Jump to content

Kommer GTA V komma senare till Next gen?


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Jag har funderat länge nu på om Rockstar kommer släppa spelet senare till nästa generations konsoler. Skulle dom göra en vinst på det eller skulle det göra fansen arga?

GTA V hade nog sett underbart fint ut på nästa generations konsoler och jag skulle nog köpa spelet igen om det nu var så att dom bestämde sig till att släppa det igen.

Kanske Rockstar satsar på att släppa spelet senare till PS4, Xbox One och PC? Köra allt samtidigt för att dra in mer pengar?

Vad tror ni?

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju iaf inte kunnat utannonsera det till dessa konsoler fram tills nu, eftersom de inte varit officiella. Visst är det lite skumt att släppa en såpass stor titel till en generation som är inne i sitt "slutskede", men å andra sidan är det ju rätt naturligt att de bästa spelen kommer när programvaran har provats och utvärderats i en himla massa år.

Jag skulle tro att de inte gör någon remake, men att de lätt kommer att kunna spelas i nästa generation med nuvarande generations skivor.

Apropå samtalsämnet, vad tror ni om Xbox-versionen? Inte kommer det väl kunna klämmas in på en DVD igen, heller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju iaf inte kunnat utannonsera det till dessa konsoler fram tills nu, eftersom de inte varit officiella. Visst är det lite skumt att släppa en såpass stor titel till en generation som är inne i sitt "slutskede", men å andra sidan är det ju rätt naturligt att de bästa spelen kommer när programvaran har provats och utvärderats i en himla massa år.

Jag skulle tro att de inte gör någon remake, men att de lätt kommer att kunna spelas i nästa generation med nuvarande generations skivor.

Apropå samtalsämnet, vad tror ni om Xbox-versionen? Inte kommer det väl kunna klämmas in på en DVD igen, heller?

du menar om dom behöver fler skivor för GTA V för xbox 360? det tror jag garanterat. dom har troligen maxat blueray skivan till ps3 och vill ju såklart få allt till 360 med..

för övrigt så hade de varit nice att köra på next gen sen, men hoppas mer på ett helt nytt gta då skapat för just next gen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär väl bli byte mitt i storyn igen, helt okej för min del.

Det enda som kan vara irriterande med fler diskar är när ena har MP och den andra bara är SP. Tänker mest på Max payne 3 skivorna, irriterande att behöva byta varje gång man ska gå mellan SP och MP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju iaf inte kunnat utannonsera det till dessa konsoler fram tills nu, eftersom de inte varit officiella. Visst är det lite skumt att släppa en såpass stor titel till en generation som är inne i sitt "slutskede", men å andra sidan är det ju rätt naturligt att de bästa spelen kommer när programvaran har provats och utvärderats i en himla massa år.

Jag skulle tro att de inte gör någon remake, men att de lätt kommer att kunna spelas i nästa generation med nuvarande generations skivor.

Apropå samtalsämnet, vad tror ni om Xbox-versionen? Inte kommer det väl kunna klämmas in på en DVD igen, heller?

De nya konsollerna kommer inte att vara bakåtkompatibla pga att de är uppbyggda helt annorlunda. Det skulle behövas en rejäl portning av eller att Sony och Microsoft utvecklar och bygger in någon slags emulationsmöjlighet i de nya konsollerna, vilket ingen av dem valt att göra.

Jag tror starkt att det kommer komma portar till Xbox One och Ps4 samtidigt som PC-versionen kommer ut.

Eftersom att de nya konsollerna sägs vara så lika PC i sättet de är uppbyggda och kodningsformatet eller whatever så känns det nästan som en självklarhet. Speciellt med tanke på vilken chans det är för dem att sälja extra mycket kopior av spelet, till folk som redan köpt det när det släppts på Xbox 360 och Ps3.

Edit: Ang. skivorna så är jag ganska säker på att det blir minst två skivor. Möjligtvis 3. Skulle kunna vara antingen som Jazz eller Vaxxor skrev, att hela världen och alla funktioner finns på båda skivorna men att story-uppdragen är uppdelat i två. Om det inte får plats och det är tre skivor så skulle det kanske vara samma sak, fast att Multiplayer också får en helt egen skiva. Av det vi hört så är ju spelet riktigt stort och jag tror absolut inte Rockstar hållit sig tillbaka pga. att Xbox 360 fortfarande kör DVD.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Ang. skivorna så är jag ganska säker på att det blir minst två skivor. Möjligtvis 3. Skulle kunna vara antingen som Jazz eller Vaxxor skrev, att hela världen och alla funktioner finns på båda skivorna men att story-uppdragen är uppdelat i två. Om det inte får plats och det är tre skivor så skulle det kanske vara samma sak, fast att Multiplayer också får en helt egen skiva. Av det vi hört så är ju spelet riktigt stort och jag tror absolut inte Rockstar hållit sig tillbaka pga. att Xbox 360 fortfarande kör DVD.

När det gäller MP så kan det ju också vara att det finns en skiva som man installerar och inte behöver använda sen för att spela MP. Tror Rockstar vill att MP läget ska vara lätt och smidigt att komma åt ingame.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...