Jump to content

Tips & Tricks


VickeX
 Share

Recommended Posts

Efter att ha spelat en bra stund nu så tänkte jag att en sån här tråd vore trevlig.

Har märkt ett par saker som jag tycker är värda att uppmärksamma.

När kontroller nämns i listorna nedan är det PS3/Xbox, alltså PS3-kontrollerna först!

Användbara tips och tricks för uppdrag och multiplayer:

  • Du kan ändra kamerans sikte-avstånd genom att trycka select/back samtidigt som du siktar.


    Roliga tips och tricks till free roaming:


    • Du kan använda D-Pad neråt som slow-motion på begäran!
    • Aktivera ragdoll när du hoppar genom att trycka på Cirkel/B innan fötterna når marken igen!
    • Peka finger i bilen genom att trycka L1/LB när du är obeväpnad i bilen (toggla med Fyrkant/X)!
    • Du kan "bilsurfa" på bussarna!
    • Ge spydiga kommentarer till andra fotgängare genom att hålla in höger på D-Paden!
    • Fäll upp/ner suffletten (på cabs) genom att hålla inne höger på D-Paden när bilen står stilla!
    • Koppla av släp på bilar och lastbilar genom att hålla inne höger på D-Paden!

    Fyller på om jag hittar några fler, och kommer även att uppdatera förstaposten med alla vettiga tips och tricks som postas! :)

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

thx för tipsen,kan inte komma på ngt speciellt själv utöver att när ni ser ngn bra väg som flyktväg, eller bara vill hitta tillbaka till någon cool sak ni hittat, så gå in på kartan och tryck trekant/Y för att sätta en point of interest markör, så hittar ni lätt tillbaka, jag har satt vid t.ex helikoterplatser, flygplatser/flygplan osv. även precis vid Frisören på groove st. (klassar inte gatan som spoiler längre, alla borde veta om de nu tkr man..?) så om ni följer tågrälsen bara typ 100 meter så går den ner under jord och det är en riktigt bra flyktväg om ni har mkt poliser efter er osv. :)

hoppas detta är läsbart..? hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man fäller ner taket på bilar med D-paden. Håll in en kort sekund åt höger.

Några saker jag undrar över. Kan man ta av sig kläder och gå utan tröja exempelvis?

Hur pekar man finger och sånt?

Har hört att man ska kunna få upp en meny som visar fordonets status?

Tips gärna sånt!

Jag märkte inatt när jag spela som micheal att han la spydiga kommentarer och gester när jag tryckte höger på D-paden. och den är ju till för såna extra funktioner så makes sence om de är så.

f.ö så tror ja inte man kan va utan tröja, de kommer dock gå med din onlinekaraktär som jag förstått de.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1)Vad är Dpad? Hur gör man på PS3?

2)Hur aktiverar man ragdoll och vad är det på PS3?

3)Hur pekar man finger på PS3?

4)Vad är det kula och de blå strecken när man spelar? Stamina?

1. Det är pilarna. Du använder pilarna på PS3.

2. Det är redan aktiverat. Det är fysiken i spelet både på PS3 och XBOX.

3. Jag märkte att jag kunde peka finger genom att trycka på L1 (LB på XBOX?) utan vapen i handen när jag satt i en bil.

4. Hur långt har du spelat? För det förklaras. I alla fall att det gula är ens special meter, den blå missade jag nog när den togs upp men jag gissar på armour.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man pekar finger i valfri riktning när man sitter i bilen och trycker på LB (skjutknappen) och inte har ett vapen equipped.

Är LB verkligen skjutknapp? På PS3 är det R2, vilket borde vara RT på på XBOX?

Eller ja just det. L1/LB är ju den man skjuter med när man sitter i bil. Tänkte inte så noga där. >_<

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan tända på bensinen man häller ut genom backfire från din bil!:D

Och med Trevors special ability så kan man överleva ett väldigt högt fritt fall! (Ej testad)

Vaddå hälla ut genom Backfire? Jag saknar tankluckorna från GTASA. Nu finns det inget lock man kan skjuta på så bilen sprängs snabbt. =(

Kan nån förklara de här abilitys för mig. Vem jag än använder av de 3 karaktärerna så händer samma sak. Jag trycker L3 + R3 så börjar tiden gå saktare. Thats it. Gör jag nått fel elelr vd ska man ha det till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån förklara de här abilitys för mig. Vem jag än använder av de 3 karaktärerna så händer samma sak. Jag trycker L3 + R3 så börjar tiden gå saktare. Thats it. Gör jag nått fel elelr vd ska man ha det till?

Franklin = Tiden saktas ner när du kör ett fordon, vilket gör att du kan manövrera bilen enklare. Ta skarpa kurvor osv.

Michael = Tiden saktas ner när du skjuter, vilket gör att du kan plocka headshots enklare.

Trevor = Du blir riktigt arg och gör mer skada när du skjuter, och du tar näst intill ingen skada eller av fiendeattacker.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå hälla ut genom Backfire? Jag saknar tankluckorna från GTASA. Nu finns det inget lock man kan skjuta på så bilen sprängs snabbt. =(

Det är elden från ditt avgasrör!:) Ja, sjukt trisst utan tanklock!:(

Franklin = Tiden saktas ner när du kör ett fordon, vilket gör att du kan manövrera bilen enklare. Ta skarpa kurvor osv.

Michael = Tiden saktas ner när du skjuter, vilket gör att du kan plocka headshots enklare.

Trevor = Du blir riktigt arg och gör mer skada när du skjuter, och du tar näst intill ingen skada eller av fiendeattacker.

Well spoken! Dock har jag inte använt de mer än kanske 2 gånger var, tycker det är sjukt meningslöst och mest lite fjantigt:(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen har blivit jävliga att bli av med, men jag gillar det. Känns mer realistiskt. Men de som funkar för mig är att ställa mig avskilt när jag tappat bort dom, ngn bakgård eller parkering. Bergen e lättast att gömma sig i.

Lägg markörer p ställen ni stöter på som hade känts som givet gömställe, detta görs på kartan genom fyrkaten, Y på boxen antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen har blivit jävliga att bli av med, men jag gillar det. Känns mer realistiskt. Men de som funkar för mig är att ställa mig avskilt när jag tappat bort dom, ngn bakgård eller parkering. Bergen e lättast att gömma sig i.

Lägg markörer p ställen ni stöter på som hade känts som givet gömställe, detta görs på kartan genom fyrkaten, Y på boxen antar jag.

Håller med om att dom är jobbigare i V. Fast bara jag som tycker att man knappt ser dom på gatorna i V? I IV var dom överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att dom är jobbigare i V. Fast bara jag som tycker att man knappt ser dom på gatorna i V? I IV var dom överallt.

Sure, mer verklighetstroget att det inte står en polisbil vid var och varannant rödljus. Men taxibilarna..?

Antingen är jag blind eller så cirkulerar väldigt få taxikärror i Los Santos anno 2013..

New York (LC) är förmodligen mer av en "taxi-stad" än vad Los Angeles (LS) är.. Iallafall den uppfattningen jag har.

Men att det skulle finnas så få taxibilar i LA har jag svårt att tro.

OnTopic..Någon som har tips på hur man blir kung på aktiemarknaden?

Redigerad av eetfuk
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well spoken! Dock har jag inte använt de mer än kanske 2 gånger var, tycker det är sjukt meningslöst och mest lite fjantigt:(

Michaels ability är bra att ha när man jagar kråkor. :)

Polisen har blivit jävliga att bli av med, men jag gillar det. Känns mer realistiskt. Men de som funkar för mig är att ställa mig avskilt när jag tappat bort dom, ngn bakgård eller parkering. Bergen e lättast att gömma sig i.

Sant. Tre stjärnor är verkligen ingen lek längre. Snutarna är mycket aggressivare i V och dessutom är man inte längre så skyddad när man sitter i en bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...