Jump to content

Fråga ang Gta V/PS3


Vice.
 Share

Recommended Posts

Ni har säkert tagit upp detta, men har inte haft så bra koll här inne.

Helt kort: Hur kommer det sig att GTA V släpps till Ps3 när PS4 kommer drygt en månd senare? Är inte det förbannat dumt? Kommer man kunna spela det på PS€ eller får man en gratisversion via molnet om man köpt det i butik, eller hur kommer det funka?

För jag har börjat fundera på at vänta med att köpa det och satsa på PS4 versionen så jag kan spela det ett bra tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony har sagt att det kommer men Rockstar säger imot.

Saken är den att vi är i ett generation byte nu vilket betyder att många spel kommer släppas på båda. GTA5 var byggt för den här generationen från början vilket är orsaken de släpper det här. Den ända troliga skillnaden blir bättre grafik (kanske någon mindre funktion som inte går att göra på PS3) men möjligen lägger de till DLCer som de kanske har släppt innan dess.

Visst kan man tycka det var dumt men man får tänka på att det här släppet var planerat långt innan Sony berättade när PS4 skulle släppas. Innan vi ens visste PS4 fanns.

Sony har ett erbjudande att alla spel man köper på PS3 som sedan släpps på PS4, får man där för halva priset.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony har sagt att det kommer men Rockstar säger imot.

Saken är den att vi är i ett generation byte nu vilket betyder att många spel kommer släppas på båda. GTA5 var byggt för den här generationen från början vilket är orsaken de släpper det här. Den ända troliga skillnaden blir bättre grafik (kanske någon mindre funktion som inte går att göra på PS3) men möjligen lägger de till DLCer som de kanske har släppt innan dess.

Visst kan man tycka det var dumt men man får tänka på att det här släppet var planerat långt innan Sony berättade när PS4 skulle släppas. Innan vi ens visste PS4 fanns.

Sony har ett erbjudande att alla spel man köper på PS3 som sedan släpps på PS4, får man där för halva priset.

fan sjukt. Och ska man få de för halva priset s mste man väl ha köpt de va psstore

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chansar (och hoppas) bara. :P Nej, jag har hållit hypen nere tills för någon månad sedan då jag insåg att jag verkligen saknar San Andreas-dagarna. :cry:

Samma här. Få spel har haft en sådan atmosvär och givit en så mycket att utforska. Bästa delen i spelet var klart allt utforskande och leta efter myter man hört om på nätet. Man letade överallt efter ledtrådar och sedan spenderade timmar att försöka se om de var sanna. Synd bara att endast Ghostcar legenden var sann. Och att naturområdet var så dött.

Det är en av de saker jag ser mäst fram emot, att ut i naturen och utforska, och att faktiskt det nu finns djur och människor där (då de uppenbart lyssnat på kritiken den fick över att det var så öde) och kanske där den här gången faktiskt finns hemligheter och överaskningar som väntar, som hyllning till alla oss som satt uppe hela nätter och letade i San Andreas. Önskar att ökendelen också var med men det kommer förhoppningsvis i ett framtida spel. Skulle inte förvåna mig om de släpper 2 spel med de 2 andra städerna från San Andreas innan GTAVI då de sagt att de planerar att lägga till fler platser på GTA Online.

fan sjukt. Och ska man få de för halva priset s mste man väl ha köpt de va psstore

Skulle tro det. Känns som ända sättet man kan bevisa att man äger ett. Vet inte hur det funkar med PS3/Vita där det är ett liknande system.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...