Jump to content

Köp av TV


Mark
 Share

Recommended Posts

Hej! Ska köpa mig en TV nu vid nästa löning och har tittat lite på den här.

5000kr är absolut max jag kan sträcka mig till, och har kollat runt lite på recensioner och se och det verkar vara en rätt decent TV.

MEN..

..vad rekommenderar ni? Finns det en anna bra, prisvärd TV som kanske t.om är ännu billigare?

Vill helst ha 46" eller mer. LCD eller plasma spelar ingen större roll bara den är bra, så att säga. Har inga direkta preferenser mer än att den ska vara rätt stor med bra bildkvalité.

Jag kommer främst använda den för spel, men även film via mitt Playstation 3. Kommer inte titta på särskilt mycket kanaler.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Ska köpa mig en TV nu vid nästa löning och har tittat lite på den här.

5000kr är absolut max jag kan sträcka mig till, och har kollat runt lite på recensioner och se och det verkar vara en rätt decent TV.

MEN..

..vad rekommenderar ni? Finns det en anna bra, prisvärd TV som kanske t.om är ännu billigare?

Vill helst ha 46" eller mer. LCD eller plasma spelar ingen större roll bara den är bra, så att säga. Har inga direkta preferenser mer än att den ska vara rätt stor med bra bildkvalité.

Jag kommer främst använda den för spel, men även film via mitt Playstation 3. Kommer inte titta på särskilt mycket kanaler.

Full HD är ett måste i dagens läge, särskilt på 50 tum.

Av personliga erfarenheter kan jag bara rekommendera LCD/LED över plasma.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

100hz lcd/led tv är vad jag hört bäst till spelande. Baserade även mitt köp på det och har en 42a led. Och ja självklart full HD.

EDIT.

Denna låter rimligt. Dock inte 100hz, men för under 5000 kan det bli klurigt att få allt.

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/tv/47LS560T/lg-47-led-tv-47ls560t?scid=1948

Bästa betyg på prisjakt för under 5k som är Över 42 tum.

Kan säga att LG är den bästa tvn jag har haft! (Den enda :P)

Men har haft möjlighet att jämföra med en Samsung i samma prisklass och jag föredrog LG's.

Hittade även denna som faktiskt har 100hz också. Har dock ingen aning om Andersson som företag förutom att dom gör bra dammsugare :D

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/tv-46---47-tum/andersson-led4781fdcpvrwifistick/183988.3114/

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Syrrans, Mor/fars och en polares plasma har alla fått inbränningar. Tycker inte det ska få förekomma, speciellt inte när du lika gärna kan köpa dig en LCD/LED istället i dagsläget. Skitsamma om du kan "vittvätta" skärmen. Du ska inte behöva göra det över huvudtaget. Nu har du säker plasma själv och ska leka besserwisser, men det spelar ingen roll. Just därför jag skrev av personliga erfarenheter, inte som många andra vill få det till; "allmänt problem".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det väl dock så att det är antingen 50hz eller 100hz.

Och blir det då inte bättre med spel som stödjer 60fps att ha en tv med över 50hz?

Bättre att lägga pengar på en bättre TV utan 100Hz än en sämre TV med. Det jag säger är att en TV utan 100Hz troligen är bättre än en TV som har 100Hz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre att lägga pengar på en bättre TV utan 100Hz än en sämre TV med. Det jag säger är att en TV utan 100Hz troligen är bättre än en TV som har 100Hz.

Nu vet vi ju dock inte om den är sämre på något sätt jämfört med en tv från större kedja.

Fick inga onda ord på prisjakt i alla fall.

Nu lär ju ändå Mark fått mer att gå på så hoppas du blir nöjd med ditt köp! =d

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Syrrans, Mor/fars och en polares plasma har alla fått inbränningar. Tycker inte det ska få förekomma, speciellt inte när du lika gärna kan köpa dig en LCD/LED istället i dagsläget. Skitsamma om du kan "vittvätta" skärmen. Du ska inte behöva göra det över huvudtaget. Nu har du säker plasma själv och ska leka besserwisser, men det spelar ingen roll. Just därför jag skrev av personliga erfarenheter, inte som många andra vill få det till; "allmänt problem".

Jag ville bara veta varför. Jag är trött på att vittvätta (för säkerhets skull), men kommer köpa plasma även nästa gång men har inga ambitioner att tvinga på andra det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...