Jump to content

Bra router för 100/10 fiber.


Mark
 Share

Recommended Posts

Hej!

Behöver en najs router för det nya huset jag ska flytta in i, vi kommer köra med Bahnhof som leverantör med en 100/10-hastighet.

Vilken prisvärd router bör jag skaffa för att få ut det mesta?

Vill inte spendera alltför mycket, 500:- har jag lagt min budget på men kan kanske sträcka mig lite över det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag och tjejen flyttade ihop för ett år sedan och skaffade 100/10 fiber från Bahnhof så köpte jag den billigaste routern som fanns på webhallen. Har fortfarande kvar den.rolleyes_1184336_0.gif

Minns dock att tjejen hade problem med Bahnhof, då de skickade tre stycken inkassobrev under olika tillfällen när vi hade flyttat och sagt upp abonemanget. Hon ringde upp och fick gång på gång höra "Oj, det måste ha blivit något fel i vårt system, det ska kollas upp!". Sen hotade hon med polisen och då slutade breven komma.

Så...en liten varning bara.tongue_1181744_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag och tjejen flyttade ihop för ett år sedan och skaffade 100/10 fiber från Bahnhof så köpte jag den billigaste routern som fanns på webhallen. Har fortfarande kvar den.rolleyes_1184336_0.gif

Minns dock att tjejen hade problem med Bahnhof, då de skickade tre stycken inkassobrev under olika tillfällen när vi hade flyttat och sagt upp abonemanget. Hon ringde upp och fick gång på gång höra "Oj, det måste ha blivit något fel i vårt system, det ska kollas upp!". Sen hotade hon med polisen och då slutade breven komma.

Så...en liten varning bara.tongue_1181744_0.gif

Hände samma sak för min vän. När han teckande så var det 3 månader gratis och ingen startavgift som gällde.

Sen efter 3.5 månad så dimpde det ner en faktura på 2750kr eller liknande..

"Oj nej men så ska det inte gå till, måste ha blivit något fel"

Kom en gång till sen så blev det hot om anmälan och oj vad bra det började gå.

Ett fint sätt att lura dom lite äldre på många extra slantar I guess.

Så om dom försöker, säg bara polis så blir det finfint :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Behöver en najs router för det nya huset jag ska flytta in i, vi kommer köra med Bahnhof som leverantör med en 100/10-hastighet.

Vilken prisvärd router bör jag skaffa för att få ut det mesta?

Vill inte spendera alltför mycket, 500:- har jag lagt min budget på men kan kanske sträcka mig lite över det.

Billig, bra, stabil :)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...