Jump to content

Så hur många har kollat? (Inga spoilers!)


HemleN
 Share

Recommended Posts

Jag kom hem till en polare igår som satt och kollade på en livestream, jag såg ca 1 minut på det, det var en snubbe som bara körde omkring, tyckte inte att krockarna såg så dåliga ut, flög bra med delar när han smällde, hur körkänslan är vet jag ju inte men det känns konstigt om dom tagit ett steg bakåt från IV.

Dessutom, dom som spelar det nu har ju hittat det i buskarna så man kan kanske inte räkna helt hundra på deras omdöme?

Nä du har rätt. Får se när man får det imorgon kväll. Kan vara något positivt att komma hem med låga förväntningar också ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilfysiken i GTA IV var allt annat än verkligt. Om dom whinar över hur illa bilarna beter sig så kan det vara för att det är mer realism i det. Rockstar gick ju ut och sade att dom skulle göra det mycket verkligare. Så kanske kan vara positivt (men negativt från folk som inte vet hur riktiga bilar fungerar och suger numera på att köra i GTA...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite allt möjligt, bilarna känns konstiga att köra, skadorna på bilarna är sämre än IV och så vidare. Råkat kolla in på gtaforums av misstag och nästan alla trådar som skapas är whine. Iofs vet jag hur många idioter det finns på det forumet.

Men får se imorgon när man kan få en egen uppfattning.

Åh fan jag blir så trött! Folk gnäller på småsaker helt enkelt... ibland verkar folk förvänta sig att allt ska vara som i verkligheten i vissa spel. Jo tjena ingen klagar väll på att man har "liv" i ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var lite det jag undrade, har hört en hel del negativt och undrade vad ni som sett små snuttar av det tyckt. Jag vågar själv inte titta på något men hoppas på att bilfysiken är allt annat än vad den är i tillexempel Saint's Row...

Jag kan säga som så att jag tycker det ser sjukt bra ut imo, dom som vet hur man kör, kan köra riktigt jävla bra i höga hastigheter, men utan att de ser orealistiskt ut. och sen är där ju dom som ngn påpekat som inte kan köra alls och suger på det.. så de är väl att hoppas man inte suger för er som oroar er ;) Jag kommer nog klara av de galant och tror kontrollerna kommer va sjukt softa all around, ser fram emot att skjuta lite osv, de ser ut som de blivit jävligt nice!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker de skulle haft en easy nevå på bilkörandet där det var som i de äldre spelen. Jag har en kompis som inte klarade av att spela GTAIV just pga bilfysiken trotts att han försökte. Han bara åkte fram och tillbaka helatiden. Det gick inte. Jag vande mig efter sådär 10 timmar eller så. :P

Hur kan man inte klara av det alls? Hur kan det ta 10 timmar att vänja sig? Det låter ju sjukt, låt gå för att de var annorlunda men GTA IV var inget svårt spel och de moment som involverade bilkörning var inte de svåraste om man säger så...

Jag hoppas på en liknande fysik i GTA V!

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker de skulle haft en easy nevå på bilkörandet där det var som i de äldre spelen. Jag har en kompis som inte klarade av att spela GTAIV just pga bilfysiken trotts att han försökte. Han bara åkte fram och tillbaka helatiden. Det gick inte. Jag vande mig efter sådär 10 timmar eller så. :P

Bilfysiken var underbar i GTA IV. Ska jag vara petig så kunde motorcyklarna gått annorlunda men älskar fysiken i det spelet ändå!

Var tvungen att starta Midnight club: LA på boxen för att se hur fysiken var där. Jag hoppas inte rockstar har gjort en kopia av det. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var jag ju inte helt seriös med 10 timmar. ;) Var en överdrift för att påpeka att det tog rätt lång tid för mig också. :P

Jag läste precis något extremt oroande. Att i GTAV så kan bilarna inte ta synlig skada. Det ska vara som i ett Need For Speed spel att man kan kracha i högsta hastighet utan att större synlig skada sker. Det ska ha handlat om kritik de fick för att bilarna snabbt blev fula i GTAIV när man krockade med dem.

Hoppas verkligen det här är extrem överdrift eller hälst helt falskt. Edit: Vilket det verkar vara. Såg en video som berättade om vilken typ av skada man kan få. :)

Där stod också att kör fysiken skulle vara som i racer spel alá Need for Speed (fast det sa de om GTAIV också). Edit: Typ exakt som i deras Midnight Club spel för att man ska kunna tänka mer på vad man gör än att hålla kontroll på bilen, enligt en youtube video jag just såg. Det kommer vara unikt beroende på biltyp. En Pickup t ex funkar lite sådär på vägar men destu bättre offroad. Sportbilar klistrar sig vid vägarna men är dåliga offroad.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...