Jump to content

Hotmails webklient läggs ned!


eXotic
 Share

Recommended Posts

Nåväl, inte riktigt. Man kommer inte behöva ladda hem Outlook om man inte känner för det.

För oss som fortfarande använder Hotmail så kommer den enda skillnaden vara att vi skriver in http://www.outlook.com i webbläsaren istället för hotmail.com. Gränssnittet är även förändrat, men det är ju rätt förståeligt i och med att det är en ny sida.

Sedan ska det också gå att koppla sin mail till en Outlook-klient om man har en sådan. (Kanske har gått tidigare med?)

För de som vill kan man även byta adressen till @outlook.com ifall man känner att hotmail inte riktigt passar in.

Edit: Passade på att sno åt mig förnamnefternamn@outlook.com, så nu kan man börja skicka lite mer seriösa mail med den adressen också. :D

Edit igen: Något som är bra är att när man byter sin adress så kan man välja att flytta över all gammal mail till en ny mapp + att all mail som skickas till ens gamla hotmailadress kommer hamna i den mappen. Så nu har jag en mapp med samma namn som min gamla adress som innehåller hela min gamla inkorg och all kommande mail som skickas till min hotmailadress hamnar i den mappen.

Detta leder till att jag kan "börja om" med min nya adress, utan att ha olika login, perfekt!

Så om jag ska regga mig på nya sidor kan jag förmodligen registrera det med min hotmailadress, och få mailen att hamna i gamla mappen om jag vill.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåväl, inte riktigt. Man kommer inte behöva ladda hem Outlook om man inte känner för det.

För oss som fortfarande använder Hotmail så kommer den enda skillnaden vara att vi skriver in http://www.outlook.com i webbläsaren istället för hotmail.com.

Nja, man kommer ju förevigt att redirectas om man skriver in hotmail.com.

Jag har redan en "proffsig" mail på Gmail (som vidarebefodrar mailen till min hotmail) så jag behöver inte byta min adress till outlook. Tvärtemot kommer jag känna mig badass om några år när hotmail är mer sällsynt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, man kommer ju förevigt att redirectas om man skriver in hotmail.com.

Jag har redan en "proffsig" mail på Gmail (som vidarebefodrar mailen till min hotmail) så jag behöver inte byta min adress till outlook. Tvärtemot kommer jag känna mig badass om några år när hotmail är mer sällsynt! :P

Förevigt? Trodde det skulle läggas ned om fem år eller något i den stilen. Nåväl, ju längre desto bättre! :)

Jo, jag har också en "proffsig" gmail, som är kopplad till telefonen så jag har tidigare skött all personligt mailande via den. Men nu kan jag skicka mail via outlook där jag vill framstå som lite mer professionell men ändå inte tycker att svaret är så viktigt att jag behöver få det direkt till telefonen.

... Eller något i den stilen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, man kommer ju förevigt att redirectas om man skriver in hotmail.com.

Jag har redan en "proffsig" mail på Gmail (som vidarebefodrar mailen till min hotmail) så jag behöver inte byta min adress till outlook. Tvärtemot kommer jag känna mig badass om några år när hotmail är mer sällsynt! :P

Kallar du det badass? Jag använder fortfarande Spray haha! :D "Oj! Finns det kvar?" brukar det låta. Men skaffade Outlook tidigare idag. Även jag lyckades sno förnamnefternamn@outlook.com. Tänker att det var lika bra eftersom spray antagligen kommer gå i konkurs snart, då jag är deras enda användare.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förevigt? Trodde det skulle läggas ned om fem år eller något i den stilen. Nåväl, ju längre desto bättre! :)

Det var förstås bara en gissning från min sida, men ett domän kostar inte många kronor så det skulle förvåna mig om de någonsin släppte den.

Tänker att det var lika bra eftersom spray antagligen kommer gå i konkurs snart, då jag är deras enda användare.

laugh_1182782_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skaffar en @outlook, kan man ändå skicka från sin gamla adress eller försvinner det helt?

Jag kollade och man kan skicka från både hotmail och outlook!

Det verkar dessutom som att jag kan skicka som min gamla beffoadress, men den mailtjänsten lades ju ned för flera år sedan. :D

Edit: Fast när jag skickade som mina gamla beffoadress så stod det att mailet skickades via outlook, vilket det inte gjorde när jag skickade med min gamla hotmailadress.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...