göra den så dyr tycker jag. Uppenbar ploy för att få folk att köpa cashcards.

Jag satt och grindade Coveted med en polare i natt då jag inte hade gjort det tidigare. Blev väl 1½ / 2 timmar för att få de pengarna jag behövde, (ca 150k) utöver det att jag också sålde min fullt moddade Feltzer för 200.000. Annars hade jag behövt grinda i 2-3 timmar till. Det orkade jag inte kl 2 på natten...

Det typiska är ju att de säkert kommer att göra den tillgänglig i framtiden ändå, om ett halvår eller så. Om inte det så lär den väl iaf komma tillbaka nästa år vid alla hjärtans dag, eller kanske släppas om flera år då spelet börjar bli gammalt och Rockstar ska börja fokusera på annat. Men man vet ju aldrig, och jag ville inte riskera att aldrig kunna ha den där bilen i Online, fanboy som jag är, hah.

Har verkligen inte orkat farma upp pengarna. :(

Men till nya sakerna som kommer den 4e så ska jag nog försöka, gillade Turismon och planet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har verkligen inte orkat farma upp pengarna. :(

Men till nya sakerna som kommer den 4e så ska jag nog försöka, gillade Turismon och planet!

Business Update lär nog finnas kvar som Beach Bum.

Yeah såg nu stickykommentaren på artikeln om The Business Update och den bekräftar att vapnena och fordonen kommer att finnas tillgängliga "long-term" (vad nu det betyder):

Just to clarify: this content will be available in the same way that the Valentine's Massacre content was, except that the items will be available to redeem in the game long-term, not just temporarily.

Verkar som om de kallar uppdateringar med tillfälliga vapen/fordon "Special". Jag menar både Beach Bum och nu Business som ska finnas "long-term" kallas Update, medans Valentine's Day Massacre kallas Special.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...