Jump to content

Planetside 2 - gratis MMOFPS!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag prövade det ikväll, ganska roligt faktiskt! Tyvärr väldigt buggigt... här är några saker jag råkade ut för under ca 2 timmar:

- Ingen text i mitt UI fungerade första gången jag startade spelet - eller, ja, texten i mitt UI såg ut att vara vad knapparna kallades i koden (i stil med uiButton1, hudHealth osv). Felet verkade bero på att jag hade Windows 8, om någon stöter på samma fel - byt språk i launchern till t e x Franska, starta spelet, stäng av spelet, byt tillbaka till Engelska och starta igen.

- Lik kunde sitta fast i luften och liknande, folk laggade runt väldigt mycket, men jag tror inte det var nätverkslagg utan grafiska fel.

- Vid ett tillfälle började hela världen att flickra, lite som det brukar se ut när man trillar igenom världen i de flesta spel.

- Kort därefter inträffade den mest irriterande buggen - så fort jag siktade så hölls mitt vapen alldeles för långt åt höger och stämde således inte alls överens med var jag egentligen skjöt. När jag inte siktade in så hade jag crosshair som hjälp, men det försvinner ju när man siktar in.

Annars verkar konceptet kul, om än lite rörigt. Jag har inte läst på alls om det här spelet tidigare och jag har fortfarande inte riktigt lärt mig allt. Jag ska definitivt spela det mer, men jag hoppas att de värsta buggarna kommer hanteras omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Vid ett tillfälle började hela världen att flickra, lite som det brukar se ut när man trillar igenom världen i de flesta spel.

Detta hände mig, trodde mitt grafikkort började ge upp först och panik stängde av spelet.

Testade starta upp det igen och flickret kom tillbaka efter typ 45minuter-1timmes spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar rätt najs ändå, men vet inte om jag kommer testa själv... Ifall ni behöver en bra youtube-kanal som kommer omfatta PS2 så rekommenderar jag starkt LevelCap. Har följt honom i ett år på grund av alla BF3-videor och jag är säker på att han kommer kunna ge er många tips och tricks även i det här spelet. Han är väldigt professionell och ingående i sina videor, utan att vara särskilt tråkig om ni frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar rätt najs ändå, men vet inte om jag kommer testa själv... Ifall ni behöver en bra youtube-kanal som kommer omfatta PS2 så rekommenderar jag starkt LevelCap. Har följt honom i ett år på grund av alla BF3-videor och jag är säker på att han kommer kunna ge er många tips och tricks även i det här spelet. Han är väldigt professionell och ingående i sina videor, utan att vara särskilt tråkig om ni frågar mig.

Varför inte pröva det? Det är ju gratis trots allt. smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...