Jump to content

Åhå, datorbyggardags!


RavenE
 Share

Recommended Posts

Tjo vänner och fie... Har inga fiender här. Hej!

Överger M/S Apple och ska införskaffa mig en ny dator. Det ska absolut inte vara någon speldator, känner för att eventuellt ta upp League of Legends, men det är ju inte superkrävande. Den kommer med andra ord mest att användas för vardagliga saker.

Budgeten är inte superstark, kan sträcka mig till 8000 men vill komma så billigt undan som möjligt inklusive skärm, har tittat ut denna, åsikter?

Vill även köpa med Windows 8, så vi landar väl på runt 5500-5600 för själva datorn, fungerar det måntro?

Planerar att köpa från Inet om ingen tycker att det finns något spektakulärt alternativ.

Ledordet är billigt! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon kanske kan jobba vidare på denna om dom vill, Vet inte om jag valt rätt OS. För att skala ner mer på priset så får man väl försöka hitta billigare skärm på annat håll. Jag hittade en väldigt bra på netonnet som jag slog till på när jag skulle skaffa en.

Chassi kan man också dra ner en hundralapp på, men då blir det mer smaksak då alla fungerar likadant.

Jag har haft det chassit och det gör sitt jobb väl för de små pengarna den kostar (Kör nu Fractal design R4)

SSD kan man också dra ner till 64gig, men då får du inte plats med något utöver OS + ett fåtal program. (Jag har en 64gig, kollar på den SSDn som jag la med till dig själv just nu.)

Har ingen erfarenhet av AMD processorer, men till en tight budget ska dom vara bra :)

Grafikkortet valde jag för kommande MANTLE, vilket kommer funka till alla 7xxx kort och nyare.

Du skulle tjäna på att Låna win8 istället :P:P

Redigerad av simonracer
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen! :)

Har även fått förslag på denna rigg för en tusenlapp till. Kommentarer?

kundvagn-4477092-00_1256151_0.png

( )

Edit: Och jag vet att jag skrev att jag vill komma billigt undan, men jag vill se om nån har nått plus/minus att komma med om man lägger på en tusing.

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen! :)

Har även fått förslag på denna rigg för en tusenlapp till. Kommentarer?

kundvagn-4477092-00_1256151_0.png

( )

Edit: Och jag vet att jag skrev att jag vill komma billigt undan, men jag vill se om nån har nått plus/minus att komma med om man lägger på en tusing.

Du kan få den processorns efterföljare billigare! Blev ett nyare moderkort också.

Eftersom du inte har sikte på att ha en speldator så kommer den här datorn att räcka gott och väl. Det kommer visserligen simonracers förslag göra också... 4670K är en av de bästa processorerna som man kan köpa (som är riktad mot konsumenter alltså). Med det sagt så kommer du få en markant skjuts i spelprestanda ifall du lägger en tusing till på just grafikkortet...

Vet tyvärr inte så mycket varken om GTX 650 (mer än att det är ett ganska gammalt kort) eller LoL, så jag kan inte riktigt kommentera det.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab's version all the way! Den i5an är inte så pjåkig

Jag skulle fortfarande välja amd på grund av kommande MANTLE. Men kanske floppar också.

Men som Kebab säger, allt du behöver är en tusenlapp till så har du ett grafikkort som klarar dagens spel på high+.

Tänker på ett Radeon 280x i detta fall, är i stort sätt ett rebrandat 7970GHZ edition. Eller 760 om man har amd fobi =)

Men som sagt, du säger att det är simplare spel på listan, så är helt onödigt! (Men suget kanske kommer när det är en så liten prisskillnad ;))

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker på ett Radeon 280x i detta fall, är i stort sätt ett rebrandat 7970GHZ edition. Eller 760 om man har amd fobi =)

Jag har ett 280x, kan rekommendera! Det är (Var när jag köpte mot slutet av 2013) ett av de, om inte till och med det, mest prisvärda grafikkortet. I alla fall för någon som inte vill punga ut fyra tusen på ett grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...