Jump to content

Att amma sitt barn offentligt


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Jag kan inte ens minnas sist jag såg ett kvinnobröst skickas fram offentligt i ammningssyfte. De gånger jag sett någon amma har de gjort det väldigt diskret. Det är väl i mammans eget bästa att också vara lite diskret med sitt bröst eftersom de flesta inte är exhibionister som får någon slags njutning av att visa sin tutte.

Så nej, jag tycker inte man bör förbjuda detta problem. Är det ens ett problem egentligen? Blir ni äcklade av kvinnobröst? Hur gammalmodiga är ni egentligen?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ens minnas sist jag såg ett kvinnobröst skickas fram offentligt i ammningssyfte. De gånger jag sett någon amma har de gjort det väldigt diskret. Det är väl i mammans eget bästa att också vara lite diskret med sitt bröst eftersom de flesta inte är exhibionister som får någon slags njutning av att visa sin tutte.

Så nej, jag tycker inte man bör förbjuda detta problem. Är det ens ett problem egentligen? Blir ni äcklade av kvinnobröst? Hur gammalmodiga är ni egentligen?

Jag har aldrig sett någon amma (odiskret) offentligt och jag tycker inte det är ett problem heller. Tycker bara att det skulle kunna vara lite omäpligt om det som vice skrev händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samtidigt, om ni tittar på videon som startade diskussionen så ser ni att det inte alltid är väl valda platser på så diskreta sätt som möjligt.

http://www.youtube.com/watch?v=YmSr5uMihhk

Nu har jag inte för avsikt att se eländet igen (det var ju cringe-material, remember?) men en av alla platser de ger tummen upp för offentlig amning är ju vid lösgodiset på köpcentret. Det är varken en diskret plats eller, som synes i videon, särskilt snyggt skött heller. Där tycker jag, liksom inne på en finrestaurang (pizzerian räknas väl inte till dem), att man bör undvika det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...